Noen med perioral dermatit som er gravid?

lille_pus

Gift med forumet
Har dere fått noe for det? Jeg har fått skikkelig utslag av det på haken, og siden det er betennelse klumper under huden er det selvsagt vondt, rødt og hovent. Det kan bare tas med antibiotika, og det er 5 mnd til termin!! Sa til legen at jeg velger antibiotika fremfor amming, da ble hun ikke fornøyd. Men herlighet, jeg orker ikke gå sånn som dette i 2 år tilsammen. Jeg holder det i sjakk ved å bruke minimalt med sminke og aloe vera produkter. Men det kan jo ikke være bra å ha betennelsen for lenge tenker jeg.

Eldste gutten min har det og har en salve på resept som heter rozex. Kanskje sjekke ut om du kan bruke den? Den virker veldig bra [emoji846]

Jeg har litt erfaring med det, og beste for meg er null kremer, null antibiotika(for jeg får det fortere tilbake med det) dropp å ta på noe som helst. Ikke sminke, ikke aloe vera(prøvd det selv), men kun vaske med kaldt vann(ikke varmt, ikke såpe) så pleier det å bli borte på en ukes tid. Ikke ta borti det engang. Dette er det beste som har funket for meg. Håper du prøver det og at det funker for deg[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Jeg er gravid og fikk utbrudd i uke 7. Jeg tok rozex på som nevnt over, og det var borte i løpet av ei uke. Det er antibiotika, men lokalt, så legen trodde ikke det ville påvirke fosteret :)

Jeg fikk endelig rozex etter 4mnd! Sa jeg ikke kom til å amme og heller ville ha antibiotika hvis jeg måtte gå slik til september, og da evt 1 år til. Da gikk det kjapt med resepten! Men jeg merker forskjell allerede, er på dag 3.

Jeg fikk utbrudd tidlig i graviditeten og fikk ikke lov til å bruke rozex. Fikk resept på Skinoren i stedet. Det tok noen uker, men utbruddet gav seg til slutt.

Har det selv. Anbefaler null krem og rens. Sminken bør være oljefri- olje gir meg utbrudd. Tannkrem uten fluor.. Dette har hjulpet meg masse!

Back
Topp