Noen nattevakter her??

Jeg har spurt flere jordmødre, og de sier alle at det er helt ok å jobbe natt. Det skal i utg.pkt ikke ha så mye å si om man jobber natt. Det er selvfølgelig viktig å få nok søvn før/etter. Jeg vet om mange nattevakter som nesten ikke får sove etter jobb, og sånt er ikke særlig sunt i lengden. Men så lenge man får sove, er det helt ok.
Jeg mistet i MA i høst, så har vært litt påpasselig denne gang. Men ingen har sagt at jeg bør slutte å jobbe natt.
Er på sykehjem da. Så det er mye lettere fysisk på natt. I tillegg kan jeg da jobbe færre vakter.
Er riktignok sykemeldt akkurat nå. Men det er pga blødninger, så det har ikke noe med jobben å gjøre. Vi har og smitterom og utagerende pas.

Sniker fra september her. Jeg jobber dag, kveld og natt, men har fått lov å bytte alle nattevakter til dager og kvelder. Er litt mye å ta igjen, men det har fungert greit for meg. Jeg blir uggen av nattevakter, og ville derfor ikke ta sjansen på det. Trengte bare å spørre arbeidsgiver og det ordnet seg greit.
Ang utagering og smitterom. Vi har ikke veldig mye av dette, men jeg synes det er helt greit å gå på smitterom innimellom. Er en del av jobben, og vi beskytter oss jo veldig godt på sykehus.

Fra å kunne sove 13-14 timer i strekk i desember og januar, til nå og knapt få sove 2 timer etter nattevakt.. juhu..

Back
Topp