Noen med tettere oppfølging?

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvordan gikk dere frem for å få det? Hvorfor får dere det?Jeg føler jeg havner mellom alle stoler. Under både utskrapning og KS fikk jeg beskjed om at jeg hadde hjerteformet livmor og at dette var grunnen til prematur fødsel- og at jeg måtte følges tettere opp ved neste svangerskap. Men på ul vises ikke dette godt nok, og de føler jeg ikke trenger det. Har de journaler fra operasjoner og slikt?

Føler jeg er bekymret hvordan dette skal gå, da jeg nå jobber i en jobb med mye mer stress også, men lege vil ikke sykmelde meg når mitt svangerskap er "helt normalt" :(
 
Hvis det du fikk informasjon om da er skrevet i journalen din på sykehus eller av lege kan du kreve å få se denne slik at du har dokumentasjon :) Vet ikke hvor du hører til, men på St.Olavs søker du om tilgang til egen journal via hjemmesiden :)
 
sniker

Det skal jo stå i journalen din der de sa/oppdaget det. Ville ringt og pratet med dem.
 
Press på enda mer. Når du har fått en sånn beskjed blir det fryktelig vanskelig å ikke tenke på hva og hvilken type oppfølging du skal/burde ha.
 
Jeg fikk automatisk ul hver måned fra oul frem til måneden før termin med nr 2 da storebror var liten til å være født til termin (2745gr 47 cm), blodsukkeret hans var lavt ved fødsel og mest sannsynlig morkakesvikt i slutten av svangerskapet. De informerte om tettere ul da jeg var på oul uten at jeg sa noe og visste ikke selv at jeg burde ha tettere oppfølging med ul. Det gikk veldig bra og lillebror var ca 4300 gr ved fødsel en dag over termin ;-)
 
Jeg snakket med en lege på sykehuset som lovet tettere oppfølgning pga svangerskapsforgiftning sist og konisering. Neste lege sa nei, det får du ikke. Men skal til fastlege om en uke og da skal jeg snakke med hun. Og fortelle. Så håper jeg hun skjønner og gir meg tettere oppfølgning / henvisning ved behov osv
 
Jeg snakket med en lege på sykehuset som lovet tettere oppfølgning pga svangerskapsforgiftning sist og konisering. Neste lege sa nei, det får du ikke. Men skal til fastlege om en uke og da skal jeg snakke med hun. Og fortelle. Så håper jeg hun skjønner og gir meg tettere oppfølgning / henvisning ved behov osv
Trodde begge de tingene var grunnlag for ekstra oppfølging jeg
 
Fikk det i utgangspunktet fordi jeg er nylig gastric sleeve operert, men så fant vi ut at det er tvillinger så sa får jeg hvertfall god oppfølgning, så kontroll på sykehuset hver 14. Dag fra uke 24 [emoji173]️
 
Trodde begge de tingene var grunnlag for ekstra oppfølging jeg

Ja. Det er i grunnen det!! Men tipper hun legen jeg snakket med som sa nei, ikke var helt oppdatert [emoji85] derfor jeg skal snakke med fastlegen på første kontroll der.. for det må sjekkes opp ekstra med blodtrykk (noe første legen på sykehuset sa), for blir det høyere må jeg begynne på forebyggende medisiner. Også må jo livmorhalsen sjekkes regelmessig etterhvert Mtp fare for at den er flr svak
 
Jeg ber om henvisning til samtale på sykehuset ved neste kontroll. I hovedsak pga fødselsangst, men også mtp konisering for 1 års tid siden[emoji4]
Håper og tror at jeg blir tatt på alvor denne gangen også! Hadde nemlig fødselsangst med andremann også, og den er ikke blitt borte på tross av god oppfølging sist, og en veldig trygg og tilrettelagt fødsel sist..
 
Jeg ber om henvisning til samtale på sykehuset ved neste kontroll. I hovedsak pga fødselsangst, men også mtp konisering for 1 års tid siden[emoji4]
Håper og tror at jeg blir tatt på alvor denne gangen også! Hadde nemlig fødselsangst med andremann også, og den er ikke blitt borte på tross av god oppfølging sist, og en veldig trygg og tilrettelagt fødsel sist..
Lykke til
 
Har tettere oppfølging pga vekstavvik i forige svangerskap. Fødte på termindato sist, hvis ikke hu hadde kommet da hadde fødselen blitt igangsatt for å få hu til brystet. Mistenkte at morkaken ga for lite næring.
 
Får tette ultralyder (så ofte som jeg vil) på grunn av prematur fødsel i uke 31 og en dødfødsel i uke 25. Begge barna hadde store vekstavvik. Blir trolig innlagt nå fra uke 24, for regelmessig registrering og ul og sengeleie.

De har tilbydd seg all ekstra oppfølging selv og jeg har ikke vært nødt å be, men forrige svangerskap da vi mistet sønnen vår var et resultat av at vi ikke fikk den ekstra oppfølgingen som vi trengte og så lenge ba om i alle retninger.
 
Her blir det også tettere oppfølging grunnet svangerskapsdiabetes. Det blir vel ul/kontroll på sykehuset hver 14 dag. Og grunnet insulin regulert så blir vi nok ikke å gå over termin.
 
Her blir det også tettere oppfølging grunnet svangerskapsdiabetes. Det blir vel ul/kontroll på sykehuset hver 14 dag. Og grunnet insulin regulert så blir vi nok ikke å gå over termin.

Har du tatt sånn glukosetest allerede? Jeg ble anbefalt å ta det mellom uke 24-28 jeg. [emoji15][emoji848] pga de nye retningslinjene.
 
Har du tatt sånn glukosetest allerede? Jeg ble anbefalt å ta det mellom uke 24-28 jeg. [emoji15][emoji848] pga de nye retningslinjene.
Nei, ingen klukosetest. Jeg fikk svangerskapsdiabetes tidlig i svangerskapet i 2016. Så jeg var ganske sikker på at det samme sjedde nå. Og det gjorde det. Men var meningen at jeg også skulle vente til uke 24, men målte litt selv og såg hvilken vei det gikk (desverre) så jeg ble satt på insulin med en gang. Og slapp den runden med glukosetest heldigvis.
 
Svangerskap diabetes her også, så tett oppfølging....
 
Back
Topp