noen med peil på katt?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Frank har noe puss som renner ut fra den ene øyekroken... Han har gått sånn ei uke iallefall, men han løper jo ut fortere enn jeg rekker å snu meg så jeg har ikke fått gjort noe med det.. Regner med han er inne på mandag ut fra mønsteret i helga, så da får jeg ta en drop in hos dyrlegen, men er det noen av dere som har tips til noe jeg kan gjøre i mellomtiden annet enn å tørke det vekk?

Han har ikke noe sår i øyekroken, bare et lite skrap litt lenger ned på nesa...

Kanskje fått et lite sår eller noe man ikke kan se så lett som verker litt..Prøve å vaske av med pyrisept eller lignende og gir det seg ikke på noen dager får du dra til dyrlegen  de sloss jo og får små sår og ting her og der, går vel som regel bra men greit å sjekke om det ikke gir seg

Rebecca85 skrev:
Kanskje fått et lite sår eller noe man ikke kan se så lett som verker litt..Prøve å vaske av med pyrisept eller lignende og gir det seg ikke på noen dager får du dra til dyrlegen  de sloss jo og får små sår og ting her og der, går vel som regel bra men greit å sjekke om det ikke gir seg

googlet litt og noen skrev jeg kunne bruke sånn saltvann som man bruker på bebiser? Det er jo sterilt og helt naturlig egentlig... Han er rød på det hvite som dekker øynene... så noe er det jo der...
Ekle katten altså... først flått og så dette..... blææææææh....

Nå stakk han ut da, men han er vel inne igjen en gang i morgen..

Det går kanskje an å brukeøyedråper, det kan vaske vekk rusk og sånt som kan sitte fast på øyet. Ellers ville jeg bare kjørt katten til dyrlegen så fort du kan. Dyrlegen her sier stadig vekk at man aldri skal vente og se når det gjelder øyne. Kan jo bli infisert.. Håper det går bra! Stakkars pusen!

Romle skrev:
Det går kanskje an å brukeøyedråper, det kan vaske vekk rusk og sånt som kan sitte fast på øyet. Ellers ville jeg bare kjørt katten til dyrlegen så fort du kan. Dyrlegen her sier stadig vekk at man aldri skal vente og se når det gjelder øyne. Kan jo bli infisert.. Håper det går bra! Stakkars pusen!

problemet er bare at han gjør som han vil og hvis han vil ut så går han ut... nå har han vært borte et par, tre dager liksom... svinger innom og tar seg en matbit, sover litt hvis han gidder og så stikkern igjen... og det er lørdag kveld...... kjører ikke på dyrelegevakta for puss på øyet altså...

Jeg ville dryppa noe saltvann i øyet og tatt kontakt med veterinær på mandag om det ikke går over

Drømmeren skrev:
Jeg ville dryppa noe saltvann i øyet og tatt kontakt med veterinær på mandag om det ikke går over

da gjør jeg det når han kommer inn igjen.. :) Har saltvann stående heldigvis..

Du kan koke litt vann og prøve å få tørket det bort med en bomullsdott, eller bruke sånne engangs øyenskyllevann :) 
Virket fint på væres pus, men du kan også prøve å vaske litt på den skrapen han har på nesen også, kan komme derfra og irritere øyet. 

Vi eier gatas skrekk (harn er from som en ilder når han er hjemme), og jeg tror jammensanten jeg hadde latt det være, og heller kanskje ventet en ukes tid før jeg hadde gått til dyrlegen.

Med gamlemor hadde jeg nok tatt turen til dyrlegen rimelig kjapt ja.

Så tror egentlig man må se an katten jeg :P

Tefruen skrev:
Vi eier gatas skrekk (harn er from som en ilder når han er hjemme), og jeg tror jammensanten jeg hadde latt det være, og heller kanskje ventet en ukes tid før jeg hadde gått til dyrlegen.

Med gamlemor hadde jeg nok tatt turen til dyrlegen rimelig kjapt ja.

Så tror egentlig man må se an katten jeg :P

Jeg tror han har gått sånn ei uke nemlig og han oppfører seg besynderlig.. går rundt og mjauer og sånn de få gangene han er innom.. han pleier ikke det..
Dessuten syns jeg det er ekkelt for han går jo og gnukker seg inntil meg og skal kose hele tiden. :P

Når det gjelder puss fra øyne, bør det alltid sjekkes opp av en dyrlege. Det kan være en øyebetennelse eller et hornhinne sår. Hornhinne sår kan gi store skader på øyet, hvis det ikke blir gjort noe med!

wesila skrev:
Når det gjelder puss fra øyne, bør det alltid sjekkes opp av en dyrlege. Det kan være en øyebetennelse eller et hornhinne sår. Hornhinne sår kan gi store skader på øyet, hvis det ikke blir gjort noe med!

Jada, jeg skal ta han til dyrlegen når han kommer hjem.. men ikke i helga liksom...... tenkte om det var noe jeg kunne prøve ut mens jeg ventet på at katten skulle innfinne seg her og samtidig matche dyrlegens åpningstider...

Om du har kamillete, så ville jeg prøvd å tørke øyet med det. Funker på mennesker så regner med at dyr også kan ha nytte av det. Er noe i kamilleteen som er bakteriedrepende.

Har selv brukt det på pjokken når han har hatt øyebetennelse, og virker med en gang.

Bare rens med saltvann på øyet, så ringer du vetrinæren på mandag slik at du får resept på fucedin salve...Det er sikkert en liten øyebetennelse.

Man trenger ikke ringe vetrinærvakta i en helg pga det....

Ene pusen min hender det renner fra øyet, men det er så uskyldig som hår som ligger innpå det og irriterer. Så drar jeg de bakover på en måte og får de bort

Høres ut som han kan ha tett tårekanal.. 

Jeg anbefaler også kamillete. Brukte det nettopp på den ene bikkja som verka fra øyet. Et par dager med sånn te, og borte vekk! :-)

Back
Topp