Noen med samme erfaring?

Klara85

Betatt av forumet
Jeg har vondt i et punkt like til høyre for halebeinet, men usikker på om dette er i bekkenet? To uker før termin i forrige svangerskap fikk jeg eg veldig vondt i det samme punktet, og hadde da problemer med hele benet. Følte jeg ikke kunne legge vekt på det, for det føltes som om det ikke ville kunne bære vekten min. Jeg stresset ikke noe med det da pga det var jo så nær termin og regnet med at det kom til å gå over etter fødsel. Var derfor litt engstelig da jeg de første dagene etter fødsel hadde problemer med begge beina. Det var som om musklene som skulle bevege bena fremover ikke virket skikkelig. Heldigvis gikk det gradvis bort, men jeg har siden den gang (nå over 4 år siden) hatt vondt i det punktet ved halebeinet sånn av og på. Har tatt MR for å fått bekreftet at det ikke har vært noe brudd der eller lignende. Jeg sa til fastlege at jeg igjen har begynt å kjenne vondt, men vet ikke om det er knyttet til graviditeten eller ikke, siden jeg har hadde plagene før jeg ble gravid også. Men er bekymret for at det samme skal skje i gjen (måtte gå opp trappen hjemme på alle fire, for jeg hadde ikke rekkverk å "heise" meg opp på). Fastlege mener det er ikke noe tilsier at det samme kommer til å skje i gjen, og at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd. Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre for å forebygge det, eventuelt om det var noe jeg burde unngå å gjøre. Han tror det er muskulært og derfor vanskelig å påvirke, og jeg bare skal fortsette med vanlig aktivitet, som før graviditet.

Beklager langt innlegg, men er det noen som vet hva dette er? Og hva jeg bør eller ikke bør gjøre, for å få et best mulig svangerskap?

Kan høreS ut som du har en nerve i klem. Jeg hadde det samme inni ene skinka. inn mot beinet og følte foten svikta under meg. Var bekkenet som hadde forskjøvet seg og dermed noen nerver i klem. En kiropraktor kan hjelpe deg med det

Kan høreS ut som du har en nerve i klem. Jeg hadde det samme inni ene skinka. inn mot beinet og følte foten svikta under meg. Var bekkenet som hadde forskjøvet seg og dermed noen nerver i klem. En kiropraktor kan hjelpe deg med det

Takk for svar! Skal kontakte kiropraktor! Må man ha henvisning for det?

Bekkenet kan være synderen, altså at bekkenet har låst seg og nerven har kommet i klem.

Trenger ikke henvisning, førstegangstimen kan være noe dyrere enn vanlige timer, men verdt det :)

Hilsen en som har slitt med møkka siden 2005 :/

Høres ut som slike smerter jeg hadde forrige uke. Jeg kontaktet kiropraktor, og fikk beskjed om at jeg hadde helt stivt bekkenledd på høyreside. Hadde vondt for og gå og ligge. Folke knekt litt der og det hjalp mye. Ikke helt bra enda, så skal til søke en tur i morgen. Anbefaler kiropraktor!

Back
Topp