Noen som bruker medisiner mot kvalmen?

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
I morgen begynner jeg på jobb igjen. De siste 3 ukene har jeg kastet opp daglig og føler meg rett og slett elendig.
Sist jeg var hos legen nevnte han postafen, men jeg følte at jeg takla kvalmen bra når jeg hadde ferie.
Nå når jeg begynner på jobb igjen så kjenner jeg meg stressa og har faktisk begynt å vurdere å ta imot postafen til de dagene som er helt håpløse.
Har lest litt rundt på nettet og leser at selv om det ikke finnes direkte forskning på bruken av postafen er det heller ikke rapportert inn skader på fosteret hos de som har brukt det...

Hva er deres syn på det?

Hei. Jeg sniker fra april. Jeg har blitt sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, og fikk postafen av legen. Det skal være trygt å ta; det samme sa gyn på fertilitetsklinikken der jeg tok tul. Jeg tar det de dagene det er noe jeg MÅ være med på, eller føler jeg må være med på. Å jobbe er ganske uaktuelt i noen uker enda..

Her tar jeg afipran, men jeg synes ikke det hjelper noe særlig.. kaster fortsatt opp hver eneste dag, selvom det variérer hvor mange ganger i løpet av dagen. Jeg er selv sykemeldt, men tenker å gå på jobb de dagene jeg føler meg bra nok. Ellers er det bedre å være hjemme.

Her er det ingen nytte av prostafen.
Jeg skulle også begynnt jobb sist uke etter ferie, men orket ikke tanken på å prøve en gang :meh: Føler meg rett og slett drit fyllesyk:shy:
Sykemeldt 2 uker nå i første omgang, håper det bedrer seg snart..

Har opplevd periodevis kvalme, da har jeg funnet ut at det hjelper med å spise et eple, og småspise gjennom hele dagen, mellommåltider.

Har opplevd periodevis kvalme, da har jeg funnet ut at det hjelper med å spise et eple, og småspise gjennom hele dagen, mellommåltider.
Dette har jeg prøvd. Og det funker kun til en viss grad, men da jeg tidligre har gått ned en del i vekt legger jeg veldig fort på meg igjen av den type og mengde mat som faktisk hjelper (brødskiver og type middagsmat).

Jeg tar både prostafen og Afipran, ved behov. Men ingen av dem tar alt...

Jeg klarte meg greit da jeg hadde ferie, men var så kvalm at jeg ikke fungerte verken hjemme eller på jobb da ferien var slutt. Tror kanskje det har sammenheng med hvor mye/lite søvn jeg får. Har tatt Postafen ca. annenhver dag siden det, og det funker kjempebra for meg.

Dette har jeg prøvd. Og det funker kun til en viss grad, men da jeg tidligre har gått ned en del i vekt legger jeg veldig fort på meg igjen av den type og mengde mat som faktisk hjelper (brødskiver og type middagsmat).

Skjønner. Har selv lagt endel på meg pga all småspisingen, takler dårlig å være kvalm (det gjør vel alle), og blir igrunn stresset over det faktum at jeg kan bli det, så spiser helt automatisk - og bare det i seg selv er ganske kjipt, klarer ikke å kontrollere det. Tenkte å prøve meg mer på småfrukt heretter. Prøver generelt å holde meg unna medikamenter, "el naturell" her i huset.

Håper du føler deg bedre før jobb i morgen, og utover. Og masse lykke til! :-)

Jeg har tatt Postafen de verste dagene. Var på Haukeland for TUL og fikk da beskjed om at det var helt trygt med Postafen i svangerskapet [emoji4] Så om du er veldig dårlig tenker jeg at det er verdt å prøve, spesielt de dagene du eventuelt skal noe.

Har du tatt Postafen før? Vær obs på at du kan bli kjempetrøtt av den. Jeg ble anbefalt Afipran og Zofran for å kunne fungere i hverdagen. Har heldigvis hatt ferie i de verste ukene, og slapp dermed å ta så mange ganger.

Har du tatt Postafen før? Vær obs på at du kan bli kjempetrøtt av den. Jeg ble anbefalt Afipran og Zofran for å kunne fungere i hverdagen. Har heldigvis hatt ferie i de verste ukene, og slapp dermed å ta så mange ganger.
Har ikke tatt de siden jeg var liten, men merka aldri noe da :)
Men heller trøtt enn å løpe fra kunder for å måtte kaste opp tenker jeg :)

Sniker fra april. Afipran og Postafen hjalp ingenting her. En kombinasjon av Stemetil og akupunktur derimot, det gjorde susen!

Prostafen hjelper med det verste her. Noen ganger er jeg helt kvalmefri, mens noen ganger tar den ikke så mye. Bedre enn ingenting, tenker jeg [emoji3]

Back
Topp