Noen psykiatere/sosiaonomer her

TinaCelineeey

Forumet er livet
som kan fortelle meg litt mer om hva Posttraumatisk stresslidelse er ???
Jeg har søkt på nettet,men jeg er jo som en loff,er så mye som kommer opp[8|]

Når jeg fikk diagnosen for 2-3år siden var jeg så psyk at jeg gadd rettogslett ikke å bry meg.
Men så som jeg er frisk er jeg jo litt nyskjerrig[:-]

skal ikke si noe helt sikkert her, men tror det betyr at man har stress/angst pga noe som har skjedd i fortiden..

Er ikke det en psykisk lidelse som kommer fordi man har hatt en eller flere opplevelser som opplevels som traumatiske. Og personen gjennopplever da ofte denne traumen i våken tilstand i ettekant. Dette gjør at man får problemer med å sove, angst og distanserer seg fra omgivelsene....Eksempel på traume er f.eks voldtekt, atlså en opplevelse som oppleves som et brudd/overtramp på mennekset egne grenser.

Dette er en veldig vanlig psykisk lidelse, særlig blant soldater som deltok i Vietnamkrigen.

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Looney

Er ikke det en psykisk lidelse som kommer fordi man har hatt en eller flere opplevelser som opplevels som traumatiske. Og personen gjennopplever da ofte denne traumen i våken tilstand i ettekant. Dette gjør at man får problemer med å sove, angst og distanserer seg fra omgivelsene....Eksempel på traume er f.eks voldtekt, atlså en opplevelse som oppleves som et brudd/overtramp på mennekset egne grenser.

Dette er en veldig vanlig psykisk lidelse, særlig blant soldater som deltok i Vietnamkrigen.

En smule bedre forklart ja! Dette var det jeg skulle si! [8D]

[:)][:)] Håper det ble kalrt for HI og.

En i nær familie hadde det, og var vist ikke lett!
Fant noe om det på lommelegen; http://www.lommelegen.no/320670/post-traumatisk-stresslidelse :)

Back
Topp