Noen med stebarn her?

Tar dere mye del i oppfølgingen? Her har mannen en datter fra før på 9 år, her tar vi oss like mye av oppfølgingen av henne, hun ønsker det og det føles naturlig. Vi har heldigvis et godt samarbeid med moren hennes og stefaren hennes . Har fått en del bemerkninger på hvorfor jeg gidder og involverer meg så mye i henne som ikke er min, men er det negativt og gjøre de? Jeg er glad i henne og har ikke tenkt og gjøre forskjell på hun og våre som vi har felles.
Har ikke stebarn selv, men jeg er på andre siden, og har ei fra før (på 9 år). Mannen har tatt henne til seg som sin egen, og omtaler seg selv som tobarnsfar, selv om det kun er lillegutt som biologisk sett er hans. Og det syns jeg er helt fantastisk, for alle parter. Har jentungen 50/50, og samarbeider naturligvis da greit med far.

Syns det høres ut som veldig spesielle folk som skal vri det rundt til å bli noe negativt? Negativt at du tar deg godt av stedattera di, et barn på 9 år? Hva feiler det dem, egentlig? Høres ikke ut som noen sine meninger jeg ville tatt seriøst, hverken på dette temaet eller andre.
 
Jeg har ei på 12. Har kjent henne siden hun var 3. Hun bor i en annen by og vi har henne bare 1-2helger i mnd +ferier innimellom. Tok vel større del før da hun var mindre og vi bodde på samme sted. Men hverken jeg eller mannen har deltatt på skoleavslutninger og sånt.
Vi prøver å ha minst mulig med mor å gjøre da hun tidligere har vært ustabil og relativt stygg mot mannen.
 
Så flott at du følger opp :) jeg tenker at man må gjøre det? Felles barn og stebarn bor jo under samme tak PG skal behandles likt mener jeg :)
 
Tar dere mye del i oppfølgingen? Her har mannen en datter fra før på 9 år, her tar vi oss like mye av oppfølgingen av henne, hun ønsker det og det føles naturlig. Vi har heldigvis et godt samarbeid med moren hennes og stefaren hennes . Har fått en del bemerkninger på hvorfor jeg gidder og involverer meg så mye i henne som ikke er min, men er det negativt og gjøre de? Jeg er glad i henne og har ikke tenkt og gjøre forskjell på hun og våre som vi har felles.
Fortsett slik!det er sånn det skal være! Klapp på skulderen :)
 
Jeg har ei på 12. Har kjent henne siden hun var 3. Hun bor i en annen by og vi har henne bare 1-2helger i mnd +ferier innimellom. Tok vel større del før da hun var mindre og vi bodde på samme sted. Men hverken jeg eller mannen har deltatt på skoleavslutninger og sånt.
Vi prøver å ha minst mulig med mor å gjøre da hun tidligere har vært ustabil og relativt stygg mot mannen.
Slik kan man ikke tenke når man har barn. Og det at dere ikke deltar på skoleavslutninger osv går jo utover barnet. Ta dere sammen og delta litt mer! Hev dere over mor.
 
Slik kan man ikke tenke når man har barn. Og det at dere ikke deltar på skoleavslutninger osv går jo utover barnet. Ta dere sammen og delta litt mer! Hev dere over mor.
Som nevnt- vi bor i to forskjellige byer. Vi støtter henne der vi kan, opplever andre ting sammen. Mannen og mor hadde et tettere samarbeid da jenta var yngre. Nå er hun som nevnt 12år og vi kommuniserer direkte med henne ang ferier, helger, reiser osv. Det fungerer utmerket for oss og jenta har det supert sammen med oss.
 
Tar dere mye del i oppfølgingen? Her har mannen en datter fra før på 9 år, her tar vi oss like mye av oppfølgingen av henne, hun ønsker det og det føles naturlig. Vi har heldigvis et godt samarbeid med moren hennes og stefaren hennes . Har fått en del bemerkninger på hvorfor jeg gidder og involverer meg så mye i henne som ikke er min, men er det negativt og gjøre de? Jeg er glad i henne og har ikke tenkt og gjøre forskjell på hun og våre som vi har felles.

Så fantastisk du er <3 har ingen stebarn men min mann er stepappa til mine tre eldste.. Han tar vare på de som om de er hans egne <3 han vill jo aldri være pappan fordi de har bare en pappa. Men han kan væra ein viktig person i livet dies <3 og det kan du også.. <3
Eg har veldig dårlig samarbeid med far og han har aldri engasjert seg i barna. Så her er det min mann som møter opp på avslutninger, dugnader, fritidsaktiviteter osv. Sammen med meg. Det har faren aldri deltatt på.
 
Last edited:
Eg er stemor til to guttar på 13 og 9. Har vore stemor for dei sidan minste var 1,5 år. Eg har vore veldig delaktig i alt då dei var mindre. Me hadde dei 50/50, og eg kjørte og henta i b.hagen(mannen kunne ikkje pga. Jobb), og deltatt på alt av tilstelningar(sjølv om mannen ikkje kunne). Folk i bygd sladra om at eg hadde altfor stort ansvar for ungane og at det ikkje var bra osv. Eg var berre 17 år då eg blei stemor. I dag er deu flinke storebrødre for vesla på 3mnd, og eldste bur fast hjå oss :)
 
Eg er stemor til to guttar på 13 og 9. Har vore stemor for dei sidan minste var 1,5 år. Eg har vore veldig delaktig i alt då dei var mindre. Me hadde dei 50/50, og eg kjørte og henta i b.hagen(mannen kunne ikkje pga. Jobb), og deltatt på alt av tilstelningar(sjølv om mannen ikkje kunne). Folk i bygd sladra om at eg hadde altfor stort ansvar for ungane og at det ikkje var bra osv. Eg var berre 17 år då eg blei stemor. I dag er deu flinke storebrødre for vesla på 3mnd, og eldste bur fast hjå oss :)

Så bra av deg, du har vært skikkelig tøff og flink, 17 år, stemor til 2 og være så delaktig :shy: skikkelig tommel opp ;)
Kan ikke forstå hvorfor folk skal blande seg og sladre når en gjør noe så bra, men folk skal alltid ha noe og snakke om.
Jeg hadde vært så inderlig glad om jeg hadde kommet i den situasjonen der barna mine fikk en stemor, at de var en som var delaktig, snille med det, og hadde intr av å følge de opp. Her hos oss sender moren til jenten like mye MLd til meg som til far om det er noe info, noe som skal avtales ++. Hadde vært så komplisert om det var en som ikke kunne snakke med meg, en som ikke ønsket at jeg skulle ta del i oppfølging o.s.v, men da har de ikke noe med barna og gjøre når de skjer, da er det bitterhet og egoisme som styrer, ikke barnas beste hvertfall. Er så trist og så altfor mangen episoder der det er et faktum.

Stå på videre, kjekt og høre om positive opplevelser med bonusbarn ( selv om veien kan være kronglete til tider) :woot:
 
Har stebarn, men blander meg minst mulig. Lar barnet få tid med far. Syns det er viktig at det blir far/barn tid når barnet først er her. Da er det de som skal kose seg og leke, og jeg som tar meg av andre ting.
Klart vi gjør masse i lag. En gang var vi til og med sammen med moren og hennes mann.
Men til vanlig er det er jeg som tar meg av mini og hus. Så kan de finne på ting uten oss, f.eks sykkeltur. Viktigere at de gjør ting sammen som de har lyst til, enn at vi alle skal gjøre noe sammen hele tiden. Barnet er ikke her for å gjøre ting med meg, det er her for å være med faren. F.eks har jeg aldri hentet eller levert. Men har vært med. Barnet bor 1,5 time unna.
Jeg tror dette er med på at barnet ikke føler noen tar pappa vekk, selv med ny kjæreste og baby, så har pappaen fortsatt mest alene tid med barnet.
 
Har stebarn, men blander meg minst mulig. Lar barnet få tid med far. Syns det er viktig at det blir far/barn tid når barnet først er her. Da er det de som skal kose seg og leke, og jeg som tar meg av andre ting.
Klart vi gjør masse i lag. En gang var vi til og med sammen med moren og hennes mann.
Men til vanlig er det er jeg som tar meg av mini og hus. Så kan de finne på ting uten oss, f.eks sykkeltur. Viktigere at de gjør ting sammen som de har lyst til, enn at vi alle skal gjøre noe sammen hele tiden. Barnet er ikke her for å gjøre ting med meg, det er her for å være med faren. F.eks har jeg aldri hentet eller levert. Men har vært med. Barnet bor 1,5 time unna.
Jeg tror dette er med på at barnet ikke føler noen tar pappa vekk, selv med ny kjæreste og baby, så har pappaen fortsatt mest alene tid med barnet.


Klart det er viktig at far gjør noe med barnet aleine, de gjøres her også. Men like viktig er det og ha en nær relasjon til barnet at det ikke blir som en fremmed mener jeg. Her kan jeg like godt gå på kino med bonusen som faren feks det er pga vi har ikke hatt noe skille på at hun er her for å være med pappa Og da må hun gjøre de med han de hadde blitt komplisert, hun etterspør tid med oss begge på lik linje heldigvis ;) Hun er her 50/50 så deilig og ha en flyt der den som har anledning henter/bringer+. Er bonusen hos mor når hun hentes på fri dager hender det jeg stikker innom på en rask 20 min kaffi o.l.
Hvor ofte er bonusbarna hos dere? Har dere ferie sammen? Men når du ikke inkluderer deg så mye blir ikke familiesituasjonen litt oppdelt da?
Kjekt at det er godt samarbeid at dere kan finne på ting med moren og nye mannen, å deilig med litt tid til mini og hus aleine ;)
 
Last edited by a moderator:
Jeg har to fra et tidligere forhold. Her er min nye kjæreste vel så opptatt av at de skal følges opp, og går gjerne på tannlegetimer og henter i barnehagen og liknende, og hjelper til med at de følges opp så det føles virkelig som om han behandler de som sine egne. Jeg synes det er veldig hyggelig, for det er ikke slik jeg forventer at han skal gjøre, men han tilbyr seg det, og jeg verdsetter det så enormt, og det har gjort at jentene også har fått en veldig tilknytning til han, så han scorer mye på å delta på den måten:)
 
Jeg har to fra et tidligere forhold. Her er min nye kjæreste vel så opptatt av at de skal følges opp, og går gjerne på tannlegetimer og henter i barnehagen og liknende, og hjelper til med at de følges opp så det føles virkelig som om han behandler de som sine egne. Jeg synes det er veldig hyggelig, for det er ikke slik jeg forventer at han skal gjøre, men han tilbyr seg det, og jeg verdsetter det så enormt, og det har gjort at jentene også har fått en veldig tilknytning til han, så han scorer mye på å delta på den måten:)[/QUOTE
 
Last edited by a moderator:
Jeg har to fra et tidligere forhold. Her er min nye kjæreste vel så opptatt av at de skal følges opp, og går gjerne på tannlegetimer og henter i barnehagen og liknende, og hjelper til med at de følges opp så det føles virkelig som om han behandler de som sine egne. Jeg synes det er veldig hyggelig, for det er ikke slik jeg forventer at han skal gjøre, men han tilbyr seg det, og jeg verdsetter det så enormt, og det har gjort at jentene også har fått en veldig tilknytning til han, så han scorer mye på å delta på den måten:)


Så utrolig bra, det gjør godt i mamma hjerte ;)Her følger jeg også til noen tannlegetimer, foreldremøter ++ veldig praktisk når jeg er i permisjon og har fri alikevell ;) Mannen min + moren til jenta får jo vite hva som har skjedd på timene selv om jeg følger, de er takknemlig begge 2 for at jeg vil inkluderes. Det som er best er at jeg får bli så inkludert i denne fine jenta vår, tror det redder oss fra mangen unødvendige konflikter, såre følelser og bitterhet :happy: Hadde nok ikke vært så lett å få familien til og fungere optimalt om jeg ikke ville inkluderes eller fikk bli inkludert, ser for meg at de blir en oppdelt familie på en måte :hungover:[/QUOTE]
 
Jeg har ikke stebarn, men samboeren min har det :p
Han har involvert seg mer i gutten vår, enn faren hans gjør. Kidden er hos pappaen sin ti dager i måneden, så han er tilstede altså.

Men bonuspappaen står opp og får han på skolen, hjelper med lekser, trener fotballaget hans, tar tannpuss og kveldsstellet, tar de dype samtalene og de kleine situasjonene. Han gir av seg selv, han gir alt! Han omtaler sønnen min som vår, han elsker han som sin egen, og lærer han små og store ting i livet. Jeg kan ikke se noe som helst negativt med å involvere seg på denne måten i stebarn, de barna som først er så uheldige å ha fått delte foreldre, er heldige som nå har fire foreldre! Min gutt har i tillegg en stemor som har involvert seg litt, men ønsket hun kunne involvere seg mer. Det kommer nok sikkert med tiden :)
 
Jeg har ikke stebarn, men samboeren min har det :p
Han har involvert seg mer i gutten vår, enn faren hans gjør. Kidden er hos pappaen sin ti dager i måneden, så han er tilstede altså.

Men bonuspappaen står opp og får han på skolen, hjelper med lekser, trener fotballaget hans, tar tannpuss og kveldsstellet, tar de dype samtalene og de kleine situasjonene. Han gir av seg selv, han gir alt! Han omtaler sønnen min som vår, han elsker han som sin egen, og lærer han små og store ting i livet. Jeg kan ikke se noe som helst negativt med å involvere seg på denne måten i stebarn, de barna som først er så uheldige å ha fått delte foreldre, er heldige som nå har fire foreldre! Min gutt har i tillegg en stemor som har involvert seg litt, men ønsket hun kunne involvere seg mer. Det kommer nok sikkert med tiden :)

Så utrolig bra av samboeren din ;) Det er slik de børr være syntes jeg, når barna først får seg delte foreldre er det svært viktig og ta ansvar og inkludere seg i sine stebarn om en møter noen som har barn fra før. Bedre og være en av 'foreldrene' og ta del i barna da en og bare være en utenforstående kjæreste som egentlig aldri oppnår noen nær og god kjemi med stebarna sine. Får håpe stemoren til barna dine tar mer del med tiden, de er hvertfall viktig :)

Blir så irritert på venninne min, tror jeg må vise henne denne tråden, hun har barn fra før en jente på 7 og en gutt på 8 som hun for det første nekter faren delt omsorg når han virkelig vil ha sine 2 barn mer, hun lager konflikter og vanskeligheter Ift til de tema, han er en kjempe god far som følger de opp på alt når han har barna. Han har en fantastisk samboer som tar del i oppfølgingen når de er hos faren, hun følger de opp og inkluderer de som sine egne, hun har 1 fra før. Dette er noe venninnen min kjefter i fra seg om til barnefaren at bare han skal følge de opp o.l. En skikkelig egoistisk heks og så utakknemlig,hun burde være så glad for at barna har en far som vil ha sine barn like mye som Hun og en stemor som tar del. Så har hun truffet en ny type som hun har blitt samboer med, han har 2 barn fra før også, hun tar ikke del i hans barn, finne på mye gøy når hun har sine barn, da er ofte nye samboerne med, når han har sine barn besøker hun venninner, familie og holder seg helst unna. Dette er noe vi i venninne gjengen snakker mye om og har prøvd å fortelle hun her men uten hell :wtf: Syntes så synd på barna og barnefaren, de kunne hatt de så fredelig og fint sammen, men det ødelgges helt!:mad: Trist.
Tror sannelig hun skal få lese her... :woot:
 
Back
Topp