noen med refluks barn her?

fertila

Elsker forumet
min sønn må kanskje oppereres.
noen med erfaringer?
 
Hvilken refluks tenker du på da? Til magesekken eller urin greiene [:)]
 
øsofegal refluks, magesekk.
vi skal inn til rikshospitalet i slutten av måneden
 
Sønnen min har det. Han er nå snart 16 mnd.
 
hei, hvordan er hverdagen deres?,og hvor gammel er han?.
min gutt er 19 mnd, og vi har tatt 2 ph målinger, 1 impedance måling, nå skal vi ta en ventrikkel tømmings test, og vurderes for opperasjon på riksen.
må din gutt oppereres? min elias har vært oppe i 30 mg, losec uten at det hjalp, nå bruker vi lanzo, hjelper ikke det heller.
barnelegene her har sjelden sett så dårlige resultater på ph måling. som elias har.
 
 
16 mnd så det nå. elias er 19 mnd og har hatt diagnosen en stund nå, men har hatt sprut oppkast siden han var nyfødt
 
 
Han er 16 mnd ca. Han også får Losec men virkningen kan diskuteres egentlig. Har tatt PH måling og 2 gastroskopier. Ble sendt til StOlav også der dem sa at hvis ikke det roer seg så må vi vurdere operasjon.
Stakkaren har kastet opp hele sitt første år. Har ikke lært å spise skikkelig for han har hatt så vondt å mange oppstøt osv så han har ikke fått i seg mat bortsett fra pupp å litt grøt. Driver med spise trening nå.
 
Da vi startet med afipran ble alt halvert. Utrolig virkning. Men fortsatt hadde han plagene i sterk grad. Men det hjalp. Å vi kuttet ut alt med kumelk. Da tilsammen ble det som å slå på en bryter.
 
 
 
 
hm ja min har og vært til gastro, og øvd rtg. 
men afipram er jo kvalme stillenede.
min gutt sliter med smerter.
har og prøvd å kutte ut kumelk uten resultat.
er så slitsomt, nå våkner han om natten og jeg blir så lei meg på han vegne, og sliten
 
 
Afipran gjør slik at magen jobber fortere har jeg blitt fortalt. I tillegg til at det er kvalmestillende.
Hvilken smerter da? Hvordan....
 
han skriker og skriker noe veldig, hiver seg og ruller rundt på gulvet.
skaller hodet og er helt hysterisk.
og stikker fingrene langt ned i halsen
 
Stakkar [&o]
Det gjorde sønnen min også. Han har dager enda der han skriker og skriker og skriker. Alle i familien er helt utslitt av å høre på det.
Men har funnet ut at han er allergisk mot forskjellig. Slik at han har mage knip osv når han inntar visse ting. Har bært han natt og dag ett helt år for han har skreket noe så forferdelig.
 
huff, ja det er så slitsomt altså.
håper virkelig de kan hjelpe Elias på riksen.
nå våkner han på natten og, når jeg henter han hører jeg at han ligger og gulper.
det går og ned i lungene hans når han gulper, så han får en spesiell hoste.
håper du og får god hjelp, godt å snakke med noen i samme situasjon
 
Uff ja han min har fått pustestopp pga oppstøt om natten. Det kommer både ut nesen og munnen.
Enda senga hans er mega-hevet. Han står nesten å sover, men det ser jo ut som det virker. Men han har jo fortsatt plagene. I vogna sitter han å sover.
 
Spesial melk?
 
ja den som tykner i magen, fungerer lite når de er så plaget som våres små.
også har man nutramigen da som ikke inneholder ku melk.
prøvd ut det meste, elias har og like dårlig resultater på ph målinger når han bruker medisiner som når han ikke bruker medisiner.
så dvs at medisiner ikke virker på han.
 
 
lille gutt på 14 mnd har det......fått losec og det hjelper!
 
Ja den fungerte overhode ikke med oss. Men bruker Nutramigen da. Pga kumelk intoleransen.
 
så fint at losec fungerer for dere da bumpeliten.
kan jo være at smertene til gutten din er intolleranse relaterte liki.
min eldste hadde det, det førte til kolikk.
men han har vokst det av seg nå.
noen som vet hvor arvelig refluks er?
min bestefar har det.
og jeg har forstått på barne spesialisten at det er v
 
veldig arvelig skulle jeg skrive.
vi lurer på om eldstemann kan ha det og, han er nå på prøvebehandling med losec
 
Ja men nå får han ikke noe som har med melk å gjøre så det skal ikke være det som gir utslag nå. Når han tok røntgen av magen så såg vi magesyre som gikk opp i halsen hele tiden. Så det er nok det som plager ham. Men den allergi medisinen som vi har begynt på hjelper faktisk litt på humøret. Men så var det natta da....[&:]
Arvelig er det nok. Rart hvis det ikke skulle være det. Men legen vår sa at det var ikke det samme voksne hadde som barn. Ikke vet jeg. Min far fikk det i voksen alder. 
 
Back
Topp