noen med store barn her?

vinglepia

Forumet er livet
sambo har jo et stort barn og det er ikke så lett å holde ting skjult for h*n da h*n ser visse ting av og til [:o] vil veldig gjerne skjerme h*n for denne prosessen siden h*n har mast så lenge om at h*n vil bli store***r.

men klarer man å holde det skjult når man skal på klinikker ol?
vi har jo en god time å kjøre til klinikken (kan måtte bruke barnevakt osv) og ser for meg at sprøyter ol kan være vanskelig å skjule.
noen med erfaring her?

3. klasse...da kan dere vel si at dere prøver så godt dere kan å gi henne småsøsken, dersom hun overrasker dere så for dere si at sprøyter er for å bli gravid.

Bare slik at det ikke kommer ut at dere stikker dere hjemme...og det kan misforstås, da er det vel bedre at det kommer ut fra en banemunn det som er sandt vil jeg si...

Men hvordan dere skal legge det frem er jeg usikker på...

hei[;)]jeg har en gutt på 10 1/2 år vi har holdt det skjult for ham, det eneste han veit var når vi mista spiren pga da var jeg så lei meg og valgte heller og si sanheten til han slik at han slapp og bekymre seg.men kommer nok til og fortelle ham det etterhvert hvis jeg blir gravid[;)][;)]vanskelig og si hva som er rett eller galt og si i en slik situasjon.lykke lykke til[;)][;)]

huff, føler ikke hun er klar for å vite sånt jeg..
ikke er jeg klar for at h*n får vite det heller [8D]
føler jeg blir så sårbar ovenfor h*n da [:o]

Er ikke lett å vite hva man skal si til et barn i en slik situasjon. Vi har en sønn på 9 år. Og han har ønsket seg småsøsken lenge. Vi har jo prøvd siden 2004 å gi han det, men har ikke lykkes ennå.

Vi har nå gjort oss ferdig 2. forsøk icsi, og venter spent på om spiren fester seg. Vi syns også at denne prosessen har vært veldig vanskelig i forhold til gutten, for han merker at det er noe som skjer. Vi sa ingenting ved det første forsøket, vi tenkte også at vi ville skjerme han. Men han merket at det var noe med mamma, for jeg hadde mye smerter fordi jeg var så stimulert+ mange bivirkninger. Da var han beskymret for meg.

Ved 2. forsøket bestemte vi oss for å fortelle det til han. Fordi han skulle slippe å lure på hva som skjer, og være beskymret, for vi så at det preget han veldig den 1. gangen, da er det bedre å si det til han. Barn skjønner faktisk mer enn vi tror. Men vi forklarte selvsagt ikke i detalj hva vi gjorde. Vi sa bare at vi måtte dra på sykehuset noen ganger for at legene skal prøve å hjelpe oss så vi kanskje kan få en baby og at mamma må bruke medisiner pga dette. Vi la selvfølgelig veldig stor vekt på at dette bare er" kanskje, kanskje , kanskje" og at det ikke er sikkert i det hele tatt.

Vi merker nå at han har vært en helt annen gutt, han har ikke sagt så mye ang. dette, ikke spurt noe særlig heller. Virker som han har godtatt det som det er. Dette har vært riktig for oss, men hver enkelt får jo vurdere hva som riktigst for dem.

Vil ønske dere masse lykke til[:)] Håper det ordner seg for dere, og at dere finner ut av hva som er best for dere og barnet[:)]

godt å høre at dere fant en løsning nå som funket for dere alle 3 da [:)]

jenta bor jo ikke her, så jeg kan nok lettere skjule svingninger enn du kunne da..
men tror nok også at hun merker noe er annerledes..men det har hun nok merket en stund allerede [8|][:-]

Back
Topp