Noen på AAP eller er ufør her??

2 blå 2 rosa

Betatt av forumet
samboeren min ble ufør for 9 år siden i en arbeidsulykke. han ble de gangen midlertidig ufør og datt ned til 66 % av lønnen.

når det nye nav systyemet kom så havnet han over på AAP. i dag var han på møtet og da skulle de ha han over på noe annet, ander ikke om det var ufør eller hva. men da sa de at han kom til å miste en del av lønnen han har fra di i dag.

er det virkelig slik at de kan miste så stor del av den opprinnelige lønnen?? trudde man"bare" skulle ned til 66 %.

Noen som har peiling?

Hørtes rart ut.. at han skal tape enda mer penger.. Har han ikke 66% av den opprinnelige inntekten sin da? Skal vel ikke ned mer i lønn da..

Jeg går på 70% AAP.. jobber 30%.. Jeg har 66% av inntekten min.. Jeg går over på uføre snart forhåpentligvis.. har søkt nå.. så er det vel litt behandlingstid..

Det jeg vet er at jeg kommer til å tape litt ved å gå over på uføre.. 500-1000 kr mindre i mnd..

Synes det er høl i hue!! Hvorfor skal jeg tape meg lissom?? Jeg kan jo ikke noe for at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe 100%..

jo det stemmer det. min samboer var midlertidig ufør og hadde vedtak som gikk ut nå i år. da det nye vedtaket kom gikk han ned flere 1000 kr i inntekt i mnd. det går etter nye satser. barnetillegget er kun 27 (eller 29 kr) dagen pr unge etter de nye satsene. før så var det en god del mere. så gikk satsene ned på aap pengene iforhold til hva det var når det gikk under midlertidig ufør på papiret og før aap kom. han har gått ned 5000 kr i mnd etter de nye satsene.

Jeg var lærling da jeg ble syk for 5 år siden. Var gjennom alt mulig, og er nå ufør. Siden jeg var lærling, hadde jeg så lav inntekt at det som vanligvis er 66% av andres inntekt, ble hele min under AAP og de andre stønadene. Jeg fikk aldri mindre inntekt enn det. Jeg fikk innvilget ung ufør nå, og da steg jeg noen tusenlapper i mnd.

Back
Topp