Noen som er blitt konisert her og født etterpå?

~allegodetingerfire~

Elsker forumet
Lest litt ang dette. Leser noen har problemer med åpningsfasen pga arrdannelser. Hvordan var dette for dere? Jeg ble konisert for over ett år siden. Rundt termin vil det være 2 år siden. Jeg vet ikle hvor mye de tok. Går det an å finne ut om det er mye arrdannelser?

Jeg ble konisert ca 2 år før fødsel. Aldri hørt at man kan få problemer under fødsel pga det.
Alt gikk fint hos meg

Jeg ble konisert i slutten av 2014, og fikk klarsignal etter et par mnd til å bli gravid. Fødte helt i begynnelsen av 2017, så ganske nøyaktig to år etter.

Fødselen tok 4,5 time fra riene startet til han var ute, men da hadde jeg hatt mye modningsmas og tak som gav seg i ukene før, og hadde hatt et par cm åpning i nesten to uker alt.

Alt gikk helt fint da :)

Okei bra å høre. Leste så mye om dette med arrdannelser. Trenger ikke å få for rask fødsel. De to siste tok i underkant av 3 timer fra første tegn til de var ute.

Jeg ble konisert 7 år før fødsel. Aldri hørt at det skulle være et problem.

Hadde 3 cm åpning noen dager før fødselen startet, uten at jeg merket noe til det egentlig. Gikk fra 5 til 10 cm på 50 min, så det gikk fort og greit, egentlig [emoji6]

Konisert ca 1,5 år før fødsel. Hadde mye kynnere i 1. Svangerskap og ble sykmeldt tidlig pga legen trodde det kom av koniseringen. Fikk vite de hadde tatt endel. Nr to var det ingen problem. Siste ul sjekket de og sa den var lang og fin?! Men uansett kort eller ikke, null problem har det vært for meg.. Aldri vært problem med arrvev heller [emoji1303][emoji2]

Lest litt ang dette. Leser noen har problemer med åpningsfasen pga arrdannelser. Hvordan var dette for dere? Jeg ble konisert for over ett år siden. Rundt termin vil det være 2 år siden. Jeg vet ikle hvor mye de tok. Går det an å finne ut om det er mye arrdannelser?

Er koniser 2015, termin nov 2017. Spurte jm og gyn om dette. Åpningsfasen Kan gå seint pga arrdannelse; men da smører de på noe. Slik jeg forstod det skulle jeg ikke bekymre meg for dette.

Jeg har ikke hatt problemer med denne fasen da jeg har 2 cm åpn nå.

Motsatt kan også fødselen gå veldig raskt pga kortere livmorhals.

Tror ikke de finner ut om det er mye arrdannelse..

Back
Topp