Noen søsken som har reagert veldig negativt på nyheten om baby i magen?

Bambolina

Blir kjent med forumet
Vi har en jente på 4 som er fryktelig lei seg for at mamma har baby (x2) i magen..... hun vil absolutt ikke bli storesøster. Flere som har opplevd det samme og vil dele erfaringer? Kjenner jeg ikke klarer å glede meg når hun blir så lei seg [emoji173]️

Jeg tenker det går seg fort til om dere nå involverer henne og forbereder henne på det som skal skje. Være med, og velge ut ting til baby. Kanskje få bli med på en privat ultralyd og få se De små i magen osv. Hun vet jo ikke hva det går i enda. Hun vet bare hvordan ting er nå.

Sønnen min ville flytte om det kom en ny jente når jeg ble gravid med ny Mann.
Ville ikke ha noe Lillesøster om det så smalt (han har mye eldre da 9 år).
Men han snudde litt etter litt når vi involverte han på denne måten og i tileg lovte at han var den første som skulle få holde henne osv.
Når han fikk holde henne først sa han med tårer i øynene mens han så på Lille Mamma jeg er glad det ble en liten Lillesøster da var han solgt :p

Husker når hun første skulle bli storesøster så leste vi bøker om det og bli storesøster osv.

Takk for gode tips [emoji4] ja, vi har snakket mye om å ha fokus på henne og involvere henne i alt fremover av det som er mulig. Vi er nok litt i sjokktilstand alle tre siden det er tvillinger. Jeg er 38 år og skulle bare ha en til slik at hun kunne få et søsken. Føles litt som jeg svikter henne nå...

Takk for gode tips [emoji4] ja, vi har snakket mye om å ha fokus på henne og involvere henne i alt fremover av det som er mulig. Vi er nok litt i sjokktilstand alle tre siden det er tvillinger. Jeg er 38 år og skulle bare ha en til slik at hun kunne få et søsken. Føles litt som jeg svikter henne nå...
Frøkna våres er 2.5 og vi har begynt nå med vil du si hade til babyen i magen , nå tror jeg babyen vil ha kos, nå tror jeg babyen vil bli klappa .. håper det hjelper... hu koser ihvertfall med magen og sier baby..

Jeg tror nok det kommer til å gå seg til. Hun vil jo være nærmere fem år før de kommer, og vil nok sette stor pris på å få hjelpe til osv.

Kjenner jeg er litt redd for samme reaksjon på treåringen selv, han er så vant til at han er i fokus. Men jeg tror alle har godt av å ha søsken, at de lærer utrolig mye av det! [emoji4]

Her vil nok minste barna bli veldig glade, mens den eldste ungdommen nok ikke blir så glad, så gruer meg litt til å fortelle... Tenker de uansett alder trenger å høre noe om hva som ikke forandres, og at noe av det som er viktig for dem enda vil være prioritert og videreført..

Har ikke fortalt det til min 5åring 5åringen har sagt de lenge i barnehagen(når de ikke har vært tilfelle) så får ofte spørsmål gler oss til å fortelle det men synst det er litt tidli da jeg er redd for å miste igjen..

Back
Topp