Noen med svangerskapskløe? Hjeeelp!

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg klør som et Helsikke. Det begynte for fullt for to dager siden. Klør meg i søvn og hele tiden ellers. Det er helt grusomt. Og at det skal starte i uke 18 lover ikke godt.

Jeg er desperat etter råd som har fungert for andre, så jeg kan prøve det først! Hjeeeeelp!

• Liker
Reactions: Kkk
Jeg klør som et Helsikke. Det begynte for fullt for to dager siden. Klør meg i søvn og hele tiden ellers. Det er helt grusomt. Og at det skal starte i uke 18 lover ikke godt.

Jeg er desperat etter råd som har fungert for andre, så jeg kan prøve det først! Hjeeeeelp!
Har klødd i flere uker! Har sår spesielt på leggene og det klør sånn at det nesten er vondt om jeg ikke klør.. Eneste som hjelper er daglig smøring av «canoderm» fra apoteket, den er egentlig for atopisk eksem og lindrer veldig!!

Har klødd i flere uker! Har sår spesielt på leggene og det klør sånn at det nesten er vondt om jeg ikke klør.. Eneste som hjelper er daglig smøring av «canoderm» fra apoteket, den er egentlig for atopisk eksem og lindrer veldig!!

Tusen takk for svar! Nå er jeg på reise, men er hjemme i morgen. Skal finne frem noe fuktighetskrem da. Har litt atopisk hud i utgangspunktet, så det hjelper jo ikke akkurat på. Men skal prøve kremene jeg har hjemme.

Tusen takk for svar! Nå er jeg på reise, men er hjemme i morgen. Skal finne frem noe fuktighetskrem da. Har litt atopisk hud i utgangspunktet, så det hjelper jo ikke akkurat på. Men skal prøve kremene jeg har hjemme.
Godt mulig det ikke er normalt å klø så mye som jeg har gjort, men har ikke kommet på å spør om det når jeg har hatt legetime hehe.

Godt mulig det ikke er normalt å klø så mye som jeg har gjort, men har ikke kommet på å spør om det når jeg har hatt legetime hehe.

Det er relativt normalt fram til uke 30. Men man skal ikke klø i håndflatene og under beina. Men skrekk og grusom jeg skal klø sånn her i ukesvis :(

Høyes ikkje kjekt ut :( Husker eg klødde voldsomt sjølv ei periode, gjekk heldigvis over. Der og då funka det litt å smøre meg inn men ikkje stort. Vi får håpe det går over!
Kanskje jordmor har nokon tips?

Jeg hadde det forrige gang, det var helt ekstremt. Klødde meg til blods på legger og mage :inpain:
Salve fra apoteket hjalp bittelitt, og så måtte jeg gå til innkjøp av lilleba pysjamas (etter å ha prøvd mannens underdel) - kostet en formue (syns jeg), men var det eneste stoffet som ikke var grusomt mot huden.. Bodde i den en stund, og angret ikke ett sekund på at jeg kjøpte den.
Den ekstreme kløen gav seg heldigvis etter 3-4 uker, og varte ikke til fødselen :shy:

I perioder har jeg klødd veldig, spesielt på magen. Har smørt tykt med jojoba olje, det syntes jeg fungerte.

Back
Topp