Noen med svakt hjerteformet livmor?

Bolletroll

Andre møte med forumet
Jeg er førstegangs gravid (tidlig, bare 3+6), og vet fra tidligere gynekolog besøk at jeg har en svakt hjerteformet livmor. Ikke noe "skillevegg", men bare litt mer avlang enn en normal livmor. Gynekologen sa det ikke vil føre til noe problem med graviditet, men den er jo litt mindre enn en vanlig livmor og etterhvert vil kanskje babyen få litt lite plass?

Noen med erfaring? Har det ført til at du har født før termin?

Jeg har ikke erfaring med dette selv, men livmoren er jo veeeldig tøyelig, den skal jo gå fra å være nedi bekkenet til å være helt opp under brystbenet ditt på slutten så jeg tror ikke det vil ha noe å si for babyen i det hele tatt :)

Hei. Jeg har nesten helt delt livmor (med skillevegg). Og jeg fødte til termin med første barnet. Gikk helt fint det. Og du har vel litt bedre plass siden livmora ikke er delt:):)

Ene veninnen min har det, fikk første i seteleie og det var visst ganske ofte skjedde med den typen livmor. Nr. 2 kom i hode leie

Jeg er førstegangs gravid (tidlig, bare 3+6), og vet fra tidligere gynekolog besøk at jeg har en svakt hjerteformet livmor. Ikke noe "skillevegg", men bare litt mer avlang enn en normal livmor. Gynekologen sa det ikke vil føre til noe problem med graviditet, men den er jo litt mindre enn en vanlig livmor og etterhvert vil kanskje babyen få litt lite plass?

Noen med erfaring? Har det ført til at du har født før termin?
Jeg har hjerteformet livmor og har straks termin :) babyen festet seg med hodet ned for flere uker siden.

Back
Topp