Noen som bruker sarotex mot smerter?

Agnete

Forumet er livet
Jeg må finne noe som kan hjelpe meg mot smertene mine. Har blitt anbefalt sarotex, men er litt skeptisk pga der er antidepressive. Har du noen erfaring med disse? Virker de?

Sarotex brukes ofte mot nervesmerter om det er det du har :-) Har ikke noe erfaring, men jeg vet at flere av "mine" pasienter går på det uten å være depressive :)

Jeg har brukt de mot kroniske smerter og hadde mye bivirkninger slik at jeg kuttet de ut..

Last edited:
Der jeg jobber brukes de ofte mot kroniske nervesmerter og hodepine. Man starter ofte på 10 mg på kveld, ikke lenge før man legger seg, da de gjerne gjør at man kan føle seg trøtt. Kan trappes opp etterhvert. Fungerer greit for de som bruker d er min erfaring.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tok det noen mnd mot daglig hodepine og migrene.
Det hjalp ikke, men jeg merket heller ikke noe til bivirkninger.
Sluttet etter en stund pga at det ikke hjalp :)

Jeg bruker det pga wiplash skadde. Og her bruker jeg de om kvelden, har ingen direkte bivirkninger av de. De brukes ofte mot nerveskader/nervesmerter, så er derfor jeg bruker det.
Jeg bruker de sammen med andre smertestilende om kvelden
På dagen bruker jeg andre siden sarotex kan gjøre at en blir trøtt spesielt hvis en har høy dose

Har også fått foreskrevet det pga kronisk hodepine, men har ikke begynt ennå. Er generelt lite glad i medikamenter, så jeg utsetter det i det lengste...Nevrologen advarte mot at det kunne være mye bivirkninger, det gjør meg jo ikke mindre skeptisk. Så det er interessant å høre om andres erfaringer!

Last edited by a moderator:
Har også fått foreskrevet det pga kronisk hodepine, men har ikke begynt ennå. Er generelt lite glad i medikamenter, så jeg utsetter det i det lengste...Nevrologen advarte mot at det kunne være mye bivirkninger, det gjør meg jo ikke mindre skeptisk. Så det er interessant å høre om andres erfaringer!

Jeg har hatt kronisk daglig hodepine i 6 år. Ikke funnet årsaken enda, og ingen medisiner har funket (jeg har prøvd "ALT").

Men etter jeg økte tilskudd av D-vitamin har jeg blitt bedre. Ikke bra, men bedre. Kanskje noe å sjekke ut? :)

Takk for tipset! Skal prøves! Jeg fikk påvist D-vitaminmangel i fjor, men trodde kanskje det var nok at jeg tar multivitaminer -men kanskje det ikke er tilstrekkelig.

Fikk de mot meget sterk hodepine en tid, men ingen effekt på meg.
Men vet mange får de not kroniske smerter og nervesmerter.

Jeg får snakke med fastlegen min om dette. Ser det er mange som har en liten effekt av de. Da vet jeg ikke om jeg vil utsette kroppen for disse!

Ja, brukte Sarotex i kombinasjon med andre sterke smertestillende i nært samarbeid med spesialist på smerteklinikk. Hadde god effekt av dem, men måtte kutte ut grunnet bivirkninger (jeg har andre sykdommer og ettersom det var en kraftig kombinasjon jeg gikk på merket jeg ikke alvorlige symptomer på en av de kroniske sykdommene jeg har, så det ble dessverre svært farlig). Medisinen i seg selv var helt uproblematisk å bruke og hos meg var det altså bivirkninger i forhold til en av de andre sykdommene jeg har som gjorde at jeg var tvunget til å slutte. Skulle gjerne brukt dem videre!

Takk for tipset! Skal prøves! Jeg fikk påvist D-vitaminmangel i fjor, men trodde kanskje det var nok at jeg tar multivitaminer -men kanskje det ikke er tilstrekkelig.
Har du sjekket nivået igjen?
Det er nok store sjangser for at multivitamin ikke holder. Spørs litt hvor stor mangel du har da..
Anbefaler deg å bruke D3. Det er anbefalt dosering 1 tabelett. Jeg tok 2 fram til nivået var innenfor grenseverdier når jeg hadde D-vitaminmangel.
D-vitaminmangel kan være medvirkende faktor til infertilitet, noe jeg har inntrykk av at legene er litt sløve på å følge opp. Så lurt å sjekke :)

Bruker Sarotex mot smerter. Det fjerner ikke smertene, men døyver de litt ned.
Har ingen bivirkninger nå. I starten hadde jeg litt hangover på formiddagen, men det gikk seg til når kroppen ble vant :)

Har du sjekket nivået igjen?
Det er nok store sjangser for at multivitamin ikke holder. Spørs litt hvor stor mangel du har da..
Anbefaler deg å bruke D3. Det er anbefalt dosering 1 tabelett. Jeg tok 2 fram til nivået var innenfor grenseverdier når jeg hadde D-vitaminmangel.
D-vitaminmangel kan være medvirkende faktor til infertilitet, noe jeg har inntrykk av at legene er litt sløve på å følge opp. Så lurt å sjekke :)

Signerer denne. Kjøp D3 pakken og ta gjerne to tabletter istedenfor en.

Jeg tar 2-3 tabletter hver dag, etter anbefaling av min nevrolog.

Jeg bruker sarotex om kvelden pga mye smerter om natta. Har fungert kjempe bra og jeg sover mye bedre. Tar 50mg.
Kan også bruke de om dagen- men det vil jeg ikke pga trøtthet

Back
Topp