Noen med pumpeerfaring?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jenta mi kom 3 uker før tida og siden hun tidlig klarte hun ikke suge selv så har jeg pumpet hele tiden. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg masse melk, mens siste uka har det gått drastisk ned. Fra å ha 80-100 ml til sammen på en pumping, har jeg nå 20-40 ml. Tidvis har den vært nesten borte, men stort sett stabilt på 20-40 ml. Jeg pumper ca hver 2.time på dagen og 2 ganger ila natta. Mitt spm er; er det håp om at produksjonen går opp igjen? Er det flere som har opplevd det samme?

Hei! Det er håp ❤ Min lille kom 6 uker før tiden, og jeg pumpet meg de første 4 ukene før vi begynte å amme. Det tok litt tid før produksjonen kom skikkelig i gang. Men ammer du i tillegg til pumping? For det kan være at lille tar mer nå enn før, derav får du mindre å pumpe til det har økt. Men ikke mist håpet ❤ Jeg hadde nedgang i pumpingen i starten jeg også, men tok seg opp etter en stund. Pass på at du er avslappet etc også, da stress kan påvirke under både amming og pumping ❤

Kanskje lurt å pumpe mer om natten for å få opp produksjonen :) er da det hormonet er høyest. Har du prøvd sånn slange inni munnen til baby med melk fra sånn pose ( husker ikke hva det heter ) mens du legger henne til brystet. Det hjelper henne å bli interessert å du produsere melke produksjon hormoner bare av å ha henne der :) ammehjelpen.no har mye gode råd.

Hvilken pumpe bruker du? Har du en slik som stimulere utskriving i starten?

Hei! Det er håp ❤ Min lille kom 6 uker før tiden, og jeg pumpet meg de første 4 ukene før vi begynte å amme. Det tok litt tid før produksjonen kom skikkelig i gang. Men ammer du i tillegg til pumping? For det kan være at lille tar mer nå enn før, derav får du mindre å pumpe til det har økt. Men ikke mist håpet ❤ Jeg hadde nedgang i pumpingen i starten jeg også, men tok seg opp etter en stund. Pass på at du er avslappet etc også, da stress kan påvirke under både amming og pumping ❤

Jeg prøver å amme før jeg gir mme, noen ganger får hun i seg litt andre ganger sutter hun bare. Men sånn jeg har forstått det på helsesøster så stimulerer suttingen også. Hun blir flinkere og flinkere, men ikke knekt koden enda og får nok ikke i seg veldig mye. Veldig glad for å høre at du økte etterhvert:)

Kanskje lurt å pumpe mer om natten for å få opp produksjonen :) er da det hormonet er høyest. Har du prøvd sånn slange inni munnen til baby med melk fra sånn pose ( husker ikke hva det heter ) mens du legger henne til brystet. Det hjelper henne å bli interessert å du produsere melke produksjon hormoner bare av å ha henne der :) ammehjelpen.no har mye gode råd.

Hvilken pumpe bruker du? Har du en slik som stimulere utskriving i starten?

Jeg innser at jeg kanskje burde prøvd mer på natten. Saken er at hun har litt vondt i magen og søvnen blir deretter. Innimellom sovner jeg rett og slett før jeg kommer ut av senga! Jeg har ikke prøvd slange, det er verdt et forsøk! Jeg skal titte litt på nett! Pumpa heter Kitett, har lånt den av helsestasjonen. Den er ikke dobbel, jeg burde kanskje investert i det... Dessuten er den gammel, men det har kanskje ingenting å si?

Jeg innser at jeg kanskje burde prøvd mer på natten. Saken er at hun har litt vondt i magen og søvnen blir deretter. Innimellom sovner jeg rett og slett før jeg kommer ut av senga! Jeg har ikke prøvd slange, det er verdt et forsøk! Jeg skal titte litt på nett! Pumpa heter Kitett, har lånt den av helsestasjonen. Den er ikke dobbel, jeg burde kanskje investert i det... Dessuten er den gammel, men det har kanskje ingenting å si?

Sjekk at pumpen er av rett størrelse. Sjekk ut amming og ernæring her, skal være en post om det.

Det viktigste er nattpumping.

Føler med deg, var sånn her å. Var helt kaputt. Men man må bare sove når man kan. Natt eller dag. Den amme/pumpe perioden er noe dritt i starten for den krever utrolig mye!

Dobbel pumpe er jo veldig greit å tids sparende! Finnes jo bh man kan ha på når man pumper til å feste pumpene i. Så man er mer fri også.

Å husk at stresser du slipper du ikke melka like godt heller. Så er det andre faktorer som forstyrrer når du skal pumpe så du ikke får ro. Trekk deg unna, pust godt inn i nesa å ned i magen å ut av munnen. Slapp av å tenk eller si høyt slipp melka! Utrolig hva som kan funke :p full pumpa i 2 mnder. Det var krevende! Å møtte noen homper på veien. Men var mye råd og tips å få på feks ammehjelpen, nå har de en egen gruppe på fjesboken også. Der man kan spør i åpen gruppe å få svar av andre med erfaring :) veldig praktisk!

Back
Topp