Noen som bruker Sensationail?

1Blå1Rosa1iHjertet

Glad i forumet
Lurer på hvor lenge lakken sitter? Om den faktisk holder så lenge som 2 uker. :-)

Vurderer å kjøpe meg startkitet, men er greit å høre erfaringer først... ;-)

Om noen har noe annet å anbefale vil jeg gjerne høre om det og.

Dytt! :-)

Har sensationail startsett, men liker lakkene fra depend bedre så bruker d.
Det sitter bra, og holder seg bra i 3-4 uker ++ om det blir gjort skikkelig

uploadfromtaptalk1387218210810.jpg

Der ser du mine negler nå, 3uker siden jeg la lakken.
Har lange negler og jobber i butikk med mye tunge løft og vareutpakking, noe som normalt sliter på lakken.

Tusen takk for svar! Tror jeg skal gå til innkjøp av den da. :-D

Er det lett å legge lakken forresten? Er de litt sånn at de krymper, eller holder den seg på plass mens du legger den?

Har sensationail startsett, men liker lakkene fra depend bedre så bruker d.
Det sitter bra, og holder seg bra i 3-4 uker ++ om det blir gjort skikkelig

Hvordan får du gjort det skikkelig! Jeg bruker sjelden neglelakk, men de få gangene jeg tar det på flasser det allerede dagen etter. Jeg har også brukt frøene.

Sent from my U9200 using BV Forum mobile app

Hvordan får du gjort det skikkelig! Jeg bruker sjelden neglelakk, men de få gangene jeg tar det på flasser det allerede dagen etter. Jeg har også brukt frøene.

Sent from my U9200 using BV Forum mobile app
Bruker du Depend gellack som herdes under UV/LED lampe mellom lagene ?
Eller vanlig Depend lakk ?

Jeg bruker gellack, og der er forarbeidet alfa omega!

Tusen takk for svar! Tror jeg skal gå til innkjøp av den da. :-D

Er det lett å legge lakken forresten? Er de litt sånn at de krymper, eller holder den seg på plass mens du legger den?

Jeg ynes den er lett og legge, bruker ca en time på og legge på meg selv.
Starter med og fjerne alle gamle rester av neglelakk, og vaske hendene godt.
Mykgjør neglebåndene og dyter de til sides/fjerne de.
Vasker hendene godt og buffer de opp litt med ei fin fil, tørker over med før rens, smører på primer og lar den tørke litt.
Har så på et lag base og lar den herde i i lampa i 1min (står vel 30 sek i bruksansvisningen ? ), tar så på 2 lag med farge og lar det herde i lampa 1 min (også mellom lagene).
Så pynter jeg negelen om jeg ønsker det (sticker, "diamanter", maler på noe med neglelakk o.l ) før jeg har på topp laget og lar det herde i ett minutt under lampen.
Nå er negelen ganske klissete, så renser/tørker over den med et papir som ikke loer og litt neglerens (aceton, eller medfølgende før og etterrens).

Avslutter allltid med og massere neglebåndene og neglene med en god olje (CND sin er knalll til dette).

Viktig og ikke legge geleen slik at den kommer i kontakt med huden.

år du fjerner gellacken tar du ren aceton (fra apoteket) på en bommulsdott og legger på negelen og pakker den inn i aluminiumsfolie, lar den være på i 10-15 min før du fjerner den og forsiktig skraper bort neglelakken UTEN å skade negelen.
eller du kan prøve Depend sin renseolje (den prøvde jeg sist og den fungerte bra).
Da maserer du litt olje inn i neglen og masserer i 30 sekunder før du putter fingrene i ei skål med lunket vann (jo varmere jo bedre) og holder de der i 3-4 minutter før du beggynner å skrape av geleen mens fingrene er under vann.

Synes ikke den "krymper" selv, og den holder seg bra på plass synes jeg :)

Back
Topp