Noen som ammet da de ble gravide?

Aléria

Gift med forumet
Junilykke2018
Marshmallows2021
Jeg hører hjemme under forumet for de som prøver (eller ifra sommeren av i alle fall, er inne og sniker litt på forhånd :p), men dette spørsmålet er det mest hensiktsmessig å stille dere som allerede er gravide.
Jeg skal nemlig prøve på nr. 2 og ammer fortsatt førstemann. Han er snart to år, men dier relativt mye enda, spesielt nå når han har tilgang hele dagen :hilarious: Han satt på første forsøket, men nå er jeg altså spent på om ammingen vil påvirke fertiliteten, eventuelt i hvor stor grad. Dette er jo individuelt, men interessant å høre andres erfaringer likevel :happy:
 
Jeg ammet når jeg ble gravid med minstemann, og ammet de første 20 ukene av svangerskapet. Ammer minstemann nå, og kommer ikke til å slutte før han vil selv. For min del har det ikke vært noe til hinder for å bli gravid på nytt, har ammet flere av barna både før og under svangerskap.
 
Ammet en på under året da jeg ble gravid siste gang.
Gravid på første eggløsning etter fødsel
 
Ja, jeg ammet, han var 10 mnd da jeg ble gravid på nytt. Reduserte på nattamming, og tok litt tid fra mensen kom til det ble positiv eggløsningstest.
 
Jeg ammet under graviditeten med yngste. Vi avsluttet 3 mnd før fødsel pga at da begynte melka å smake rart (har eldste forklart). Eldste var da 1 1/2 år.
 
Dette ser jo lovende ut! :happy: Da håper jeg ammingen ikke vil forårsake noen problemer når vi skal prøve på en lillebror/-søster :Heartred
 
Med nummer to avslutta vi amming etter resultatsløs prøving i 16 pp, ble gravid i pp 19. Med nummer 3 nattamma jeg og, men det blei visst graviditet alikevel.
 
Jeg ble gravid 3 ganger mens jeg ammet datteren min, hehe. Så det var ikke noe hinder for EL ihvertfall.
 
Ammet en nesten 10 mnd da jeg ble gravid, på første eggløsning etter fødsel. Hadde slutta å nattamme et par-tre uker tidligere. Gikk mye fortere enn forventa. :p
 
Har blitt gravid to ganger mens jeg har ammet. Amming har ikke vært noe hinder her, altså :)
 
Jeg ammer nå og er gravid med nestemann. Ble gravid etter første menstruasjon etter fødsel nummer 1. Ikke forventet eller planlagt.

Pass bare på å få i deg nok næring ^^Jeg sliter med litt mangler siden både baby og foster tar så mye :p
 
Jeg ammet da jeg ble gravid. Fikk ikke tilbake mensen før etter cirka halvannet år, men da satt'n på andre forsøk :).
 
Ammet også når jeg ble gravid. Min var 2,5 år og vi ammet morgen og kveld. Ble gravid på 2-3 forsøk, like raskt som med eldste :)
 
Nattammet fortsatt eldste da jeg ble gravid med andremann på første forsøk. :happy:
 
Jeg ammet fortsatt da jeg ble gravid igjen nå ja. Har ikke hatt kjipeuka siden før jeg ble gravid med første så her klaffet visst alt på første mulighet for nr 2. Førstemann var 8/9 måneder, så ammet ikke like mye lenger ettersom jeg akkurat hadde begynt å jobbe :)
 
Jeg ble først gravid når jeg ammet snuppa på 5 mnd. Mistet og ble gravid igjen rett etterpå og er nå straks 29 uker på vei. Ammet fram til snuppa var 1 år + litt til og var da 25 uker på vei når vi slutta helt.
 
Back
Topp