Noen med psoriasis ?

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
Noen her som sliter med psoriasis under graviditet?
Vil du som sliter med dette dele litt her?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja.. hvordan er den under graviditeten? Mere eller mindre plagsom?
Får du behandling som hjelper?
Hvordan så utslettene ut når du først fikk dette?

Jeg skal til lege.. er sikker på at det er psoriasis. Har hatt utbrudd enn gang tidligere for noen år siden i hodebunn, men forsvant med behandling..
Jeg er så skeotisk på om legen har noen peiling på dette..:confused:

Jeg har pso. Hittil i graviditeten har det mindre plagsomt på kroppen, men desto mer i hodebunnen. Bruker Diprosalic liniment på flekkene, det hjelper.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har blitt værre i begge mine svangerskap! Men har hørt om de som blir kvitt det i svangerskap også, heldiggriser!! Prøver å bruke minst mulig spesialkremer for det nå, siden hudlegen anbefalte det sist. Smører meg to ganger daglig med en fet krem fra apoteket. I hodebunnen bruker jeg litt diprosalic når det blir for ille.. Hjelper veldig godt med sol, så jeg prøver å sole meg så ofte jeg kan og så lenge jeg holder ut;)
Hvordan dette ser ut ja, som regel blir det røde flekker som det danner seg en hvit skorpe av flass på. Men det kan også se litt mer ut som eksem.. Google det, så ser du bilder! Får håpe det ikke er dette du har:) ha en fin dag og lykke til hos legen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Og du, det er ikke mange leger som har peiling på psoriasis.. Har fått mange rare råd igjennom tiden;) har hatt det siden jeg gikk på barneskolen! Det beste rådet jeg vil gi nå i graviditeten er fete kremer uten parfyme;) om det blir mye, kan du gå til en hudlegen og ta medisinsk sol når du er ferdig med fødsel!

Har enn fet krem.. men det nytter ikke. Blir bare flere prikker som blir større... :(