Noen som aldri har mistet?

*supermor**

Forelsket i forumet
Jeg kjenner jeg blir litt nervøs, føler alle har opplevd ma eller sa.. klarer ikke forstå at jeg ikke skal oppleve dette og..mulig helt teit av meg å stresse med det, men gjør det likevel men leser så mangen som har.. er det noen som aldri har mistet, selv ved flere graviditet?

Sniker. Kan hende flere vet at de har mistet siden mange tester "hele tiden" nå for tida. Jeg har to barn og aldri mistet etter positiv test. Mistenker en kjemisk og tror jeg hadde en SA mens jeg gikk på pillen, men det er kun antakelser. Har ingen bevis, og prøver ellers å holde meg unna all testingen.

Sniker. Kan hende flere vet at de har mistet siden mange tester "hele tiden" nå for tida. Jeg har to barn og aldri mistet etter positiv test. Mistenker en kjemisk og tror jeg hadde en SA mens jeg gikk på pillen, men det er kun antakelser. Har ingen bevis, og prøver ellers å holde meg unna all testingen.
Ja hadde man ikke testa hadde man ikke vist om den kjemiske(SA i uke 5 feks!), og heller tolket det som en sen mens.

Så langt jeg vet har jeg bare vært gravid 2 ganger. En gang med min datter som snart er 13 år og nå med bønna i magen. Om jeg har hatt spontanaborter mellom dette vet jeg ikke. Kan jo være? Men ikke som jeg VET at jeg har vært gravid og mistet.
Gikk lange perioder uten prevensjon når jeg var ilag med exen.

Men som sagt, så langt jeg vet, har jeg bare vært gravid 2 ganger og aldri mistet.

Jeg tror du har en godt poeng der! Som sagt, så langt jeg VET har jeg bare vært gravid 2 ganger. Men hvor mange kjemiske jeg kan ha hatt (selv om det ikke trenger å være noen) vet jeg ikke, fordi jeg aldri har testet med mindre jeg har hatt tydelige symptomer og et etter IKM.

Jeg kjenner jeg blir litt nervøs, føler alle har opplevd ma eller sa.. klarer ikke forstå at jeg ikke skal oppleve dette og..mulig helt teit av meg å stresse med det, men gjør det likevel men leser så mangen som har.. er det noen som aldri har mistet, selv ved flere graviditet?
Hei, det er ofte de som har opplevd dette som skrivet om det i forum. Så er nok derfor det oppleves som «alle» har mistet. I realiteten er det ca 1/3 av alle svangerskap som ender i SA.

Personlig så syns jeg det er fint at folk deler om SA, jeg hadde ikke hørt om så mange som hadde opplevd dette når jeg var førstegangsgravid, så når vi opplevde det selv, så var dette veldig dramatisk for oss siden vi egentlig aldri hadde tenkt tanken siden ingen snakke om dette.

Forsøk å glede deg over graviditeten, og heller vit at det kan gå galt, men at det mest sannsynlig kommer til å gå helt fint <3

Så godt du tok opp dette, jeg er selv gravid med første å har samme bekymringer som du har. Sliter med mye murringer i livmoren (som tydeligvis er veldig vanlig) også irriterer jeg meg over at jeg ikke har andre symptomer en vonde pupper.
Sliter med å skjønne hvorfor jeg ikke skal oppleve SA men prøver å bare ta en dag av gangen, å ta hver dag som en seier.

Er slitsomt å være redd for å miste, håper det gir seg om noen uker. Er selv bare 5+4 i dag.

Aldri mistet, som jeg vet om. Gravid for tredje gang, og håper denne også holder

Sniker.
Er gravid med nr4 (20+2) og har ikke mistet før.
Teller ikke med de to gangene jeg har fått svaaaak test omtrent samtidig som mens kom, da.

Men siden jeg vet flere svangerskap ender i abort, så ble jeg nervøs ved positiv test denne gang. For "hva er oddsen for å få fire levedyktige graviditeter etter hverandre, uten å miste?!". Men ser ut til at det skal gå bra her.

Har to friske barn, aldri mista, som jeg vet om i alle fall. Kjenner jeg er litt ekstra engstelig for det nå med nr. 3.

Det er ofte litt overrepresentert med de som har mistet i slike forum, rett og slett fordi de søker støtte og trenger å snakke med noen som har vært gjennom lignende ❤️

Så langt jeg vet har jeg aldri mistet.
Jeg er gravid med min nr.2 nå. (11+5).
Men det er 13 år siden sist jeg gikk gravid, og jeg merker jeg er automatisk mer bekymret denne gangen. Går å analyserer hvert symptom. Men kjenner min frykt for MA er stor. Ultralyd neste mandag, og håper på at det viser et fortsatt bankende hjerte og er foster som vokser som hen skal.

Jeg har bare vært gravid en gang, 27+4 idag, ble gravid på første forsøk så vet jeg aldri har hatt noen SA eller noe sånt. Mamma har aldri mistet, vi er 3 jenter, og så kjenner jeg flere som heller aldri har mistet, så absolutt mulig det. Tror det er en del fokus på å miste nettopp fordi det er så fælt når det skjer, og derfor er det en del om det på sånne steder som her.

Back
Topp