Noen med peiling på hus og oppussing?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi ser etter større hus!
Har sett på et som ligger supert til i det området vi ønsker, inneholder alt vi ser etter, har stor tomt og har en stor utleiedel.. Meen.. Jeg har ikke peiling på hus, oppussing og slike kostnader, så jeg håper på å få litt hjelp her :)

Huset er fra 1978, to etasjer og 250kvm.
Noe porefylte sprekker i grunnmur på en vegg. Så mur trenger vedlikehold reparasjon. NB
Sikringsskap + sikringer i hovedetasje er byttet ut, men i utleiedelen er det skrusikringer fra -78. Så sikringene der +sikringsskap må byttes. Må andre elektriske nett byttes ut?
Bordkledning ute må byttes og huset må etterisoleres. Noen vinder er skiftet, men stort sett begynner de å bli utskiftningsklare!
Taket er skiftet for ca 10år siden, til båndtekking med sink? (Er det god kvalitet på da?)

Utleiedel må ha nytt kjøkken, verandadør og div.

Er det noen som har peiling på hva slike ting koster? (Kjøkken vet jeg, men ikke resten)
Jeg vet jo det er dyrt, men snakker man liksom om flere millioner i oppussing her?

Standard vinduer i kvalitet ca. 3000-3500,-

Terrassedør 5000-8000,- i kvalitet. Avhengig av utforming.

Taket bør holde lengre enn 10 år, men sjekk med leverandøren. Dette kommer ofte an på vedlikehold også :-)

Elektrisitet kan jeg lite om :-P

Fikse grunnmuren, noen få tusen om man tar hele, med maling :-)

Kommer jo ann på om dere gjør det sjøl ell leier inn folk?

Seff det elektriske må dere jo ha fagfolk.

Kommer jo ann på om dere gjør det sjøl ell leier inn folk?

Ja, må ha fagfolk til både elektrisk og evt rør.
Mannen er ganske handy av seg, så kjøkken og alt innvendig kan han ordne selv! men det tar jo mye tid å skifte kledning på et helt hus, etterisolere og justere ut vindu, så regner med å bruke fagfolk der også.. Han har en krevende fysisk jobb til vanlig, så vil ikke at han skal slite seg helt ut!

Back
Topp