Noen med peiling på oksygenmetning her?

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Jeg syns jeg hadde så lav puls i forhold til det som er normalt hos meg. Er overvektig, så vant til høy hvilepuls. Rundt 70.
Idag har jeg hatt hodepine hele dag og tenkte å måle nå. 56 i puls og oksygenmetning på 92%..

Hvor seriøst skal man ta måling via sensor på mobilen? Den er visstnok oppgradert og viser bedre enn noen gang, men..

Bør man kontakte lege for sånt?
 
Veel.. hvis du tror den er riktig kan du jo ta en sjekk. Eller sjekke selv med flere målinger. Den finefime pulsklokka mi pleier å si jeg har en puls på 38, så jeg tar ikke dippedutter seriøst
 
O2 var vel ikke så gal? Skal vel ligge på over 90.
 
Jeg syns jeg hadde så lav puls i forhold til det som er normalt hos meg. Er overvektig, så vant til høy hvilepuls. Rundt 70.
Idag har jeg hatt hodepine hele dag og tenkte å måle nå. 56 i puls og oksygenmetning på 92%..

Hvor seriøst skal man ta måling via sensor på mobilen? Den er visstnok oppgradert og viser bedre enn noen gang, men..

Bør man kontakte lege for sånt?

Ville ikke tatt mobil sensor altfor seriøst. Følg med på formen din, og blir det ikke noe bedring så dra til legen pga det, og ikke pga at mobilen viser det. :) oksygenmetning er generelt litt vanskelig å måle også, og de vi bruker til å sette på fingeren på pasienter skal ligge der over 2 min før vi leser av, du skal ikke ha kalde fingre, osv osv. God bedring!
 
Har testet med måleren på jobb og sammenlignet med mobilen og det spriker bra , var lavere på mobilen , så ta det med en klype salt:) er du bekymret så ta en sjekk hos legen :angelic:
 
Back
Topp