Noen som bor i Oslo?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg lurer på hvilke bydel bor du?
Hvor lang tid tar det å komme seg til sentrum og hvilken transportmiddel bruker du?
Er du fornøyd med å bo der du bor med barn?
Har du bhg i nærheten?
Bor du enebolig, rekkehus, leilighet eller annet?

Vi bor i blokk i bydel Grünerløkka. Knallplass[:D] Går til byen på 5 min. Eller, vi BOR i byen[8D]
Er barnehager i umiddelbar nærhet, men mine er ikke i bhg, så jeg vet ikke så mye mer enn dét[8D]

Er ifra Stovner. 20 min med tbane til byen. Mange barnehager, nordmarka rett utenfor. Vil flytte til søndre norstrand når vi emigrerer til Norge fordi det er en bestemt bhg jeg vil lille skal gå i.

ORIGINAL: Sweetpea

Jeg lurer på hvilke bydel bor du?
Hvor lang tid tar det å komme seg til sentrum og hvilken transportmiddel bruker du?
Er du fornøyd med å bo der du bor med barn?
Har du bhg i nærheten?
Bor du enebolig, rekkehus, leilighet eller annet?

Ja jeg bor i Oslo og trives veldig godt med det [:)]

Nå bor vi på Majorstuen så er jo i og for seg i selve sentrum av byen. Er jo individuelt hvor man ønsker å bo/hvordan man ønsker å bo, men for meg passer det godt å bo på denne kanten. Her har jeg vennene mine, her er det rellativt rolig og her trives jeg og føler vi er trygge.

Barnehagen hennes ligger 10 minutt å gå unna , men er barnehager på hvert et hjørne , så kunne helt sikkert fått en nærmere, men utrolig fornøyd med den vi har [:)]

Vi bor i leilighet. En litt for liten leilighet for øyeblikket, men det er dette som passer lommeboken nå. Er i grunn altfor dyrt å bo her vi bor!!!
Planen er å leie noe større etterhvert som jeg nå forhåpentligvis snart går ut i full jobb osv. Blir sansynligvis i samme område, både fordi vi trives og fordi barnehagen er nærme [:)]

Bor i leilighet på Holmlia.
Bruker ca. 1/2 time inn til byen i rushtiden, om vinteren kan det ta lenger tid.
Hadde jeg bodd nær togstasjonen hadde det gått raskere (toget tar 12-13 minutter) men foretrekker å ta direktebussen som går rett borti svingen. [;)]

Junior går i barnehage i sentrum grunnet min jobb, samt at pappan bor og jobber der (samværslogistikk).
Det er flere barnehager i nærområdet ellers, og kort vei til skole.
Det er mange ulike nasjonaliterer i området, men det er så mange at det ikke blir noen "klikkdannelse" slik man ser mange andre steder - alle ungene leker sammen og fellesspråket er norsk.
Etter Benjamin-saken har det vært satt inn mange tiltak for å bedre lokalmiljøet, og effekten har vært kjempepositiv.

Det er masse grøntområder, lekeplasser på hvert hjørne, turterreng og 15-30 minutter å gå til stranden. [:)]

Det er både lave blokker, rekkehus og eneboliger i området, og du får ofte god valuta for pengene.
Som alenemor bor jeg på 75 kvm sammen med Jr. [:)]

Bor i blokk i bydel Grünerløkka. Bor i sentrum nå, men har planer om å flytte ut når det nærmer seg skole for storesøster.
Barnehage mange av i nærhete. bruker ca 15 min til den som storesøster går i.

Kan gå, ta buss eller trikken ned til Oslo City.
Vi trives godt her nå som de er så små.

[:)]Svarer jeg også,selv om jeg ikke bor i Oslo. Vi bor 20 min med buss fra Oslo S. Rett utenfor byen med andre ord. Tar du tog så er du i byen på ca 10 min.
Det er svært barnevennelig her,god barnehagedekning,gode skoler,god kollektivtrafikk.
Barnehagen er 1 km unna ca,og den er FANTASTISK!!!
Vi har store grøntomeråder å boltre oss på,og vi har 5-10 min spasertur til stranden.
Vi bor i kjedet enebolig på Blommenholm ,altså i Bærum Øst.
Det er fint å bo i Bærum,og ikke slik jeg trodde da jeg vokste opp[:D]. (Jeg er innflytter - egentlig fra Lillehammer)

flyttet nettopp fra frogner, kjempefint strøk, selv oppvokst der! flotte barnehager, nærme sentrum (5 min til sentrum), også har du jo stoor park rett ved, og flere små.

er relativt dyrt, men savner å bo der.

bor nå 20 min med tog unna oslo s, rett utenfor oslo. veldig fint her, rolig og lite. masse barnehager!

Bydel Nordstrand her [:)]
Bor i stor leilighet (ikke i blokk).. Her finnes blokker, rekkehus, eneboliger osv...
Stille og rolig, gangavstand til skog og mark, ekebergsletta, butikker overalt, har stort nybygget kjøpesenter med kino og stooort bibliotek. Masse barnehager og skoler. Barnevennlig...
T-bane eller buss til byen (ca 17 minutter)

Jeg er innflytter fra et mindre sted, elsker dette stedet... vi bor liksom utenfor myen, men likevel så nært [:)]

Nok skryt [:D]

Bor i Nordstrand bydel og trives veldig godt[:)] Mange bhg i nærheten og skole. Har en jente på 4 1/2 år. Bor i leilighet

Bodde på vålerenga (gamle oslo bydel) fram til januar. Vi hadde 3 minutter å gå til barnehagen. og 5 minutter med 37- bussen til byen. Og jeg savner vålerenga sååå mye. Det var så koselig inne i hjertet av vålerenga.

Meeeen vi ville ikke at ungene skulle vokse opp i en leilighet i oslo, vi vil gjerne slippe ut ungene uten å måtte holde de i hånda hele tiden. + at det er altfor dyrt/umulig å oppdrive en 4-roms eller mer i oslo.
Vi bodde i en 3-roms i blokkleilighet.
Om vi skulle bodd i oslo (med barn) så skulle vi bodd utenfor "sentrum". Sydover.
Har bodd på lambertseter(nordstrand bydel), kjempefint der, også har jeg vokst opp på Dal/Mortensrud(søndre nordstrand bydel), litt mer barnevennlig men av diverse grunner uaktuelt..

Hadde jeg kunnet fritt velge meg et sted å bo i oslo med barn, ville det uten tvil vært på nordstrand. Vi trivdes veldig godt der oppe.
Men nå bor vi 30 minutter unna oslo, på andre siden av østmarka[:D].

Back
Topp