Noen som drikker te?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Etter jeg ble gravid så har jeg plutselig så lyst på kaffi eller te. Og tenker at te er det beste alternativet. Evt koffeinfri kaffi...
Men er det noen som har noe tips som kan være bra for graviditet eller noe som er absolutt fyfy i te-avdelingen? Har googlet litt og eneste jeg har kommet fram til er at man skal være forsiktig med svart te og noen har sagt at svart te kan være gunstig for gravide og at grønn te kan blokkere for folsyre pluss jeg tenker at det kan være drenerende og ikke bra... Og urter generelt skal man være forsiktig med.

Jeg drikker te, men som oftest svart te. Har også drukket litt grønn te iblandt, men ikke så mye. Har også hørt at det hemmer for folsyre. Mener det var slik at man kunne drikke opptil 6 kopper te om dagen og 2 kopper kaffe maks mtp koffeininnhold om jeg ikke tar feil?

Så er det vel også koffein i de fleste typer te? :-/

Drikker sjeldent te, men den som hetter "Whittard English fruits" elsker jeg! :) så drikker hvis jeg skal kose meg :D

Drikker te, men har ikke tenkt så mye på hvilken, drikker det jeg har lyst på, pleier uansett bare å bli 1-2 kopper om dagen ☺

Drikker sjelden te, er mer "kaffekjerring";) Men hvis jeg drikker te, så blir det helst den med fire røde frukter, eller den med eple og kanel:) Lipton hadde en pyramidete med mandarin før som var himmelsk, men finner den ikke noe sted nå, så tror den har gått ut av produksjon :( Usikker på koffeininnholdet i te egentlig, men det står vel kanskje på pakka?:)

Jeg har også plutselig fått veldig lyst på te. Er egentlig ei skikkelig kaffekjerring, men nå har det visst snudd. Jeg drikker Twinings Earl Grey med en melkeskvett :)

Oki :) ja, er koffein i enkelte typer te også. Syns mangen av pakkene er det dårlig info på :p men kan vel drikke det meste av te da? Bare styre unna type de-tox teer :p

Oki :) ja, er koffein i enkelte typer te også. Syns mangen av pakkene er det dårlig info på :p men kan vel drikke det meste av te da? Bare styre unna type de-tox teer :p
Regner med at det er ok:) De er vel pålagt å skrive noe om det dersom det absolutt IKKE passer for gravide, så;) Jeg har den innstillingen at man må kose seg litt med det man har lyst på, men alt med måte, tenker jeg:) (Jeg drikker jo som regel mer enn to kopper kaffe om dagen, men det begrenser seg selv hvor mye jeg får i meg pga halsbrann):)

Drikker sjelden te, er mer "kaffekjerring";) Men hvis jeg drikker te, så blir det helst den med fire røde frukter, eller den med eple og kanel:) Lipton hadde en pyramidete med mandarin før som var himmelsk, men finner den ikke noe sted nå, så tror den har gått ut av produksjon :( Usikker på koffeininnholdet i te egentlig, men det står vel kanskje på pakka?:)
Eple og kanel!!!!!! :) Ellers har de en god en med lakrissmak på Søstrene Grene som er en av de få der jeg klarer meg uten sukker.. Men har heller ikke sett hva koffeininnholdet er..

Jeg var i en tebutikk og fikk masse råd:) Jeg har også hatt lyst til te særlig på kvelden, og googlet masse, og ble bare forvirret fordi det stod så mye ulike. Grønn og sort te er det koffein i, og derfor anbefalte hun å drikke maks 1-2 kopper av det. Men om jeg ville drikke ´ubegrenset´med te anbefalte hun meg hvit te, som er koffeinfri. Ellers er jo ren frukt te også å anbefale da det er laget av frukt. Var veldig god te her: Le Palais Des Thés http://www.palaisdesthes.no/ :-)

Jeg var i en tebutikk og fikk masse råd:) Jeg har også hatt lyst til te særlig på kvelden, og googlet masse, og ble bare forvirret fordi det stod så mye ulike. Grønn og sort te er det koffein i, og derfor anbefalte hun å drikke maks 1-2 kopper av det. Men om jeg ville drikke ´ubegrenset´med te anbefalte hun meg hvit te, som er koffeinfri. Ellers er jo ren frukt te også å anbefale da det er laget av frukt. Var veldig god te her: Le Palais Des Thés http://www.palaisdesthes.no/ :-)
Tebutikk;) Slikt har vi dessverre ikke her jeg bor:p

Pukka teen er min favoritt, men må vel være forsiktig med den som gravid? Noen som vet?

Elsker te til vanlig :D Men nå for tiden klarer jeg dessverre ingenting :( Pleier stort sett å drikke grønn te evt. hvit te, og da helst løsvekt (de har definitivt best smak!). Kjøper på tebutikken i byen, på ostehuset eller bestiller på nett fra a.c.perch, de har utrolig mange gode! Hadde nettopp kjøpt en kjempeladning med te før jeg ble gravid, og nå frister det ingenting:( Var likt forrige gang også, da kom det seg i 2.trimester, så gleder meg til det frister igjen :)

Pukka teen er min favoritt, men må vel være forsiktig med den som gravid? Noen som vet?
Drikker den jeg! Den er jo som andre te'er? Ho på butikken sa at pukka har en te som er uten koffein også :) tenker at en liten kopp te om dagen skader ikke :) (eneste tesorten jeg klarer å drikke uten sukker :D )

Back
Topp