Noen som dyrker urter og slikt her?

MammanTeOlai

Forumet er livet
Tenkte jeg skulle prøve å dyrke gressløk, basilikum og slikt, men har jo ikke peiling da... Regner med det er for sent å dyrke de ute nå? Hva med inne? Går det? Må man ha urtepotter eller funker det med vanlige potter? Vil gjerne ha en liten framgangsmåte også. [:)]

Jeg fikk litt gressløk(med røtter osv..) av svigermor og jeg satt det bare rett uti blosterkassen her,og det vokser og gror[:)]
Så kjenner du noen som har div,så kan du spørre om du kan få litt og bare plante rett ned.

Du kan plante ut nå, så lenge du kjøper ferdig planter fra f.eks gartneri. Ville ikke anbefalt deg å prøve fra frø nå, for tror ikke det vil bli noe særlig ut av dette før høsten kommer.
Jeg har egen kjøkkenhage, og har flerårig gressløk, samt at jeg planter oregano, timian, rosmarin og diverse annet frukt og grønt hver vår. Kjempemoro når framover, å kunne høste fra egen lille kjøkkenhage-plett![:D]

Så gøy LilleBlome! Kanskje du har et bilde fra kjøkkenhagen din som jeg kan få se?

Akkurat nå så sitter jeg på hytta med sambo sin pc, så her har jeg ingen bilder.
Skal få lagt ut noen når vi er hjemme igjen![;)] Synes det er veldig moro med kjøkkenhagen, vanvittig gøy å se at selv om man ikke har verdens grønneste fingre, så klarer man å dyrke frem gode ting![;)]
Har sukkerterter, gulrøtter, brokkoli, vanlig løk, cherrytomater, og agurk, i tillegg til urtene.[:)]

Høres kjempegøy ut! Skal prøve meg på det jeg også. Men har dere brunsnegler? Hvordan går det i så fall?
Ja, legg gjerne ut bilder når dere kommer hjem igjen. [:)]

Jeg har ikke hatt problemer med snegler, men nå skal det sies at vi har en stor terrasse, og denne kjøkkenhagen min er murt opp på terrassen og fylt med masse jord. Skal legge ut bilder, så kan du se hva jeg mener.[;)]
Dermed er det ikke noe naturlig sted for sneglene å komme, regner ihvertfall med at dette er grunnen til at jeg ikke har oppdaget en eneste en![;)]

Ok! Sikkert lurt å mure opp. Så i et blad at ei hadde sånn sneglestengsel. Var bare noe blikk som stod rett ut fra muren. Kjetil drepte rundt 500 ([;)]) brunsnegler med terassevask her en kveld... De krympet sammen og ble nesten selvlysende... [8D]

Men legg ut bilder ja, blir gøy å se! [:)]

Å, det har jeg også lyst til!
Mamma og pappa har en liten grønnsakshage med forskjellige grønnsaker og urter osv.. Den har de laget et slags tak i bue over. Det er laget av spessielt heeelt tynt stoff. Inni der vokser det og gror veldig fint hvert fall[:)]

Få se bilder om du får til noe da[:D]

Back
Topp