Noen som driver med foto her inne?

VeldreidSkrævadottir

Forumet er livet
Jeg driver med litt hobbyfotografering, og skal skaffe meg noe å bruke til redigering. Holder det med en iPad, eller ville dere kjøpt en Mac? (Macbook pro) Jeg har cs5, men har ikke lært meg å bruke det. Vet jeg ikke får det på en iPad, men kommer da til å bruke et mye enklere program.

Har ikke prøvd på Mac siden jeg bare har PC. Brukte mye PhotoShop før, men har gått over til PhotoShop elements siden det er myyye enklere =D Har aldri prøv iPad heller, men forestille meg at det må være mye enklerer å bruke data med mus. En av grunnene til at jeg føler at jeg ikke trenger iPad siden det meste jeg gjør på data'n er småfotoredigering...

Du kan laste ned trialversjoner av de nyeste adobeprogammene på adobe.com, både PS og PSE (og nøkler kan du finne på nettet, hyysj....)

Knøttebærer skrev:
Har brukt både Mac og pc, men foretrekker faktisk pc for øyeblikket da macen min er noe utdatert;)

Mac er vel best på fotoredigering!? En ny en vel og merke:)

hei :-)

Hvis du er pleier bruke PC ville jeg kjøpt det, de fleste pcer er så gode i dag at det er ingen problem å bruke photoshop på dem.
Tror ikke jeg ville brukt iPad, enklere å redigere med mus i photoshop.
Det finnes også ganske gode gratis programmer som gimp :-)

Lykke til!

Gregersen skrev:
Har ikke prøvd på Mac siden jeg bare har PC. Brukte mye PhotoShop før, men har gått over til PhotoShop elements siden det er myyye enklere =D Har aldri prøv iPad heller, men forestille meg at det må være mye enklerer å bruke data med mus. En av grunnene til at jeg føler at jeg ikke trenger iPad siden det meste jeg gjør på data'n er småfotoredigering...

Du kan laste ned trialversjoner av de nyeste adobeprogammene på adobe.com, både PS og PSE (og nøkler kan du finne på nettet, hyysj....)

Hehe:D Det blir nok en Mac:) Jeg har Elements 9, men jeg skjønner ikke noe:O Er det lett å lære seg hvis jeg bare sitter å knoter litt, eller bør jeg gå kurs eller noe? Når jeg kjøpte kamera, så fulgte det med et 2-dagers fotokurs. Det er vel kanskje litt om redigering der..

VeldreidSkrævadottir skrev:

Gregersen skrev:

Hehe:D Det blir nok en Mac:) Jeg har Elements 9, men jeg skjønner ikke noe:O Er det lett å lære seg hvis jeg bare sitter å knoter litt, eller bør jeg gå kurs eller noe? Når jeg kjøpte kamera, så fulgte det med et 2-dagers fotokurs. Det er vel kanskje litt om redigering der..

Venninnen min bruker PS på Mac =)
Det finnes massevis av tips og triks og trials på nettet, jeg har lært det meste av det (eller av venner), så tror ikke du trenger kurs. Du kan jo sjekke ut hvor mye du lærer deg av det først før du evt melder deg på kurs? =)

Knøttebærer skrev:
Har brukt både Mac og pc, men foretrekker faktisk pc for øyeblikket da macen min er noe utdatert;)

Mac er vel best på fotoredigering!? En ny en vel og merke:)

Njaaaa...vil ikke si det egentlig. FØR var det sånn. For 10 år siden da jeg gikk på skolen og lærte sånt var det bedre med mac enn pc fordi pc rett og slett ikke hadde kapasitet til å kjøre så store tunge prgrammer som photoshop. Ble ei helvetes ventetid og veldig rift om de macene vi hadde tilgjengelig. Nå er det egentlig ingen stor forskjell i ytelse og PS får man jo både til pc og mac. Selvfølgelig kommer det litt an på pcen også da. KJøper du en til 4-5000 vil jeg heller anbefale en mac, men kjøper du en fra 8000 og opp mot der macene ligger i pris får du en veldig bra en:)

Gregersen skrev:

Du finner how to's på nettet;)

Back
Topp