Noen med PCOS som har hatt problemer med fødsel eller modning?

En tråd i 'Svangerskap og fødsel' startet av Aicelain, 11 Sep 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Aicelain Elsker forumet Marsboerne 20 18 Oktoberlykke 2019

Er det noen her med PCOS som opplevde problemer med modning eller fødsel :scratch? Enten manglende modning eller problemer o fødsel prosessen?

Jeg har PCOS. Ved forige svangerskap hadde jeg ingen/svært lite modning tross 13 dager overtid. ngen kynnere, maserier, slimpropp eller noen ting. Igangsettelsen ble mislykket . Ingen åpning tross masse hormoner og tiltak over flere dager. Er i uke 36 nå med andremann og det virker som om historien gjentar seg :eek:

Det har fått meg til å undre om det kan være PCOS relatert :confused004. Siden det er en hormontilstand, kanskje det kan føre til enkelte ikke reagerer på hormonene som skulle modnet, eller Skulle startet fødsel.

Av den grunn lurer jeg på om flere har opplevd det samme. Isåfall kan det jo kanskje være noe sammenheng. Men såklart også være tilfeldig

2. dagosi Elsker forumet

Har ikke gått gjennom et fult svangerskap ennå, men siden ingen andre har svart så kan jeg jo bumpe opp denne med å svare hva jeg opplevde i forrige svangerskap. Jeg har PCOS. Gikk 20 uker gravid uten å vite det. Siden jeg ikke viste om han så gjorde jeg såklart ikke noe med det. Etter noen dager så kom han derfor selv. Han hadde allerede gått bort flere dager tidligere, uten at jeg fikk vite hvor lenge før. Men likevell ble han ikke lenge nok der inne til at jeg ble forgiftet. Men han kom alltså av seg selv, gjennom hele fødselen trodde jeg at det var livmor eller tarmer som kom ut, siden jeg ikke kan få barn. Å jeg trodde ikke på jordmor å prøvde å lære henne opp i at ikke alle kvinner kan få barn. Så fikk sjokk da jeg så den lille gutten. Men også veldig veldig velsignet for å ha fått oppleve å bli mamma til en engel :love7

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. *BigBang* Flørter med forumet

Nei modning og fødsel gikk helt fint normalt tempo hos meg

4. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

De to første fødslene mine tok ganske lang tid, var rundt termin da, men måtte ha drypp for å få igang riene ordentlig, og de tok vannet.

Men så var tredje fødsel en styrtfødsel, så vet ikke om det hadde noe med pcos med de to første :)

5. Kengu Forumet er livet VIP

Nei ikke problem mrd det hr

6. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Har aldri hørt om at pcos kan ha noen innvirkning på modning eller fødselsforløp nei :)

7. Kicki_90 Flørter med forumet

Jeg fikk ikke noe beskjed om at det kunne påvirke fødsel eller modning, derimot så økte risikoen for å føde for tidlig med pcos, noe som stemte for min del (38+2).

Del denne siden