Noen over 35? NIPT og tul

Viica

Forelsket i forumet
Hei!

Noen som er over 35 eller som vil være det ved termin, og som har fått time til NIPT og tul av det offentlige enda?
Jeg har termin 2 dager før 35 årsdagen, og håper på å bli godkjent. Har ikke fått time til første kontroll hos legen før samme dag som jeg er i uke 12, og lurer på om det da blir litt for sent :meh: bor også i Oslo hvor de garantert har lite kapasitet. Lurer på om jeg skal kontakte legen og høre om henvisning kan sendes før timen min! Noen som har erfaring?

Hei!

Noen som er over 35 eller som vil være det ved termin, og som har fått time til NIPT og tul av det offentlige enda?
Jeg har termin 2 dager før 35 årsdagen, og håper på å bli godkjent. Har ikke fått time til første kontroll hos legen før samme dag som jeg er i uke 12, og lurer på om det da blir litt for sent :meh: bor også i Oslo hvor de garantert har lite kapasitet. Lurer på om jeg skal kontakte legen og høre om henvisning kan sendes før timen min! Noen som har erfaring?
Jeg bad om henvisning med en gang jeg ble gravid, og fikk tildelt time innen to dager. Så jeg hadde ringt hvis du vil forsøke deg på det. Blir litt sent i uke 12 ja

Jeg er 38, 7+3 og var hos legen i dag som sendte henvisning. Fikk henvisning til fostermedisinsk på riksen grunnet tidligere historikk (har et barn med Downs). Spent på når svar kommer.

Jeg er 36 og blir 37 og fikk time til UL og NIPT ved siste kontroll hos gynekolog i uke 8. Her i Belgia får alle tilbud og tok denne testen også da jeg var under 35 år for ca 3 år siden.

Er under 35, men tar privat nipt via Danmark :)

Hei!

Jeg er 35 og fikk bestilt time til NIPT og TUL på Ahus når jeg var på privat UL i uke 6+5. Gynekologen tok selv initiativ til å bestille dette. Har du kontaktet helsestasjonen i bydelen din for å få besøke jordmor evt? Jeg hadde første besøk hos jordmor i uke 8+3, de kan også bestille TUL og NIPT.

Da får jeg ringe både legekontor og evt. helsestasjon i morgen og høre om de kan sende henvisning uten at jeg har vært der. Ble litt overraska over at det tok tre uker å få legetime, men man blir vel ikke så høyt prioritert når det «bare» er svangerskapskontroll. Er jo greit å få med seg NIPT og tul om man kan :happy:

Jeg fikk min fastlege til å sende henvisning uten at jeg hadde vært inne på time, så det burde gå bra. Usikker på om du vil få NIPT om termin er før bursdagen, du får håpe på å bli satt litt tilbake på ultralyd..

Da får jeg ringe både legekontor og evt. helsestasjon i morgen og høre om de kan sende henvisning uten at jeg har vært der. Ble litt overraska over at det tok tre uker å få legetime, men man blir vel ikke så høyt prioritert når det «bare» er svangerskapskontroll. Er jo greit å få med seg NIPT og tul om man kan :happy:
Min jordmor henviste til tul og oul etter en telefonsamtale med meg :)

Back
Topp