Noen med traumatisk første fødsel som har erfaring med å få planlagt keisersnitt?

Fia84

Flørter med forumet
Det er igrunn helt uaktuelt for meg å føde vaginalt, etter en laaang og dramatisk første fødsel. Denne gangen er det også tvillinger! Noen med erfaring?

Første fødselen min var også lang og dramatisk, så grudde meg veldig til den andre fødselen, som viste seg å være veldig lett! Det er ikke alltid andre fødsel blir like ille, men skjønner godt ting blir litt annerledes med tvillinger. Lykke til!

Min første fødsel var også lang og endte i katastrofesnitt :S Må si jeg gruer meg masse til fødsel nr. 2, men hadde så mange problemer etter keisersnitt at jeg egentlig vil prøve vaginal fødsel om det går på noen måte.

Venter du tvillinger og har hatt en forrige tøff fødsel tror jeg nesten du kan regne med ks.Snakk med sykehuset tidlig om dette.

Jeg fikk spørsmål om hva jeg ville ha selv en mnd før termin jeg. For det var opp til meg. Tydeligvis veldig heldig der, virker som andre må krangle seg til ks osv !?

Jeg fikk spørsmål om hva jeg ville ha selv en mnd før termin jeg. For det var opp til meg. Tydeligvis veldig heldig der, virker som andre må krangle seg til ks osv !?

Og da må jeg legge til at dette var min første fødsel og hadde ikke noe problemer med å føde vaginalt osv.

Jeg kan ikke si jeg hadde den vørste fødselen ift til smerte ol.. følte alt det gikk greit, men var mye som skjedde og sønnen var veldig medtatt etterpå.. og min andre fødsel var jo en dødfødsel..

Jeg er ikke redd for å føde igjen, synns det er noe magisk over det hele.. men jeg er livredd for å miste ungen under fødselen.. så jeg er livredd for at fødselen skal starte og jeg ikke er på sykehuset, hvor de kan følge med hvordan den lille har det under forløpet..har veldig lang reisevei til sykehuset (3timer).. så jeg kommer til å kreve å bli satt igang i uke 37, ikke 38 som allerede er inviglet etter hva som skjedde med førstemann..

Jeg er igrunn livredd for keisersnitt.. men etter å ha mistet en.. så er ikke et keisersnitt så ille allikevell, jeg vill ikke ha noe planlagt ks nei, men terskelen for hastesnitt om babyen begynner å slite er mye lavere nå...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke hatt noen dramatsik fødsel, men jeg hadde KS med førstefødte fordi hun lå i sete, nesten tverrleie.
Og jeg kan si at min erfaring med et planlagt KS var veldig veldig god. Kirurgen var superflink og hyggelig gjennom hele seansen. Det eneste som var litt ekkelt var når bedøvelsen forsvant ut av kroppen og man kunne kjenne vondt i såret. Men det er neppe mer ubehagelig enn for en som har født vaginalt og har måttet sy.
Etter 12-14 dager var jeg helt fin igjen og trengte ikke ta smertestillende for såret.
så et planlagt KS er en veldig fin og grei opplevelse- spør du meg:)

Back
Topp