Noen med wolksvagen sharan her?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hvor fornøyde er dere med bilen? Hvor stor plass er det i bagasjen? Vi har hund som må med noen ganger, og nå må emmaljunga-vogna med igjen. I tillegg til annen bagasje når vi reiser bort til familie. Vi trenger en bil med god bagasjeplass og god plass mellom fremseter og baksetet til bakovervendte barneseter. Samboer er lang, så trenger god plass. Har sett på en 2009 mod som har gått 93000 km til 269000,-. Er det en god pris? Har ikke sett på den i virkeligheten da, bare på nettet. Er det forskjell på 5-seter og 7-seter i str? Lønner det seg å kjøpe en 7-seyer? Skriv ned alt dere har som positivt og negativt. Noe høyere opp i sum kan vi ikke gå. Så også på en 2007-mod til samme pris som hadde gått 84000 km. Hvilken ville dere gått for? To år nyere bil men litt flere kjørte km, eller færrest kjørte km men to år eldre bil? På 2009 mod var registerrem skiftet. Takker for hjelpen! :)

større bil enn det så må du vel opp i kassebiler som caravelle å sånt... vet ikke med pris å alt det der. men ej veit at sharan er den bilen med mest problem. (usikker på den nye modellen å vet ikke når tid den kom). så ville ikke kjøpt sharan av den gammle modellen. da kan dere være uheldig å kjøpe dere en stor utgift. vi var tenkt å kjøpe den, men gikk for en s-max i stede. men tror den blir for liten til dere, så da må dere evt se på galaxy. den 2007modellen er jo ikke mye reklamasjon igjen på da. så tror nok ej ville vurdert den fra 2009.. om dere velger å gå for sharan=)

vi har 7seter, å faktisk veldig glad for det. de to ekstra seta er blitt brukt en del, å det hjelper på når du skal selge bilen igjen. bilen er den samme med eller uten seter. muligens bagasjerommet blir litt mindre, men det er ikke mye!

D er kjent for å være en trøblete bil. D er vist d dårligste vw har laga. Den, ford galaxy og en type fra seat er laga i samarbeid. Så d er så å si samme biler, d skiller utseende med typisk ford og typisk vw og d samme når d gjelder interiør. Men kvalitetsmessig er døm like dårlig desverre som oftest, man kan være heldig å få tak i en som er bra innimellom! Men plassmessig så er døm praktiske som bara d, vi hadde å gått for en sånn om ikke vi hadde forska litt i d først.

Sharan fra 2010 går for å være en mye bedre bil, d er vist en ren vw. Google litt å les tester som er gjort, d er mye nyttig å ta med seg der.

Takker for svar. Hmmm... da må vi tenke litt... Problemet er at caravelle eller en typisk kassebil blir dyrere enn det vi har råd til.. Nå har vi en 99 mod ford focus stasjonsvogn, og det er for lite plass. Sharanen ser ut som det er mye bedre plass i. Jeg får sjekke litt rundt... Tror også at s-maxen blir for liten, den har jeg sett på i virkeligheten, og det er ikke store forskjellen fra det vi har synes jeg...

Vi har sharan, brukte den som eneste bil i noen år, nå har vi en mindre bil ved siden av.
Vi har ikke hatt noe som hest problemer med den utenom vanlige ting som bremser osv. og vår en er 03 modell.vi kjøpte den når nr 3 kom til verden, og angret aldri et sekund. hadde simo duo som vi bare vippa inn i bilen, og kunne ha scooter til storesøster ved siden av, så den har goood plass bak.
Vi har 7 seter, veldig kjekt når vi skulle ha med en eller 2 ekstra, men er ikke et must.
Ungane har super plass bak, med mye rom til armer og bein. førersetene har og mye plass.

Ei venninne av meg kjøpte lik bil noen mnd etter oss, og hu får heller ikke rost den nok.

Eneste jeg kan si er at vi har bensin, og den sluker, så gå for diesel, det er et must. :D

Jeg hadde kjøpt denne bilen igjen, uten tvil. :D

Hei!
Låner min samboers profil da denne tråden engasjerte meg. ( Har fått lov å skrive for hun (-:  )

Linker denne: http://www.tv2.no/underholdning/broom/feeds/volkswagen-sharan-hvorfor-har-denne-bilen-saa-daarlig-rykte-3627421.html

Først vil jeg nevne at dere må ikke vurdere denne sharanen, er kåret til en av bilene gjennom de 10 siste årene med mest feil. Selvfølgelig kan dere være heldig, men er det verdt å gamble?

For rundt 270 000 kr som dere vil bruke, kan dere få masse gode biler. Vi har selv en Ford S-max, som er bygget på Mondeo sin platform. Denne har vunnet ALT av tester i sin klasse. Her får man plass til 2 barnevogner i bagasjerommet (når bakre seterad er nedslått). S-max kan virke liten utenifra, men det er en stor bil. I tillegg kjører den best i klassen. Men, bakre seterad kan bli knapt for en voksen. Har dere planer om at voksne skal sitte i bakre seterad, ville jeg ha gått for en Ford Galaxy. Du skriver at dere trenger en bil med god bagasjeplass og god plass mellom fremseter og baksetet til bakovervendte barneseter.  Det har både S-maxen og Galaxyen. Har selv 2 bakovervendte seter i vår S-max. Du nevner at din samboer er høy, det er jeg og, og jeg kunne ikke bedt om mer plass til beina etc. Man kan i tillegg flytte på midtre sete rad fram og tilbake. Ford focus stw og S-max kan ikke sammenlignes plassmessig som du nevner. Man får også S-max som 5 seter og man vil da får litt mer plass i det allerede store bagasjerommet, men bilene med 7 seter holder sg bedre i pris.

Ford kom med ny Galaxy i 2007 som er en helt ny og nybygd modell. Er litt større en S-max og høyere. Dette er en stor bil. Fant en på finn.no som koster rundt 270 000 og som har kjørt lite: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32628508
Her får man masse bil for pengene og MASSE plass.

Den nye Sharanen som kom i 2010 er en helt ny modell. Stor bil og vil tro denne har en helt annen kvalitet en forgjengeren. Men denne bilen vil nok sprenge budsjettet deres da det ikke er mye brukte av denne på markedet. Billigste jeg fant var til 419 000 kr. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32506302
Vi vurderte selv den nye sharanen, men vi syntes den var veldig dyr i forhold til hva man fikk. Men virket som en meget bra bil.

Alt i alt. Grunnen til at vi valgte S-max:

-Den kjører som en personbil, nydelig å kjøre, kan ikke sammenlignes med nye sharan og nye galaxy.
-Nesten like god plass inni kupeen og bagasjerommet som de andre. Eneste er at bakre seterad fort blir litt lite for en voksen på langtur, men å våres tilfelle skal ikke de setene brukes til det daglige.
- 100 000 kr rimeligere enn Sharan sin innstegsmodell og rimeligere enn galaxy.
- I galaxy og sharan har man "kassebil følelse" når man kjører.
- S-maxen ser vel litt tøffere ut? (-:

Men skal man ha barnevogn, hundebur og masse bagasje så blir faktisk alle disse 3 bilene for liten, med mindre man kjøper inn en takboks i tillegg.

Ble litt mye dette her men håper det hjelper!

chriz skrev:
Hei!
Låner min samboers profil da denne tråden engasjerte meg. ( Har fått lov å skrive for hun (-:  )

Linker denne: http://www.tv2.no/underholdning/broom/feeds/volkswagen-sharan-hvorfor-har-denne-bilen-saa-daarlig-rykte-3627421.html

Først vil jeg nevne at dere må ikke vurdere denne sharanen, er kåret til en av bilene gjennom de 10 siste årene med mest feil. Selvfølgelig kan dere være heldig, men er det verdt å gamble?

For rundt 270 000 kr som dere vil bruke, kan dere få masse gode biler. Vi har selv en Ford S-max, som er bygget på Mondeo sin platform. Denne har vunnet ALT av tester i sin klasse. Her får man plass til 2 barnevogner i bagasjerommet (når bakre seterad er nedslått). S-max kan virke liten utenifra, men det er en stor bil. I tillegg kjører den best i klassen. Men, bakre seterad kan bli knapt for en voksen. Har dere planer om at voksne skal sitte i bakre seterad, ville jeg ha gått for en Ford Galaxy. Du skriver at dere trenger en bil med god bagasjeplass og god plass mellom fremseter og baksetet til bakovervendte barneseter.  Det har både S-maxen og Galaxyen. Har selv 2 bakovervendte seter i vår S-max. Du nevner at din samboer er høy, det er jeg og, og jeg kunne ikke bedt om mer plass til beina etc. Man kan i tillegg flytte på midtre sete rad fram og tilbake. Ford focus stw og S-max kan ikke sammenlignes plassmessig som du nevner. Man får også S-max som 5 seter og man vil da får litt mer plass i det allerede store bagasjerommet, men bilene med 7 seter holder sg bedre i pris.

Ford kom med ny Galaxy i 2007 som er en helt ny og nybygd modell. Er litt større en S-max og høyere. Dette er en stor bil. Fant en på finn.no som koster rundt 270 000 og som har kjørt lite: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32628508
Her får man masse bil for pengene og MASSE plass.

Den nye Sharanen som kom i 2010 er en helt ny modell. Stor bil og vil tro denne har en helt annen kvalitet en forgjengeren. Men denne bilen vil nok sprenge budsjettet deres da det ikke er mye brukte av denne på markedet. Billigste jeg fant var til 419 000 kr. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32506302
Vi vurderte selv den nye sharanen, men vi syntes den var veldig dyr i forhold til hva man fikk. Men virket som en meget bra bil.

Alt i alt. Grunnen til at vi valgte S-max:

-Den kjører som en personbil, nydelig å kjøre, kan ikke sammenlignes med nye sharan og nye galaxy.
-Nesten like god plass inni kupeen og bagasjerommet som de andre. Eneste er at bakre seterad fort blir litt lite for en voksen på langtur, men å våres tilfelle skal ikke de setene brukes til det daglige.
- 100 000 kr rimeligere enn Sharan sin innstegsmodell og rimeligere enn galaxy.
- I galaxy og sharan har man "kassebil følelse" når man kjører.
- S-maxen ser vel litt tøffere ut? (-:

Men skal man ha barnevogn, hundebur og masse bagasje så blir faktisk alle disse 3 bilene for liten, med mindre man kjøper inn en takboks i tillegg.

Ble litt mye dette her men håper det hjelper!

Takk for godt utfyllende svar! :) Takker for det! Ja, jeg sikler egentlig på ford s-max, så skal kikke litt rundt. Vi MÅ ikke ha bilen nå, men iallefall før 17.mai... Har heldigvis tid til å kikke litt. Sånn som det er i dag tar hundeburet halve bagasjeplassen i focusen, og med vogn i tillegg så er det fullt. Så vi har hatt takboks i tillegg. Men har likevel vært nødt til å spenne bagasje fast i setet ved siden av guttungen, og det er jo ikke optimalt, og fra juni går jo ikke det... Da trenger vi den plassen til et babysete. Så takboks er noe vi regner med vi må ha uansett. Skal se mer på finn og se hva som finnes i området her. (Hedmark)

Back
Topp