Noen nattevakter her??

Jeg jobber natt :) men blir automatisk på svangerskapspenger for nattvaktene når gravid :)

vi har ikke smitterom på jobb :P

Jeg jobber natt :) men blir automatisk på svangerskapspenger for nattvaktene når gravid :)

vi har ikke smitterom på jobb :p

Kan jeg spørre hvorfor du automatisk blir det? Og hvorfor det ikke går å tilrettelegge? :) Er nattevakt selv og usikker på hva som blir gjeldende for meg.

Oki, ja jeg må ta meg en tur til legen å spørre hva han tenker om det :) sia jeg har fast nattsilling og noe dag og aften er ikke aktuelt i mitt tilfelle :) er det lege eller jm som gir svangerskapspenger??

Kan jeg spørre hvorfor du automatisk blir det? Og hvorfor det ikke går å tilrettelegge? :) Er nattevakt selv og usikker på hva som blir gjeldende for meg.
Går ikke kun nattevakt da, tror det er ca 35% nattvakter. Jobber på et smelteverk så blir så mye tilrettelagt fra før av siden jeg er gravid :) Mener det er for at det er økt sjans for spontanabort å jobbe natt :) Hør med jordmoren/legen din :)

Oki, ja jeg må ta meg en tur til legen å spørre hva han tenker om det :) sia jeg har fast nattsilling og noe dag og aften er ikke aktuelt i mitt tilfelle :) er det lege eller jm som gir svangerskapspenger??
Jeg, lege og arbeidsgiver må skrive under på søknaden. Lege må bekrefte graviditet og arbeidsgiver bekrefter tilrettelegging ikke er mulig :) mener jeg :P

Kan jeg spørre hvorfor dag/kveld ikke er aktuelt? :)

Jeg jobbet natt på bensinstasjon. Sykemeldte meg da jeg leste om farene ved nattskift :) men jeg er ekstra påpasselig da

Utagerende pasienter bør man vel helst unngå, men med smitte kommer det kanskje an på hva slags smitte det er? Vi har veldig mange smittepasienter (radiologisk avd, pasienter inn og ut døgnet rundt), men jeg slipper dessverre ikke unnå fordi "det finnes jo beskyttelsesutstyr". Synes det er helt ok på mindre alvorlige kontaktsmitter, men liker dårlig dråpe- og luftsmitte :-/

Utagerende pasienter bør man vel helst unngå, men med smitte kommer det kanskje an på hva slags smitte det er? Vi har veldig mange smittepasienter (radiologisk avd, pasienter inn og ut døgnet rundt), men jeg slipper dessverre ikke unnå fordi "det finnes jo beskyttelsesutstyr". Synes det er helt ok på mindre alvorlige kontaktsmitter, men liker dårlig dråpe- og luftsmitte :-/
At det finnes beskyttelsesutstyr høres ut som en dårlig unnskyldning :bored:

Hos oss starter influensasesongen nå og vi får inn døgnet rundt. Fikk ikke vaksinert meg før graviditeten :banghead::banghead:

Jobber som nattevakt, har som mål å jobbe frem til permisjonstart da det er roligere på natt enn dag og kveld:happy:

Har tredelt turnus, med mest nattevakter. Går egentlig greit og gå natt, men har slitt mye med kvalme på kveld og natt. Håper det gir seg snart. Jm var ikke helt enig i at jeg skulle jobbe nattevakter, men jeg har ingen planer om og gå i svangerskapspenger enda :happy:

Back
Topp