Noen råd ang. cosylan??

Mrs_Cullen

Glad i forumet
Jeg trenger noen tips til å få i meg cosylan uten at jeg brekker meg eller at det kommer i retur..
Blir så kvalm av smaken på den, blir dårlig bare ved tanken på den.. *grøss*

Den som fant ut at det var lurt å sette sammen fersken og mentol har tydeligvis ikke prøvd det selv!!!! :p

Hold for nesa - pakk inn skjea med Cosylan og svelg - stapp etter en hel skje med nugatti (som du har gjort klar på forhånd og holder i den ene hånden!

Ja hold for nesa, da kjenner du ikke smaken.

Gjelder det for ettersmaken også eller?
Skal prøve det å å holde for nesa OG en stor skje med nugatti rett etterpå!

Altså så lenge du holder for nesa så kjenner du ikke smaken.
Tvert du slipper så vil du jo kjenne ettersmak.
Men du kan jo bare knipe for nesa igjen da:P
Evt skylle munnen godt og spise/drikke noe med smak.
Lakrispastiller feks.

Tøsa skrev:
Altså så lenge du holder for nesa så kjenner du ikke smaken.
Tvert du slipper så vil du jo kjenne ettersmak.
Men du kan jo bare knipe for nesa igjen da:P
Evt skylle munnen godt og spise/drikke noe med smak.
Lakrispastiller feks.

Enig med Tøsa. Eneste måten jeg klarer å få i meg Gaviscol :) 

Ok. Jeg tyr til alle midler om nødvendig! For dette er noe av det verste jeg kan få i meg. Men er nødvendig.. emoticon

Eneste tipset jeg har er å holde for nesa og svelge det ned, så drikk ett eller annet/spis ett eller annet etterpå mens du fortsatt holder for nesa .. Jeg pleier å ta en skje med syltetøy/nugatti etterpå.

Nugattien er klissete, og setter seg i munnen bedre enn syltetøy og pastiller - slik at når du slipper for nesa vil ikke ettersmaken kjennes så godt lenger..

Hvordan gikk det?

Mrs_Cullen skrev:
Ok. Jeg tyr til alle midler om nødvendig! For dette er noe av det verste jeg kan få i meg. Men er nødvendig.. emoticon

..og neste gong spør du legen om å få resept på Solvipect Comp. i staden for Cosylan. same virkningsstoff, same effekt (på meg i alle fall), men smakar vanleg hostesaft (litt lakrrisaktig sterkt).

Ser på felleskatalogen at solvipect comp er litt sterkare (og ikkje anbefalt til barn under fem år), då 1 ml inneheld 2,5 mg etylmorfinhydroklorid, mot 1,7 mg i cosylan.

At Cosylan liksom skal smake mentol er jo rett og slett latterleg. Hadde eg ikkje lest det hadde eg aldri gjetta det i alle fall.

Back
Topp