Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aner ikke... Men jeg sier det i et ord, så jeg ville antakeligvis ikke delt det. Det så litt rart ut. Om det stemmer eller ei, skal jeg ikke si. Du får spørre noen her inne som er lærere, skriv heller "dere med god peil på rettskriving" i toppen.Labambie skrev:
Aner ikke... Men jeg sier det i et ord, så jeg ville antakeligvis ikke delt det. Det så litt rart ut. Om det stemmer eller ei, skal jeg ikke si. Du får spørre noen her inne som er lærere, skriv heller "dere med god peil på rettskriving" i toppen.Labambie skrev:
*sniker*Gollemor skrev:
:P
JEG ville skrevet berørings-spenningsberegninger. Eller berørings-spennings-beregninger.
Men jeg er ingen lærer.
Rop høyt på Isthabeth :)
berørings(s)penningsberegningerDollface skrev:
jeg hadde hatt alvorlige problemer med å både lese og uttale det altså....
Bindestrek kan brukes i sammensatte ord for å lette lesingen. Det er ingen klare regler for slik bruk, men bindestreken er strengt tatt ikke nødvendig. Dette gjelder også for ord der sammensetningen fører til at to like bokstaver står ved siden av hverandre.
Skriv hele ordet sammen du. Jeg antar at det blir mest korrekt. :-) Siden ordet har s som binder sammen orda, bør det skrives sammen fordi s'ene er en fuge mellom to ord. :-) Om det er noen andre nerder som vet noe annet, så kom med det! :-) Jeg er lærerstudent med 60p i norsk, så bør vel være 100% sikker på dette.. :-PLykkepjuska skrev:
Gollemor skrev:
Skriv hele ordet sammen du. Jeg antar at det blir mest korrekt. :-) Siden ordet har s som binder sammen orda, bør det skrives sammen fordi s'ene er en fuge mellom to ord. :-) Om det er noen andre nerder som vet noe annet, så kom med det! :-) Jeg er lærerstudent med 60p i norsk, så bør vel være 100% sikker på dette.. :-PLykkepjuska skrev:
Mulig jeg driter meg ut, men skrives det ikke s-ene? At det ikke skal brukes apostrof, men bindestrek?
*sniker*Gollemor skrev:
:P
JEG ville skrevet berørings-spenningsberegninger. Eller berørings-spennings-beregninger.
Men jeg er ingen lærer.
Rop høyt på Isthabeth :)
Nå er jeg elektriker som studerer Elkraft og har aldri brukt det ordet på den måten. Tror heller jeg hadde skrevet Beregninger av berøringsspenninger.Pirill skrev: