Siden jeg fikk rosa papir etter å ha tørka meg på onsdag forrige uke, reiste jeg på legevakta.. (Fant selv ut at det var var urinen, så tenkte på UVI)..
De testet urinen da jeg kom, og tydeligvis enda engang 40 minutter etterpå [8|] For jeg fikk to lapper med prøvesvarene på, med 40 minutter imellom. Men det jeg stusser over er at svarene er ulike ! Utifra lappene, så er det jo fra samme maskin, og han legen jeg var hos sa jeg hadde UVI, og skrev ut antibiotika, noe min egen lege dagen etterpå synes var unødvendig for han ville sendt det videre på dyrkning..
Noen som kan svare på hva det forskjellige betyr ?
Første prøven:
GLU Negativ
*KET 1+
*BLD 3+ (Regner med at dette er blod ja)
pH 6.5
*PRO 1+ (Dette har jeg liggi på hele veien)
NIT Negativ
LEU Negativ
Andre prøven:
GLU Negativ
*KET Spår
*BLD 3+
*PH 6.0
*PRO 2+
NIT Negativ
LEU Negativ
Hvorfor er de forskjellige ? (Det var foressten den andre prøven han legen satt med da jeg kom inn, den første fikk jeg tilbake i hånden av sykepleieren rett etter den var tatt).. [:-]
De testet urinen da jeg kom, og tydeligvis enda engang 40 minutter etterpå [8|] For jeg fikk to lapper med prøvesvarene på, med 40 minutter imellom. Men det jeg stusser over er at svarene er ulike ! Utifra lappene, så er det jo fra samme maskin, og han legen jeg var hos sa jeg hadde UVI, og skrev ut antibiotika, noe min egen lege dagen etterpå synes var unødvendig for han ville sendt det videre på dyrkning..
Noen som kan svare på hva det forskjellige betyr ?
Første prøven:
GLU Negativ
*KET 1+
*BLD 3+ (Regner med at dette er blod ja)
pH 6.5
*PRO 1+ (Dette har jeg liggi på hele veien)
NIT Negativ
LEU Negativ
Andre prøven:
GLU Negativ
*KET Spår
*BLD 3+
*PH 6.0
*PRO 2+
NIT Negativ
LEU Negativ
Hvorfor er de forskjellige ? (Det var foressten den andre prøven han legen satt med da jeg kom inn, den første fikk jeg tilbake i hånden av sykepleieren rett etter den var tatt).. [:-]