noen med peil på skader i bein/ knær?

Molly80

Forumet er livet
Noen som er eksperter på bein?? [8D]

Sist mandag tryna jeg på isen. Hadde lille Mattis sovende på armen, så jeg vrei meg rundt for ikke å lande på han. Det gikk bra med han, men verre med kne og ankelen min...

Var sikker på jeg bare hadde en liten vridning, traska rundt på kneet i to dager før det ble verre og jeg måtte bruke krykker. Denne uka er jeg sykemeldt for at hevelsen i kneet skal gå ned så det lettere går an å undersøke kneet. Men hevelsen går ikke ned... Også blir jeg blå/ har blodutredelse ulike steder, bytter likesom på, under kne, ved ankelen, midt på leggen.... Hva betyr det, at det flytter sånn på seg? Liker ikke at det ikke blir bedre... Ikke lett å være mamma til en liten en når beinet er sånn.

Blir vel sendt videre etter besøk hos legen på fredag tenker jeg...

Hilsen

Kløneforeningas formann/forkvinne [8D]

*dytter med krykka* [:)]

Du kan ha slitt av menisken eller leddbåndet da du vrei deg.

E sleit av (nesten helt av) leddbåndet i ankelen, og e va blå helt opp t kneet ei uke etter.

Du har nok fått en trøkk som har gått utover leddbånd og diverse.Jeg har hatt knærne mine ut av ledd en del ganger og da får jeg store væskeansamlinger i kneet og litt av noen blodutredelser.

Ugh... Ja, menisk ble nevnt av legen... Gått en og en halv uke nå og jeg blir bare verre [&:] ikke praktisk å ha en jobb der jeg går hele dagen...

Ut av ledd.. Hjelp... Men regner med jeg ikke kunne gått på det en dag da... Jeg gikk en stund før det ble vondt

men er det sånn at de ikke ser det på røntgen, man må på MR?

ORIGINAL: Molly80

Ugh... Ja, menisk ble nevnt av legen... Gått en og en halv uke nå og jeg blir bare verre [&:] ikke praktisk å ha en jobb der jeg går hele dagen...

Ut av ledd.. Hjelp... Men regner med jeg ikke kunne gått på det en dag da... Jeg gikk en stund før det ble vondt

Det er ikke sikkert det kom helt ut av ledd,men det kan være en stor påkjenning for leddbåndet alikevel[&:] Tror ikke de ser leddbånd skade på røntgen nei,men de er vel for å se om menisken er i behold.Det kan også ta kikkhul operasjon for å sjekke menisken.

ORIGINAL: forvirretmor

Det er ikke sikkert det kom helt ut av ledd,men det kan være en stor påkjenning for leddbåndet alikevel[&:] Tror ikke de ser leddbånd skade på røntgen nei,men de er vel for å se om menisken er i behold.Det kan også ta kikkhul operasjon for å sjekke menisken.

takk for svar...
Æsj... Jeg vil ikke ha noen langvarig skade [&:]

Di første dagene etter at jeg fikk avrevet fremre korsbånd så hadde jeg smerter fra rett over kneet og ned i foten...
Nå er det ikke så veldig mye smerter så lenge jeg trør riktig og ikke skeivt..
ikke sikkert du har gjort det samme da , ser du bare har blitt værre[X(]

Men hvordan kjentes det ut idet du skada deg da?
Klarte du å stå på foten med engang? eller mista du bevegeligheten og kun kjente en sinnsyk smerte?

ORIGINAL: Drømmeren

Di første dagene etter at jeg fikk avrevet fremre korsbånd så hadde jeg smerter fra rett over kneet og ned i foten...

Klarte du å stå på foten med engang? eller mista du bevegeligheten og kun kjente en sinnsyk smerte?

kjente ikke smerte da.. Bare at det stivna. Kjente et press liksom. Skikkelig smerte fikk jeg først etter noen dager. Klarte ikke går normalt på det fra første stund, men kniving i kneet kom først tja.. fire dager etter. Og nå har jeg hevelse på oversiden og yttersiden av kneet. Og kjenner liksom et nedpress, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

kjente ikke smerte da.. Bare at det stivna. Kjente et press liksom. Skikkelig smerte fikk jeg først etter noen dager. Klarte ikke går normalt på det fra første stund, men kniving i kneet kom først tja.. fire dager etter. Og nå har jeg hevelse på oversiden og yttersiden av kneet. Og kjenner liksom et nedpress, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

ok... da vet jeg ikke hva det kan være[8|]
Du blir kanskje henvist til røntgen og/eller mr... det ble jeg ihvertfall..
Men jeg hadde di værste smertene først også dabba di av..

Håper du finner ut av det snart..
Ønsker deg masse god bedring[;)]

ok... da vet jeg ikke hva det kan være[8|]
Du blir kanskje henvist til røntgen og/eller mr... det ble jeg ihvertfall..
Men jeg hadde di værste smertene først også dabba di av..

Håper du finner ut av det snart..
Ønsker deg masse god bedring[;)]

Blir henvist videre av fastlege på fredag, det vet jeg. Han skulle sende meg videre om ting ikke bedrag seg til da.
Hørtes ikke godt ut å ha sånn smerte som du fikk [&:]
synes det er så rart blodutbredelsen flytter seg jeg... Ekkelt!

Back
Topp