Noen som bruker Utrogestan?

Lottelur

Andre møte med forumet
Hei!
Var på TUL i dag 6+5 og alt så fint ut. Kunne se hjertet slå :Heartred Da jeg har historie med MA tidligere, satte gyn meg på albyl-e (blodfortynnende for å unngå blodpropp i de tynne arteriene til fosteret) og Utrogestan progesterontilskudd. Er det noen andre her som bruker Utrogestan? Har lest noen steder at man egentlig skal ligge 30 min etter innsettelsen, noe som funker dårlig i hektisk arbeid som sykepleier. Har dere fått noen bivirkninger? Kan man ha sex mens man bruker disse? :scratch
Takk for svar!
 
Bruker det ikke dette svangerskapet, men brukte det i de to første. Hvor mange ganger skal du ta om dagen? Jeg satte klokka på 30 min før jeg egentlig skulle opp om morgenen og satte de, la meg tilbake og slappet av til klokka ringte, på ettermiddagen tok jeg de bare for jeg hadde ikke mulighet å slappe av, å så tok jeg igjen når jeg la meg! Jeg fikk beskjed om at det var ikke så farlig om jeg ikke fikk ligge i 30 min etter alle gangene, for opptaket av progesteron skjer uansett:happy:
Jeg ble litt ekstra hormonell, men om det va medisinene eller svangerskapet, det vet jeg ikke:hilarious: ja, du kan ha sex, men med rester av utrogesten så vil det bli litt gris, så bruk gjerne en håndduk under dere, så slipper dere å bytte på senga etter hver gang:D
 
Hei!
Var på TUL i dag 6+5 og alt så fint ut. Kunne se hjertet slå :Heartred Da jeg har historie med MA tidligere, satte gyn meg på albyl-e (blodfortynnende for å unngå blodpropp i de tynne arteriene til fosteret) og Utrogestan progesterontilskudd. Er det noen andre her som bruker Utrogestan? Har lest noen steder at man egentlig skal ligge 30 min etter innsettelsen, noe som funker dårlig i hektisk arbeid som sykepleier. Har dere fått noen bivirkninger? Kan man ha sex mens man bruker disse? :scratch
Takk for svar!

Utrogestan kommer også i piller man svelger, jeg lurer veldig på hvorfor ingen får tilbud om disse i Norge. Går forsåvidt også på vaginalpillene.
 
Back
Topp