Noen som allerede har tenkt på navn?

Luxx

Glad i forumet
Det hender seg at vi sitter om kvelden eller simpelthen kommer over et navn som vi noterer ned men synes allikevel at det er vanskelig da i vårt tilfelle det er veldig mange jentenavn å velge mellom. Så derfor spør jeg har dere noen navn på toppen av listen? Evt hvilken? Tar gjerne imot tips på pene jentenavn :p

Jeg har tenkt på navn siden testen var positiv jeg :-P
Me vi har ikke satt oss ned og pratet ordentlig om det ennå da.. Men skriver lister =)

Vi har begynt å tenke på navn, både til gutt og jente. Julie og Amalie er aktuelle jentenavn :)

Julie og Amalie synes jeg personlig er veldig fine navn :) Hadde Amalie på listen men noen nær oss kom oss i forkjøpet så da synes vi det ble litt feil.

Hadde et navn klart om det ble jente og det hadde jeg sett for meg i mange år, men nå skal søskenbarnet mitt bruke det til mellomnavn på sin baby som kommer denne mnd. Nå har jeg ingen navn, bortsett fra et som jeg vil ha om det blir jente men gubben syns det høres samisk ut og vil ikke ha det.

Har forsåvidt jentenavn klart. Men blir det gutt er det jo nesten umulig med navn!

Har forsåvidt jentenavn klart. Men blir det gutt er det jo nesten umulig med navn!
Personlig synes jeg det er flere Jentenavn å velge i, og derfor lettere men før vi fikk vite kjønn hadde vi to guttenavn klare nettopp fordi vi synes det er vanskeligere og vi er relativt kresne. Massevis av navn der ute :p

Hadde et navn klart om det ble jente og det hadde jeg sett for meg i mange år, men nå skal søskenbarnet mitt bruke det til mellomnavn på sin baby som kommer denne mnd. Nå har jeg ingen navn, bortsett fra et som jeg vil ha om det blir jente men gubben syns det høres samisk ut og vil ikke ha det.
Bare en tanke, gjør det noe om du bruker navnet allikevel?
Har samme opplevelsen, mitt søskenbarn har brukt et navn jeg hadde øverst på listen min i mange år. Jeg kom frem til at hvis vi vil bruke det navnet så gjør vi det allikevel. (Nå er det ikke sikkert det blir det da vi fant et enda finere... Og vi vet jo ikke kjønn enda heller) :p

Med mindre barna blir å vokse opp sammen da, da skjønner jeg om det blir litt kjedelig.

Uansett alltid kjedelig når noen kommer en i forkjøpet... :(

Bare en tanke, gjør det noe om du bruker navnet allikevel?
Har samme opplevelsen, mitt søskenbarn har brukt et navn jeg hadde øverst på listen min i mange år. Jeg kom frem til at hvis vi vil bruke det navnet så gjør vi det allikevel. (Nå er det ikke sikkert det blir det da vi fant et enda finere... Og vi vet jo ikke kjønn enda heller) :p

Med mindre barna blir å vokse opp sammen da, da skjønner jeg om det blir litt kjedelig.

Uansett alltid kjedelig når noen kommer en i forkjøpet... :(

Vi er veldig nær, så ungene blir nok å være sammen enn del. Men vi får se om hun bruker det eller ikke. Men har et annet navn klart om det blir jente, må bare få gubben til å like det.

Ja tenker masse på navn :) Har en liste, skriver ned og stryker ut etterhvert :) Men har ikke bestemt oss for noe enda :) Guttenavn er vanskelig :P

Ja tenker masse på navn :) Har en liste, skriver ned og stryker ut etterhvert :) Men har ikke bestemt oss for noe enda :) Guttenavn er vanskelig :p

Sliter også så mye med guttenavn. Mange fine jentenavn, men ikke så mange guttenavn jeg liker. Så har jeg jo begrenset meg selv til å ha bare navn på A, siden mine 3 andre barn har navn på A.

Sliter også så mye med guttenavn. Mange fine jentenavn, men ikke så mange guttenavn jeg liker. Så har jeg jo begrenset meg selv til å ha bare navn på A, siden mine 3 andre barn har navn på A.

Mine 2 gutter har navn på L, men tror nok den ryker nå hvis det blir gutt. Hadde tenkt å ha til alle, men er kun ett guttenavn på L vi liker. Ett av navnene på topp på jentelista er L-navn,men vet ikke om vi lander der ;)

Mine 2 gutter har navn på L, men tror nok den ryker nå hvis det blir gutt. Hadde tenkt å ha til alle, men er kun ett guttenavn på L vi liker. Ett av navnene på topp på jentelista er L-navn,men vet ikke om vi lander der ;)

Har også bare 1 guttenavn jeg liker på A men syns det blir for kort, men finner ingen mellomnavn som passer.

Har også bare 1 guttenavn jeg liker på A men syns det blir for kort, men finner ingen mellomnavn som passer.
Det skal ikke være lett det der altså :) vi skal ha ett navn som ikke er for tungt, også må det jo passe med de to andre ;)

Her blir det bare krangel om vi begynner å diskutere navn. Vi blir jo aldri enige :( Han vil ha slektsnavn og dobbeltnavn. Jeg bryr meg ikke om slektsnavn, pluss han har bare stygge slektsnavn, Bertinius for å nevne et..

Vi har et par favoritter, men trur vi tar den endelige avgjørelsen når jenta vår blir født :).

Her har navna vært klare lenge før eg møtte min samboer. :p

Eg hadde et favoritt jentenavn, og han hadde et favoritt guttenavn.
Så da blei avtalen, at var det gutt forrige gang, bestemte han og jentenavn bestemte eg.
Sida me allerede har fått en gutt, er det min tur til å bestemme uansett denne ganga. :)

Selvfølgelig hadde me ikkje tatt eit navn den andre direkte mislikte, men det har heldigvis ikkje vært noe problem. :)
Så inni magen ligger Daniel eller Isabella. :)

Ja tenker masse på navn :) Har en liste, skriver ned og stryker ut etterhvert :) Men har ikke bestemt oss for noe enda :) Guttenavn er vanskelig :p

Signerer denne:)
Mine to har navn på E som nesten ingen heter, og vil derfor ha et navn med den bokstaven, også gjerne litt spesielt siden søskene har det (gjør det ikke akkurat lett for oss selv:P)
Guttenavn synes jeg er vanskelig. Jentenavn har vi mange fine på lista vår:)

Mannen kom med et overaskende godt forslag her en dag <3 så da er det mulig at frøken fryd allerede har et navn <3

Jeg har tenkt en del på nav, men finner ingen jentenavn jeg liker, så til nå har jeg bare guttenavn. Meeen sambo liker ingen av mine forslag, enda han ikke har kommet med noen selv :p

Back
Topp