Noen som bruker Lifeline Gravid kosttilskudd?

Februar?

Forumet er livet
I såfall har jeg et spørsmål. Jeg kjøpte det i dag og der står det, to kapsler, en tablett og en tyggetablett. Ser godt hva som er kapsler, men hvilken en er tyggetabletten?

(sniker litt fra februar)

Det er den stoooore og ekle som er tyggetabletten. Den som kan deles opp.
Håpløst å gi tyggetabl til gravide, synes nå jeg. Jeg klarte en kvart en, så ga jeg opp hele greia. Kjøpte heller multivitaminer..

den hvite tab er tyggetab.... og jeg hater smaken på den... brrrrrrr. skjønner ikke åssen de lager vitaminer til gravider og lager tygge tablet.... [:'(][:'(][:'(][:'(]

Takk for svar begge to. Trodde faktisk det var den svarte som var tygge tabletten jeg. Bra jeg spurte da. Har kjøpt en pakke på 30 dager så jeg må ihvertfall prøve denne før jeg gir opp.

jeg tar den hver dag selvom jeg ikke liker det... men jeg tror etter jeg er ferdig med den 30 dagers boksen skal prøve å finne noe som er ikke så ekkelt:)

Jeg har bare brukt multivitaminer for gravide men bestemte meg for å prøve lifeline sine siden det også var omega 3 i dem også.Klarer ikke tygge tab så deler den i to og svelger.De kommer til å komme med en mye mindre tab neste gang de sender ut varer for det er så mange som har klagt på den store vonde tyggetabletten.Var diskusjon om den på barnimagen og da var det en som jobbet med disse tablettene som skrev det.Hun skrev også at man ikke måtte tygge den hvite tab man kunne bare dele den og svelge den og heldigvis for det[:D]

jey at vi trenger ikke å tygge den forferdelig tableten. nå ble jeg glad[:D]

Tar ingenting. For det første trenger man ikke å ta vitaminer dersom man har et godt, allsidig kosthold med mye frukt, grønt og fisk. For det andre nyttegjør ikke kroppen seg syntetisk fremstilte vitaminer noe særlig, så det er for det meste penger ut av vinduet. [;)]

Men av forskjellige grunner rekker ikke alltid kroppen min å ta opp vitaminer og mineraler raskt nok før de er ute, så jeg bør nok ta litt ekstra. Jeg er også sliten og trøtt hele tiden så kanskje litt ekstra bidrar til at jeg ikke er så fullstendig trøtt. Vet at vi er det i begynnelsen, men greit å være sikker på at noe kommer inn.

jeg og tar de, men orker ikke ta tygge tabletten jeg heller. Må nesten kaste opp når jeg ser den[:'(] Men tror også det er i tyggetabletten det er kalsium, og det får jeg i meg andre steder, så ikke så nøye med det. Tar dette tilskuddet for å få i meg folin syre og omega 3[:D]

Jeg tar det kosttilskuddet, pluss to ekstra omega-3 pga. fiskeallergi. Syns den tyggetabletten er ganske fæl, men den går ned...

Greier ikke å ta tyggetabletten jeg, kaster opp hver gang etterpå - ingen unntak! Så greier ikke å utsette meg selv for det mer. Prøver å få i meg nok kalsium på andre måter istedet :)

Men i pakken jeg kjøpte så var det tre dagsdoser, altså poser som inneholdt feil... Var bare tyggetablett og vitamintablett i posen. Så jeg sendt en liten mail å sa ifra så de skulle være klar over at det er mange poser som ikke inneholder det de skal. Og da fikk jeg en koselig mail tilbake om at de skulle sende meg en mengde nye dagsdoser som takk for at jeg sa i fra :)

Da jeg oppdaget at jeg var gravid, kjøpte jeg lifeline, og den tyggetabletten er helt grusom. Ble heldigvis ferdig med hele pakken forrige helg, så nå har jeg nycomed gravid. Må ta omega-3 i tillegg da, men alle de tablettene svelger jeg bare, og det er så deilig å bare kunne svelge og få de unna [;)]
Skal aldri kjøpe lifeline igjen.

ORIGINAL: Sicily

Tar ingenting. For det første trenger man ikke å ta vitaminer dersom man har et godt, allsidig kosthold med mye frukt, grønt og fisk. For det andre nyttegjør ikke kroppen seg syntetisk fremstilte vitaminer noe særlig, så det er for det meste penger ut av vinduet. [;)]

Veldig bra at du har et såpass allsidig kosthold. Har dog lest at uansett hvor variert kosthold en har, så er det vanskelig å få i seg anbefalt mengde av folat.
Men hvis du er klar over det og spiser de tingene som inneholder mest folat, er det jo bra [:)]

Har også lest at bare 1 av 10 får i seg nok folat. Og jeg synes det virker som om "alle" tar tabletter eller får i seg nok vitaminer på andre måter, og da er det litt rart med en sånn statistikk. Men det kan jo også være at de bare ikke er "offentlig"...

ORIGINAL: Piplup

Veldig bra at du har et såpass allsidig kosthold. Har dog lest at uansett hvor variert kosthold en har, så er det vanskelig å få i seg anbefalt mengde av folat.
Men hvis du er klar over det og spiser de tingene som inneholder mest folat, er det jo bra [:)]

Har også lest at bare 1 av 10 får i seg nok folat. Og jeg synes det virker som om "alle" tar tabletter eller får i seg nok vitaminer på andre måter, og da er det litt rart med en sånn statistikk. Men det kan jo også være at de bare ikke er "offentlig"...

Har aldri tatt tilskudd av folat.. Ikke bevisst, mer sløvskap. [8D]

Jeg kjøpte også Lifeline Gravid men den store tyggetabletten var så ekkel at jeg grudde meg til hver gang jeg skulle ta den. Så jeg kjøpte noe som heter bare "gravid" på apoteket. Det skal jeg ta en tablett to ganger daglig. Får i meg akkurat like mange vitaminer som med Lifeline og mye enklere å ta[:)]

[/quote

ja de fant nok bare på dette med vitaminmangel....!!! er jo ikke for løye at de sjekker på blodprøvene hva du mangler og iallefall at det virker etter at du har tatt disse extra b-vitaminene eller andre vitaminer de anbefaler!

ORIGINAL: isabel87

[/quote

ja de fant nok bare på dette med vitaminmangel....!!! er jo ikke for løye at de sjekker på blodprøvene hva du mangler og iallefall at det virker etter at du har tatt disse extra b-vitaminene eller andre vitaminer de anbefaler!

Hvis legen har sagt at du skal ta noe ekstra,så gjør du det. [;)] Folk er forskjellige. Jeg har aldri hatt mangel på noe og jeg har tro på at det skyldes godt kosthold ettersom det hovedsakelig er vitaminkilden vår. Ikke alle kosttilskudd er syntetiske heller.

Back
Topp