Noen med ROSECEA?

Fargeklatten89

Elsker forumet
Som har noen tips til å få vekk rødheten og kviser i ansikt? Føler meg så grusom! :-/ ikke fått påvist at det er det, men har jo ganske karakteristiske tegn. Rød i kinn, nese og hake, og nuppekviser om dere skjønner? Tørr hud , men fet i T sonen..

Tips til krem osv?

Jeg fikk det en gang. Fikk noe på resept av legen . Er så lenge siden, så husker ikke om jeg fikk krem eller tabletter ..

Da jeg hadde det, hadde jeg masse nupper, som klødde og svei skikkelig . Var veldig vondt . Ikke hatt det etterpå heldigvis . Men vet det plutselig kan komme .

Jeg har slitt med utrolig dårlig Gud siden jeg var 14 år.. Nå er jeg 27 og sliter fortsatt like mye :( har prøvd utallige renser, kremer, p-piller og diverse uten at det hjalp så mye. Prøvde en krem som heter Basiron, ( reseptfri på apotek) den funka en god stund, så stoppa jeg å bruke den.. Men så kom kvisete tilbake og da begynte jeg på kremen igjen.. Men da funka den ikke.. :( virka som om huden min var immun..

Men jeg var hos hudlege og skulle begynne på noe isotretinoin eller noe sånt.. Veldig sterke piller!! :O men så ble jeg gravid og da kan jeg ikke gå på det.. Skal begynne så fort jeg har mulighet!!

Prøvd å få en henvisning til hudlege :)

Ett godt tips er å aldri dra utendørs uten faktor 50 i ansiktet, sommer som vinter. Har ikke godt av sol, da utslettene blir verre.

Ei venninne av meg var hos lege og fikk tablettkur (ho var ille plaget!), gikk godt over ett halvt år på tablettene, ble veldig bra resultat :-) Men det er sterke tabletter, ingen graviditet og ingen alkohol iløpet av den tiden.

Back
Topp