noen råd til bryllup??

jas

Forumet er livet
Jeg og samboeren har lyst til å gifte oss snart, men vi vil ha et sommer bryllup.. Så vi satser på neste år. Men siden vi prøver å få barn nå, så kan det fort kræsje litt.... Men det å tenke på et bryllup, og planlegge det kan fort hjelpe til med at jeg plutselig blir gravid... Det er jo fort sånn det skjer, at det kommer når det egentlig ikke passer [;)]

Lurer også på om det er noen som har gode råd til hvordan man kan gjøre det litt økonomisk, men likevel flott og fint??
Tenker ikke på noe kjempe bryllup, men ønsker at det skal være noe spesielt siden det er noe som forhåpentligvis skal være en gang i livet [:D]
 
Så koselig at dere skal gifte dere[:)]
Man trenger kanskje ikke velge den dyreste maten og drikken heller...
Viktigste er jo at "settingen" rundt det hele er bra[:)]
Ring og undersøk priser og diverse, og sammenlign...

Ønsker lykke til[:)] Skal se spiren kommer oppi hele planlegginga[;)]

Klem
 
Jøss, det visste jeg ikke [:D]
Hørtes veldig lurt ut [:D]
Vi har planer om noen sverige turer fremover, men det holder liksom ikke med 30 liter vin [;)]
Prøver å tenke på ulike middager, men jeg er så utrolig lite oppfinnsom på det punktet!
 
Mine råd er å spørre alle dere kjenner om det er noe de kan hjelpe til med. Kanskje noen kjenner en kokk som kan lage maten? Det er jo billigst dersom dere kjøper inn mat og drikke og har bryllupet i et lokale hvor det er mulig.

Venner av venner kan servere og flrer kan hjelpe til med å pynte, dekke bord osv. Jeg var i et sånt bryllup for et par år siden, utrolig hyggelig altså.

Vi hadde vårt bryllup i et lokale der de tok seg av alt. Det var veldig lettvint for oss, men fryktelig dyrt. Vi var 52 med oss. Sjekk priser for dette også, det er deilig å sette bort mye av jobben.

Noen velger varianten der de har familie på middag og senere har en vennefest istedet for bare en stor fest.

Sjekk ut disse bryllupssidene:

www.dittbryllup.no
www.bryllupsweb.no
www.kvinneguiden.no/bryllup
www.bryllupsguiden.no

På en av disse finner du linker til andre sider også. Veldig ok. Det er en veldig bra svensk side du finner link til. Husker ikke adressen. Der var det mange tips!!

Lykke til med både bryllup og barn!!
 
Har noen tips:
- Velg et lokale hvor dere kan ha med alt (greit om det er møbler og servise der da[;)])
- Få alle i familien til å kjøpe drikke for dere.
- Skal dere ha koldtbord kan mange hjelpe til med å lage maten.
- Kanskje kjenner du noen som er flink til å lage og pynte kake som pynter
bryllupskaken. Blir gjerne bedre med en kake du vet er god.
- Cdspiller fremfor band
- Lag innvitasjoener, bordkort og eventulet sanghefter selv

Gå inn på www.dbas.no der er det mange tips til både dyre og billige bryllup.

Lykke til med både bryllup og kommende spire.
 
Du kan begynne allerede nå med å kjøpe inn diverse småting, som papirduker, servietter og drikke (polvarer kan stå leeenge). Koldtbord som Knøttet79 nevnte er nok det billigste hvis familie og venner trår til. Brukte brudekjoler, eller fjorårets modeller i butikker er noe billigere, vet om kjoler fra 2500,- og oppover. Eller du kan leie kjole. En bryllupskake med bare en etasje f.eks. Nja, mange fine tips på www.bryllupsweb.no og www.kvinneguiden.no Vi vurderer også å gifte oss til neste år og har ikke så god økonomi.
 
me giftet oss 8.okt-04, det var borgerlig ( fordi me ikkje er kristen ) og festen var med kun 40 gjester, kjempe flott fest. Eg hadde ein kvit sommerkjole fra før, og min bestemor laget ei flott kappe i silke utenpå, vart kjempe fin[:)] til mat hadde me koldtbord med masse god sjømat. Min mann er kokk og ville lage all mat sjølv[:)] Eg er utd. dekoratør, og laget alle dekorasjoner, også brudebuketten min sjølv[:)]
Tips..min mann er som sagt kokk[;)] og stiller gjerne opp som kokk i bryllup og til andre anledninger[:)]
No er det fotball kamp! heia LSK[:D]
 
Hei Jas. Hyggelig at dere vil gifte dere! Det var helt klart den største dagen i mitt liv, unner alle den opplevelsen! Et vennepar av oss skal gifte seg nå, men de har dårlig råd pga husbygging. De skal derfor gifte seg på Gran Canaria. I utgangspunktet var det kun de to pluss mannen min og meg (vi er forlovere) som skulle reise. Etterhvert er det flere av slekten og vennene deres som har kjøpt seg tur dit, så de kan være med i bryllupet! Alt i alt blir vi 23 stykker, noe som brudeparet setter pris på. Dette blir mye billigere for dem enn å gifte seg i Norge, siden gjestene nå betaler for seg selv. Til sommeren igjen skal de ha grillfest for alle de som ikke blir med nå. Lykke til med brylllupsforbredelser!
 
Vi giftet oss i Egypt. Kjøpte fin hvit kjole, men ikke typisk brudekjole-dermed ble det litt billigere.
Min forlover valgte å bli med for egen lommebok. Når vi kom hjem så hadde vi selskap for de nærmeste, og da laget mannen min iff stroganoff mens jeg, mamma +++ laget div kaker. Vi hadde i tillegg 3 etasjes bryllupskake fra bakern, men den var dyr. Men siden jeg var liten så har jeg alltid ville hatt 3 etasjers kake, så den måtte jeg bare ha. Alt i alt kostet nok selskapet, kjole, mat og div 15000. (ikke medregnet turen)

Lykke til på den store dagen [:D]
 
Huff ja. Bryllup blir fort dyrt. Giftet oss for 1 år siden. Vi sparte så mye penger som vi bare klarte på et år. Sat at foreldrene gidde oss en del penger til bryllupet. Med drikke gjorde vi det sånn at vi kjøpte 2 flasker sprit i månenden. Man merker ikke så mye til kostnadene hvis man tar litt etter hvert. Eller s kjørte vi til sverige og kjøpte vin og øl.
Du kan få kjøpe min brudekjole til halv pris [:D]
 
Vi fikk låne bil av en kompis som jobber på bmw - så da slapp vi den utgiften..Fikk venner og familie til å bake (bortsett fra bryllupskaken da..[;)] )

Kjolen min er bare 2 mnd gammel - du kan få kjøpe min også om du vil..Har fått utrolig mye skryt for den..[:D]

Sukk..Kunne tenke meg å gifte meg 100 ganger til..Nyyt det...[:D]
 
Vi fikk 10 000 av mine foreldre og det samme av hans foreldre i bryllupsgave.
Det holdt til en fantastisk fest for oss og ca 80 gjester
(var ca 100 inviterte, men dessverre var det noen som kunne ikke komme)

Tanta mi som er kokk fikk kjøtt til innkjøpspris på butikken hun jobba på, og laget en Nydelig gryterett! (Jeg er vanligvis ikke så glad i festmiddager, men denne var helt fantastisk!)

En venn av oss (som fotograferer mye på fritiden) tok nydelige bilder av oss, og i tillegg har vi fått digitale kopier av alle som hadde Digital-kamera eller tilgang til en scanner.. (å anbefale uansett [;)])

Kjolen fant jeg i Familien, så der var jeg kjempeheldig, og siden min mor er skredder så fikk vi tilpassa kjolen perfekt.

ang drikke så var det ikke naturlig for oss å servere alkohol pga at ene familien består stort sett av avholdsfolk (og jeg liker ikke smaken av vin/ lukta av øl), så vi sparte endel på å drikke brus, ja, men hadde en like fin kveld likevel, da[:D]

musikken vi hadde var på CD.. fikk mine brødre til å styre det som var av CD/bilder (lånte en prosjektor av pappa's firma, og min far holdt "tale" ved å vise endel bilder fra min barndom og fra min første tid sammen med min kjære.)

Fikk låne et lokalt bedehus til å ha festen på, det var ikke et veldig stort lokale, men vi klarte oss godt, og siden det var venner av mine foreldre som stod for utleien så har vi ikke måttet betale noenting.. (Kan være en god ide å sjekke litt med folk som kjenner folk [;)])

Hadde en spesialdesignet bryllupskake som kosta 2000kr på det lokale bakeriet..
(vi "måtte" ha kristtorn på kaka, litt intern sak, da, men..)

Kontakt meg gjerne på MSN om du ønsker flere råd.. (MSN-adressa mi finner du ved å klikke på navnet mitt ved siden av innlegget her[;)])

Legger ved et bilde av kaken:






 
Tusen takk for mange fine gode råd og tips [:D]
Skal ta med meg dem videre [:D]
Veldig int i kjoler, har dere bilder av dem, så er jeg veldig int [:D]
 
Hei, hei!!

bare kom på noe når jeg så kaken til fiorelina. Svigermor bakte en nydelig kake med to hjerter til vårt bryllup. Den var skikkelig fin. veldig lett å gjøre dersom man har hjerteformer. Det finnes mye lekkert man kan sette på som "bro" mellom kakene. Det er en del spenger å spare på kake altså. Vår kostet 6000(Pascal)

Lykke til med bryllupsplanlegging!
M
 
Apropos kaker..
Mamma's venninner var kjempeglad for å bli spurt om å bidra med en kake til kaffimaten..
Flere av dem hadde bakt til bryllupet til min bror også (4 måneder før) men likevel var det bare kos å lage flere kaker til bryllup - sa de.. Ellers fikk vi også kaker av noen venner av meg[;)]

Er ikke så vanskelig å lage sånn "melisbro" heller, i følge min bror.. finnes oppskrifter på sånt på nettet[;)]
 
Får ikke til å legge inn bilder - de er for store..Og bilderedigeringsprogrammet funker ikke..

Kan jeg sende deg en mail? Bare gi meg den på pm isfåll?
 
Hei kan snde deg bilder av kjølen hvis jeg får mail adressen din. Du kan jo bare lage en for dette på hotmail hvis du ikke har lyst å gi din private mail adresse her. Har sjal, tiara og sko også. Hvilken str er du?
 
Jeg har sko som jeg fikk sammen med kjolen jeg kjøpte, har ikke brukt dem selv for de var litt for store til meg (Askepott-føtter [8D]) tror de er str 38 eller 39, men er ikke sikker, de står hos foreldra mine, så jeg kan sjekke det neste gang jeg er der..

Ta gjerne kontakt.. Damen som hadde brukt dem sa at de var kjempegode, hun var gravid når hun gifta seg, og nå VET jeg hvor kresen en kan være på sko under svangerskapet [8D]..

Selger dem billig om noen vil ha dem, for jeg kan nok aldri bruke dem, så korte føtter som jeg har[:'(]
(forsto det sånn at de kan farges, om en vil bruke dem til "vanlige festsko" senere [;)])
 
Du må ta å finne ut om hvor dere kan få billigere ting. F.eks, venners venner, bekjente av foreldre, bekjente av deres hele familie, spør alle dere kjenner om de vet om noen. I mitt bryllup fikk vi rabatter på alt utenom klærne. Det være seg mat, lokale, blomster, drikke. Og vi fikk et fantastisk bryllup.
 
Jeg har også sko, sjal, tiara med smykke - øredobber og armbånd som matcher, og kysse slør...[;)]
 
Back
Topp