Noen med psoriasis ?

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
Noen her som sliter med psoriasis under graviditet?
Vil du som sliter med dette dele litt her?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja.. hvordan er den under graviditeten? Mere eller mindre plagsom?
Får du behandling som hjelper?
Hvordan så utslettene ut når du først fikk dette?

Jeg skal til lege.. er sikker på at det er psoriasis. Har hatt utbrudd enn gang tidligere for noen år siden i hodebunn, men forsvant med behandling..
Jeg er så skeotisk på om legen har noen peiling på dette..:confused:

Jeg har pso. Hittil i graviditeten har det mindre plagsomt på kroppen, men desto mer i hodebunnen. Bruker Diprosalic liniment på flekkene, det hjelper.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har blitt værre i begge mine svangerskap! Men har hørt om de som blir kvitt det i svangerskap også, heldiggriser!! Prøver å bruke minst mulig spesialkremer for det nå, siden hudlegen anbefalte det sist. Smører meg to ganger daglig med en fet krem fra apoteket. I hodebunnen bruker jeg litt diprosalic når det blir for ille.. Hjelper veldig godt med sol, så jeg prøver å sole meg så ofte jeg kan og så lenge jeg holder ut;)
Hvordan dette ser ut ja, som regel blir det røde flekker som det danner seg en hvit skorpe av flass på. Men det kan også se litt mer ut som eksem.. Google det, så ser du bilder! Får håpe det ikke er dette du har:) ha en fin dag og lykke til hos legen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Og du, det er ikke mange leger som har peiling på psoriasis.. Har fått mange rare råd igjennom tiden;) har hatt det siden jeg gikk på barneskolen! Det beste rådet jeg vil gi nå i graviditeten er fete kremer uten parfyme;) om det blir mye, kan du gå til en hudlegen og ta medisinsk sol når du er ferdig med fødsel!

Har enn fet krem.. men det nytter ikke. Blir bare flere prikker som blir større... :(

Har selv hatt et voldsomt psoriasisutbrudd for flere år siden. Gikk på u-skolen den gangen. Det var helt forferdelig. Var absolutt over alt på hele kroppen. Grusomt å gå m, både pga forfengelige grunner og fordi det klør og svir.
Prøvde mye rart men først når jeg fikk komme til en hudlege å begynte å ta medisinsk sol gjevnlig, ble det helt borte!
Legen sa at det er sjanser for at du får utbrudd igjen men nå er det altså mange år siden å jeg har ikke sett tegn til det enda. Heldigvis!
Nå hadde jeg det ikke under noen graviditet da men jeg vil tro behandlingen er den samme enten du må vente m den til etter du har født eller ikke. Kan jo hende du kan ta medisinsk sol selvom du er gravid? Det har jeg ikke peiling på men kom deg til en hudlege som tar deg på alvor :-)

Takk for svar alle sammen. Synes det er rart at jeg kun får dette når jeg er gravid. Sist gang jeg var gravid fikk jeg ett lite utbrudd i hodebunn, men fikk krem for dette og det forsvant. Ikke sett noe som helst til det før nå jeg ble gravid igjenn..

Psoriasis har en tendens til å komme i livsfaser som psykisk annerledes enn ellers. Graviditet tar jo på både kropp og skjel;)
Tror ikke du kan ta medisinsk sol nå desverre;) det finnes noen kremer på resept du sikkert kan prøve. Få henvisning til hudlegen!

Lege mente det var ringorm. Får behandling for dette nå.
Om ikke det hjalp ig at det ikke var ringorm ble jeg sendt til hudlege, da legen ikke trodde det var psoriasis siden det utviklet seg og spredde seg raskt.. :(:confused:

Jeg har ikke psoriasis, men jeg sliter med utslett som kun forsvinner med kortison, dessverre kan jeg ikke bruke det nå når jeg er gravid, så er en del plaget med kløe, flassing og rød hud på områdene utslettet befinner seg.

Er plaget med eksem :( Har det på venstre ankel, og går ikke bort.. Klør, men overlever vel :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Har heldigvis ikkje psoriasis, men slite med elveblest som flytte seg øve heile kroppen...klare stort sett å holda da under kontroll med medisiner. Blir og veldig tørr i ansiktet ette ein dusj, men har ein god reseptbelagt salve :)

Hm, ok. Har fått utslett som jeg ikke vet hva er. Legen trodde det var ringorm, tok prøver og sendte inn.. Ingen spor av sopp..
Salven for sopp ser ut til og blekne utslettene og at di gradvis forsvinner.. hvis det ikke forsvinner blir det hudlege.
Prøver og tenke positivt da, selv om det er utrolig sjenerende og stykt.. det kunne vært værre.... har gådt med det i flere mnd uten behandling

Back
Topp