Noen med uplanlagte spirer her?

Triumfbuen

Andre møte med forumet
Her er det i alle fall en. Trodde det var angrepillen som køddet med syklusen min. Tok en test da jeg ikke fikk mensen som forventet og den var negativ. Men mensen lot vente på seg, så tok en test til, men også den var negativ. Fremdeles ingen mensen så da blir det enda en test og den var positiv!!!

Passer utrolig dårlig nå, men jeg greier ikke tanken på abort (er for abort altså, men greier det ikke selv). Så jeg må bare gjøre det beste ut av det. Både jeg og kjæresten min er studenter og jeg har 3 år igjen på utdanninga. Føler jeg allerede bak de andre (har ikke fått bachelor enda, blir 24 i år) og skal egentlig ta master. Følte for å bli med her for å kunne snakke med andre i lignende situasjon.

Først... Må jo gratulere, siden du beholder...

Den andre, er nok planlagt denne gangen også...

Første gangen var ikke planlagt...

Selvom det ikke passer akkurat nå, så vil det gå veldig bra...Hørt flere som har tatt utdanning når de er gravide eller har fått...Man må bare stå litt mer på...

Selv fikk jeg min første når jeg var 21...Hadde ikke utdanning eller noe...Har forsatt ikke men skal begynne å studere om par år...Når denne i magen er i bhg og sånt...Gleder meg veldig...

Synes du skal tenke på deg selv og ikke stress med hva og hvor andre ligger...Vi er foskjellige, noen bruker lengere tid enn andre...

Ønsker deg masse lykke til og gleder meg til å bli kjent med deg...

Takk[:)] Min første gratulasjon faktisk, er jo kun kjæresten min og jeg som vet dette!
Men han sa at han ikke var klar for det enda. Og jeg føler meg jo ikke helt klar jeg heller. Men det er vel derfor et svangerskap er 9 måneder, slik at man kan forberede seg.

Bor i Oslo og føler ikke det er så mange på min alder som får barn. Blir som sagt 24 i år, men ingen i vennegjengen min har fått barn eller har planer om det i nærmeste framtid. Og det selv om de fleste venninnene mine er samboere og vært sammen med kjærestene sine mye lenger enn det jeg og min har vært. Og vi som egentlig er så barnslige [8D]

ikke planlagt her heller[&:]
passer egentlig veldig dårlig, menmen[:)]

ORIGINAL: Triumfbuen

Takk[:)] Min første gratulasjon faktisk, er jo kun kjæresten min og jeg som vet dette!
Men han sa at han ikke var klar for det enda. Og jeg føler meg jo ikke helt klar jeg heller. Men det er vel derfor et svangerskap er 9 måneder, slik at man kan forberede seg.

Bor i Oslo og føler ikke det er så mange på min alder som får barn. Blir som sagt 24 i år, men ingen i vennegjengen min har fått barn eller har planer om det i nærmeste framtid. Og det selv om de fleste venninnene mine er samboere og vært sammen med kjærestene sine mye lenger enn det jeg og min har vært. Og vi som egentlig er så barnslige [8D]

Hvis det er til trøst så ville ikke min kjære ha barn heller...Planen var å ta abort, men jeg klarte ikke...Pluss at legen regnet med at jeg var ca 9-10 uker på vei...[:-] Jeg hadde blødd så og si hele tiden, og i den lille perioden det var opphold så satt spiren...Sambo ble vel egentlig aldri klar før han virkelig så gutten vår...Trodde heller ikke selv det før han virkelig var der...Men du skal se han blir vant til tanken og kommer til å glede seg etterhvert...Bare passe på å ikke presse han...En annen ting er å legge denne svangerskapsboka (som du etterhvert får) på badet...Har han ikke annet drite stoff i nærheten blir den lest...[8D]

Jeg pleier å si til meg selv at ting skjer av en grunn...[:)]

Oslo ja...Ikke langt unna meg det...Bor litt utenfor Lillestrøm...[:)] Kan ikke si at jeg er så spesielt voksen at det gjør noe...[8D]

Derfor er det litt kjekt med BV at du blir kjent med andre og som skal ha baby....

ORIGINAL: *MaCa*

ORIGINAL: Triumfbuen

Hvis det er til trøst så ville ikke min kjære ha barn heller...Planen var å ta abort, men jeg klarte ikke...Pluss at legen regnet med at jeg var ca 9-10 uker på vei...[:-] Jeg hadde blødd så og si hele tiden, og i den lille perioden det var opphold så satt spiren...Sambo ble vel egentlig aldri klar før han virkelig så gutten vår...Trodde heller ikke selv det før han virkelig var der...Men du skal se han blir vant til tanken og kommer til å glede seg etterhvert...Bare passe på å ikke presse han...En annen ting er å legge denne svangerskapsboka (som du etterhvert får) på badet...Har han ikke annet drite stoff i nærheten blir den lest...[8D]

Jeg pleier å si til meg selv at ting skjer av en grunn...[:)]

Oslo ja...Ikke langt unna meg det...Bor litt utenfor Lillestrøm...[:)] Kan ikke si at jeg er så spesielt voksen at det gjør noe...[8D]

Derfor er det litt kjekt med BV at du blir kjent med andre og som skal ha baby....

Vi hadde heller ikke planlagt da jeg var gravid med Tobias. Sambo var ikke klar for å bli pappa da. Så han ville at jeg skulle ta abort og at hvis jeg ikke tok abort, så ville livet hans være over. Han var ikke ferdig med å leve livet og var fast bestemt på at jeg skulle ta abort, men jeg nektet. Jeg sa at enten får han støtte meg gjennom dette eller flytter jeg og han skulle få slippe å ha noe med oss å gjøre. Det tok han noen mnd å venne seg til at han skulle bli pappa. Så da dagen kom og vi fikk gutten våres, da ble han verdens lykkeligste pappa. Så enkelte er ikke klar før de får se barnet sitt. [;)]

Hei, jeg må nok slenge meg inn her å si at hverken første gang eller denne gang var planlagt. Trodde vi hadde lært etter første gangen men tydeligvis ikke;) Første gangen vi ble gravide så var vi begge to studenter i australia, heldigvis mot slutten av studie, men enn dog. Vi måtte hjem å finne jobber, pusse opp bolig og ordne før hu lille kom. Det er rart hva man får til bare man må. Og vi hadde akkurat fylt 24 år da hun kom til verden.. så ser den med at det er dumt å være den første i vennegjengen.. men det vil tilpasse seg etterhvert:) Denne gangen hadde jeg faktisk tatt ei angrepille, som ikke funket.. mensen uteble og tok en test, men den var negativ.. så noen dager etterpå testa jeg på nytt og den var da en veldig svak postitiv prøve.
Har enda ikke helt kommet over det sjokket..hehe.. sånn er nå livet, de beste ting kan man ikke alltid helt planlegge..eller?:) Det gikk hvertfall veldig fint med førstemann, så regner med at det går bra denne gangen også:)

Hei! Og gratulerer [:)]
Vår første var ikke planlagt, men nr to var.
Denne var overhodet ikke planlagt, men så kan man jo ikke stole på p-pilla heller da [8|]
Men men. Er som deg jeg. for abort, men klarer ikke tanken på å gjøre det selv. [&:]

Gratulerer så mye med den lille. Her var det heller ikke planlagt. Jeg gikk på pilla, å samboern skulle egentlig dra til orlando florida 22 juni nå, For å jobbe på disney world. Så dette kom veeeldig på. Men han valgte å ikke dra siden jeg ble gravid, abbort var det ikke snakk om siden jeg har hatt 3 SA og en tung utskrapning av Tvillinger.

Så gratulerer så mye, å¨stå på. Dette går kjempe bra. Som det er blitt nevnt ovenfor, Utdanning os det kan man ta litt etter litt underveis man må bare stå på.

Kos deg masse med den lille spiren, å håper vi får høre mere fra deg :O)

Gratulerer! [:D]

Nei, det er ikke alltid det er helt planlagt, og ikke alltid det passer helt nei. Men økonomisk skal du hvertfall få støtte siden du er student på høyere utdanning. Men skjønner jo den at det ikke er like lett å få barn når man studerer. Husk likevel at det er veldig mange som får barn under studietida, og det går veldig fint!
Har dere familie og venner i nærheten som kan stille opp litt, som barnepassere etterhvert?

Passer det noen gang 110% å få barn? Du får prøve å tenke at ja - nå slipper du å prøve og slite, nå gikk det "på første forsøk" og du skal få bære frem det største mirakel som er, og bli mamma! Ja, så passer det litt dårlig, men siden du velger å ikke ta abort så vil du jo dette, og da får du prøve å finne positive grunner for barn nå. Du er ung feks! Og det finnes gode studiemuligheter for mammaer. Du får god støtte fra lånekassen. Hvis du har praksis i utdannelsa så kan du enklere få praksis der du ønsker pga barn.

Trenger kanskje litt mer tid på å venne seg på tanken når det er uplanlagt, men så kjenner du etterhvert at dette blir jo kjempebra! Uplanlagt forrige gang her og, men det gikk så mye bedre enn forventet og nå er jeg glad jeg ble gravid da jeg ble gravid :)

Gratulerer gratulerer! [:D]

ikke planlagt her heller.... men det er jo velkomment da[;)] kan ikke si vi var nøye med ting og tang, men så har vi jo et stabilt forhold så det var ikke verdens undergang hvis det skjedde.

jeg vil bare si gratulerer til deg siden du skal beholde[:)] du kommer til å få en nydelig tid!!

er ikke planlagt her heller og har ikke helt bestemt meg enda pga jeg og kjærsten min bare har vært sammen i 3 mnd.. jeg har en fra før av, med en annen mann etter en voldtekt og er veldig nervøs hvis det ikke skulle funke mellom oss og jeg blir alene med 2. En annen ting er at jeg ikke er ferdig utdanna, jeg har ikke fast jobb. Han har fast jobb men som barnehage assistent så han tjener ca 16000 i mnd utbetalt.. Jeg vet ikke om jeg klarer å ta abort, men jeg er bare nødt til å få snakket med kjærsten min om det å høre hva vi skal gjøre.. Jeg har akkurat kjøpt meg leilighet her jeg bor og kommer fra, mens han bor 10 mil unna meg, aner ikke hva vi skal gjøre med det i og med at han ahr jobben sin der osv.. vet ikke om vi klarer det økonomisk engang.. huff vansklig det her.. men har jo litt lyst på en baby samtidig da, så håper vi finner ut noe og hn stiller seg positiv til det så jeg kan bli værende her. :)

vet ikke om jeg kan si at dette var uplanlagt, vi fikk hjelp men hadde en pause fra prøve bestyret... :)

høyt ønsket, og veldig slit for å få... men uplanlagt eller planlagt kan ikke skryte på meg noen av delene...

Back
Topp