Noen som ammer enda ?

her slutta vi da han var 17mnd. Da var jeg 12 uker på vei, og tenkte det kunne vært greit med en pause før nestemann[:)]

Her slutta vi da hun var 17 mnd!

Vi slutta for 1 mnd siden, da var tulla 21 mnd gammel. Hun var veeeldig glad i pupp [;)]

Vi tok det veldig gradvis i sommer med å kutte ned på ammingen.

Sluttet helt da han var 13 mnd, han trappet ned fra han var året siden jeg var tilbake i jobb[:)]

Her har vi enda ikke sluttet, hun vil fortsatt ha, og jeg har kviet meg for å slutte mens jeg var kvalm, for jeg visste at det ville bli mye hyl og skrik.. så jeg trengte energi til å slutte, høres kanskje rart ut, men sånn har det vært.

Nå har det regulert seg selv litt, hun får bare ca. to ganger om dagen, evnt en gang om natta dersom hun våkner. Håper litt at hun vil miste interessen helt av seg selv. Ellers blir det total avslutning rundt november, tenker jeg. Vil at hun skal ha litt tid til å bli ordentlig avvent før hun blir storesøster. For å amme to stykker samtidig, det orker jeg ikke[;)]

her slutta vi på dagen 9 mnd. skulle ønskt jeg kunne ha amma lengre, men hun avvendte seg selv i grunn... fikk en del mme da også, så da ble det bare mme til hun var passert året.

Tror vi sluttet da han var ca 17 mnd. Jeg gikk ned i vekt og måtte prioritere lillesøster. Han kunne nok tenkt seg mer melk ennå...

Her avvente hun seg selv da hun var ca. 11 mnd! [:)]
Det syntes jeg var perfekt egentlig! [:D]

ORIGINAL: almara

Betyr dette at jeg er den eneste på novemberforumet som fortsatt ammer??

Virker sånn ja[:D] Men flink er du, og stolt bør du være...hehe [:)]

Selv sluttet jeg å amme i feb eller noe i den duren, husker ikke..! [:)]

Noah ble ammet til han var 1 år og 8mnd. På grunn av at han var veldig avhengig av puppen, og krevde pupp i tide og utide, så bestemte vi oss for å slutte. Ammet mange ganger i løpet av natten, og det var det første han spurte etter når jeg hentet han i barnehagen.
Avvenningen gikk faktisk veldig bra, og han spurte heller ikke etter puppen. Det er godt å ha en gutt som nå roper etter mamma, istedenfor puppen[8D][:D]

ORIGINAL: baby_i_magen

Noah ble ammet til han var 1 år og 8mnd. På grunn av at han var veldig avhengig av puppen, og krevde pupp i tide og utide, så bestemte vi oss for å slutte. Ammet mange ganger i løpet av natten, og det var det første han spurte etter når jeg hentet han i barnehagen.
Avvenningen gikk faktisk veldig bra, og han spurte heller ikke etter puppen. Det er godt å ha en gutt som nå roper etter mamma, istedenfor puppen[8D][:D]

Sånn var det her og... men det har blitt bedre heldigvis. Det var en periode hvor hun ville ha pupp flere ganger i timen. På t-banen på vei hjem fra barnehagen hylte hun "puppu!"
Nå godtar hun at jeg sier hun må vente til vi kommer hjem. Jeg hadde nok gått hardere inn for å slutte nå som jeg er i bedre form om det ikke hadde bedret seg. Det var veldig slitsomt for meg her en stund i sommer, men jeg hadde heller ikke energi til å ta den kampen (pga kvalme mm)
Godt å høre at det gikk så bra for dere!

ORIGINAL: *Sperminator*

Takk for det:) Litt pga at jeg har vært sliten at jeg ikke har orket å ta kampen med å slutte, men jeg ser jo at hun har hatt fordeler av det i hvert fall, har ikke vært syk mer enn en gang siden hun begynte i barnehagen i januar..
Barn som ikke blir ammet lenger kan jo være like sjelden syke altså, men jeg tror nå i hvert fall det har hatt noe å si.

ORIGINAL: *Sperminator*

Takk for det:) Litt pga at jeg har vært sliten at jeg ikke har orket å ta kampen med å slutte, men jeg ser jo at hun har hatt fordeler av det i hvert fall, har ikke vært syk mer enn en gang siden hun begynte i barnehagen i januar..
Barn som ikke blir ammet lenger kan jo være like sjelden syke altså, men jeg tror nå i hvert fall det har hatt noe å si.

Tror nok det har hatt noe å si. De to elste barna mine ammet jeg i 6 til 9 mnd, og de var masse syke. Mens minsten har bare vært syk litt i løp av barnehageåret, så jeg tror nok ammingen faktisk har en sammenheng! Min lege anbefalte meg å slutte å amme, ikke spør meg hvorfor, hun mente det ikke hadde noe å si på sykdom osv, siden han var så "stor"...[>:] Men det tror jeg det har...!

Her sluttet vi i juni, da Victoria var 20 måneder. Det gikk over all forventnig - puppen var nesten skuffende fort glemt[8D]

Her sluttet vi rundt 10 mnd. Helt greit syns jeg. Kunne ikke falt meg inn å ammet nå når han er så stor [:)]

Back
Topp