Noen som bor ca 2 timer unna klinikken?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Jeg er fryktelig usikker om jeg får dekt overnatting i forbindelse med forsøket, så trenger litt erfaringer[:)]

I skrivet fra UNN står det at Helseforetaket ikke dekker reiseutgifter til og fra konsultasjoner dersom det blir dyrere enn og dekke overnattingen.

Jeg har ca 2 timer og kjøre hver vei når jeg skal til UNN. Tidligere har vi fått tilbakebetalt ca 500,- for kjøring når vi har vært til time der. Og sånn som jeg skjønte på kontordamen på IVF-avdelingen så kan det hende jeg må opp hver dag, i allefall annahver dag på slutten for UL av eggene. Dvs det kan bli mange turer opp og ned, men totalt sett vil det kanskje lønne seg med noen hundre kroner at Helseforetaket dekker kun reisepenger i stedet for overnatting.

Noen med erfaringer, har dere fått dekket opphold når dere har 2 timers kjøring?

Er det så stor forskjell fra klinikk til klinikk altså?

I mitt brev fra sykehuset står det:
 I siste fase av behandlingen vil det bli hyppige konsultasjoner. Helseforetaket vil da ikke dekke reise til/fra hjemsted dersom dette blir dyrere enn å bo på hotell til behandlingen er ferdig.

I tillegg er det oversikt over hoteller som Helseforetaket har avtale om IVF-priser på rommene. Men alle bestillinger må gå via Pasienthotellet til sykehuset.

Det var jo litt urettferdig at det ikke er sånn overalt da[&:]

Vi hadde 2, 5 timer fra klinikken. Men NAV dekka ikke noe , da en kunne kjøre frem og tilbake samme dag[:'(]
Så hvis du vil ha det dekka , må du søke hos nav.Men du får sikkert avslag kan eg tenke meg.

ORIGINAL: Jon Blund

Vi hadde 2, 5 timer fra klinikken. Men NAV dekka ikke noe , da en kunne kjøre frem og tilbake samme dag[:'(]
Så hvis du vil ha det dekka , må du søke hos nav.Men du får sikkert avslag kan eg tenke meg.

Joda, man kan kjøre frem og tilbake hver dag. Men som det står i brevet mitt, så dekke ikke Helseforetaket det om det lønne sæ og bo på hotell i stedet. Så da blir det kanskje rimeligere og dekke 435,- pr dag for overnatting, enn og betale 500,- hver dag (i værste fall) for kjøring[;)]

Back
Topp