Noen med tann problemer?

*Tessa*

Gift med forumet
Har lest man får dårligere tenner under graviditet, og at et gammelt ordtak sier man mister en tann for hvert barn..

Jeg har så forferdelig ising i en tann, hatt i 3 dager nå, er redd det er noe som må fikses hos tannlege, for det tørr jeg ikke.. Tar paracet innimellom da det blir ille, men heldigvis ble det bedre i går og i dag, litt ising når jeg drikker kaldt bare nå..

Forrige svangerskap fikk jeg slik Tannverk at jeg skrek av smerte. Endte med at jeg måtte rotfylle. Var veldig skreptisk til det siden jeg var gravid, men noe måtte gjøres. Og det gjekk bra:)

uff, orker ikke tanken på rotfylling engang :/

Bruker du tannkrem som gjør tennene hvitere? Dette fucka tenna sist for meg, bytta til en vanslig tannkrem og ble bedre etter ei uke. Om det ikke går over er det verdt å betale tannlegen litt for en sjekk:-) hehe

Jeg har fått veldig ømfintlig tannkjøtt!! Så vurderer tannlegen en tur for å finne ut hva jeg skal gjøre for at det skal bli bedre.. Virker som det nesten har løsnet litt faktisk, på ene siden :s kjempeekkelt, og jeg som passer så på det pga jeg blør så fort i tannkjøttet ellers og ..

Jeg har fått veldig ømfintlig tannkjøtt!! Så vurderer tannlegen en tur for å finne ut hva jeg skal gjøre for at det skal bli bedre.. Virker som det nesten har løsnet litt faktisk, på ene siden :s kjempeekkelt, og jeg som passer så på det pga jeg blør så fort i tannkjøttet ellers og ..
Jeg har hørt det er ganske normalt og blø litt når man pusser tenner og sånn! At tannkjøttet blir veldig følsomt! At det er veldig normalt! Men at det har løsnet litt ville jeg kanskje ha sjekket da :/

Det var veldig sårt i begynnelsen, med ising i tenna og blødende tannkjøtt, men det er bedre igjen nå. Nå har jeg bare en visdomstann som presser seg litt på skeiva igjennom tannkjøttet. Men det gjør ikke vondt ennå.

Jeg syns det er helt utrolig at mine tenner fortsatt sitter etter snart to svangerskap med ekstrem kvalme. Og i starten klarte jeg ikke tannbørste eller tannkrem :confused:
Men sart tannkjøtt får jeg som gravid.​

Jeg fikk beskjed av tannlegen at en måtte passe ekstra på tannkjøttet når en er gravid, det er vist ekstra ømfintlig da. Snakket med ei annen person som fikk beskjed om å ligge unna tannkrem med hvitning i seg så lenge en er gravid...jeg fant ingen uten hvitning i butikken, så det endte med barnetannkrem fra 0-6 år :P

Back
Topp