Noen som bor i Oslo?

Evette

Gift med forumet
Mye i media om boligprisene i Oslo fortiden! Hadde vi bodd der hadde vi aldri kunne kjøpt oss noe... Er det noen som bor der som vil fortelle om bolig å pris? Var det lang prosess med å finne noe?

Sorry, vi prøvde men det ble for dyrt så vi flyttet ut og pendler inn til jobben i Oslo

Sorry, vi prøvde men det ble for dyrt så vi flyttet ut og pendler inn til jobben i Oslo

Samme her. Er fra Oslo og bodde der i 33 år, men måtte flytte ut når vi måtte ha noe større. Hadde ikke sjans å kjøpe oss et egnet sted til en ok pris. Så da flyttet vi ut. Til gjengjeld har vi nå stor tomt og hus utenfor Oslo og mannen pendler.

Du må nesten sjekke på nettet og finne ut priser i det områder du vil bo. Er store forskjeller.

Vi bor i Oslo. Nettopp kjøpet en 4 roms på 70 kvm til 2,75. Det holder for oss noen år og så kan vi oppgradere ved å enten kjøpe større i Oslo eller flytte litt utover :)

Vi bor i Oslo. Kjøpte oss en stor 2roms oppussingsobjekt for 1,8 og pusset opp alt. Den har nå steget med ca 450.000. Vi har bare litt over en inntekt da, så vi kjøper oss oppover :) Bygde ekstra soverom også så babyen har eget rom. Det er dyrt i Oslo, men det finnes mange flotte områder som ikke er så dyre, spørs litt hva man vil ha og hvor man vil bo :)

Vi bor rett utafor, men her vi bor er d fryktelig dyrt altså! Vi har rekkehus, og d er d rundt 3 for, kanskje mer i godt marked. Eneboliger fra 4-5 og oppover, men må pusses opp da.

Vi bor ikke i Norge da, men skal flytte tilbake til Oslo en vakker dag og følger med på boligmarkedet.
For oss er det helt uaktuelt å flytte utenfor byen, men er heller ikke opptatt av feks av å ha hage, stor tomt e.l.

Vi bor ikke i Norge da, men skal flytte tilbake til Oslo en vakker dag og følger med på boligmarkedet.
For oss er det helt uaktuelt å flytte utenfor byen, men er heller ikke opptatt av feks av å ha hage, stor tomt e.l.

Hva tenker dere er utafor byen da? Bykjernen eller bygrensen? Sånn som Holmlia syns jeg er utafor byen, men d hører jo til Oslo by,

Vi bor i en 3-roms utenfor bykjernen som vi betalte 2.450 for i 2013. Jeg har noen venninner som har betalt 5 mill. for 3-roms i de populære/"finere" bydelene.

Hva tenker dere er utafor byen da? Bykjernen eller bygrensen? Sånn som Holmlia syns jeg er utafor byen, men d hører jo til Oslo by,

Det er jeg helt enig i.
Synes også Årevoll, Linderud, Røa, Lysaker, Fornebu osv. er for langt ute..

Bor i Oslo, men utenfor sentrum. 63 kvm til 2.1mill

Bor i oslo.. Kjøpte for 2,3. 89 kvm. 4 roms leilighet. Pusset opp hele :) Her skal vi bo til vi blir lei! Veldig barnevennlig området :D

Spørs jo hva du vil ha, om det er en lang prosess... lite krav gjør jo at dere finner noe raskere ;-) prisene varierer veldig, etter standard og beliggenhet selvfølgelig, men er generelt høye priser i oslo.. Vi betalte 3 mill for en 100 kvadrat 3-roms for snart 3 år siden ;-) har stagnert litt i området da, så ville nok ikke fått så mye mer for den i dag...

Vi bor på Høybråten, det er helt nord i Oslo så tar fort en drøy halvtime med raskeste reisemåte inn til sentrum. Synes det er nokså usentralt, men så langt ut måtte vi for å få en pris vi kunne leve med for den bostandarden vi ønsket.

Linderud er for meg mye mer sentralt men ikke "bykjernen" som sådan. Vi bodde før på Galgeberg/Vålerenga, det mener jeg er passe sentralt, men der var det dessverre lite av større boenheter med både minst tre soverom, to stuer og to bad, som var det vi ønsket oss. Det som fantes kostet det dobbelte av hva vi har råd til.

Vi valgte å flytte ut av Oslo. Få familiehus der vi ønsket å bo. Hvis noen kom til salgs, så var de i prisklassen 8 millioner og oppover. Det gadd vi ikke å betale, ønsker ikke lån oppover ørene. Ønsket heller ikke å presse oss inn i en trang leilighet i alle år fremover.

St.haugen, Majorstua, Grünerløkka, Torshov, Tøyen, Vika, Frogner o.l.

Bodde på St Hans Haugen før vi flyttet ut. 3 roms gikk for 4,2 mill. Vi kjøpte hus på 280 kvm til 2,25 mill. Har bare malt soverommene og kjøkken. Og så slipper en lyder fra naboen igjennom tynne gamle vegger og gulv fra 1910. Og ungene slipper å følges over alt som vi måtte før vi flyttet fra sentrum. Frihet.

Bodde på St Hans Haugen før vi flyttet ut. 3 roms gikk for 4,2 mill. Vi kjøpte hus på 280 kvm til 2,25 mill. Har bare malt soverommene og kjøkken. Og så slipper en lyder fra naboen igjennom tynne gamle vegger og gulv fra 1910. Og ungene slipper å følges over alt som vi måtte før vi flyttet fra sentrum. Frihet.

Men, det er jo hva man velger...selv har verken jeg eller min familie bruk for 280kvm :)

I hvilket område flyttet dere til?
Jobber dere fremdeles i Oslo?

Back
Topp