Noen med Passat her?

Mrs. Careface

Betatt av forumet
Hvilken modell er det og om du har hatt den på verksted, hvorfor? :)

Vi hadde en 98-modell og den var endel på verksted. Hvorfor husker jeg egentlig ikke altså. 
Det som irriterte meg var det elektriske i bilen som var idiotisk. Venninna mi har en mye nyere Passat og sliter med det samme. At dørene plutselig låser seg, vinduene vil ikke opp osv. 
Så nå har vi bestemt at det aldri blir Passat igjen. Har kompis som er bilmekaniker, han sier han hater Passat. Nå skjønner jeg hvorfor 

Skriver for å se ...

2008, ingen problemer. har hadd vw i mange år og har aldri plagdes :) forrige var en golf stasjonsvogn 2001, men hadde aldri noe tull med den heller :)

Ja, 2000 modell.
Møkkabil :(
Mye tull med det elektriske, den sluker olje, og går elendig på 1. og 2. gir, for å nevne noe.Har hatt den på verksted mange ganger, men det med oljen og det med trøbbel på lave gir finner de ingen løsning på.

Blir ikke Passat igjen for å si det sånn..

Har en 2005 mod, og aldri hatt problemer med den.

Veldig fornøydd med vår 04 modell! 

Det som ofte er problemene med passat er forstillinga. Det går endeledd, kuler og gud veit ikke hva.
Samme problemet på Audi.

Men generelt sett vil jeg si at feilen med passat er at det er en VW.
ALDRI mere noe sånt her i huset ihvertfall!!!!
Vi hadde en god runde med en Audi.....

Vår Passat stasjonsvogn fra 2008 har det ikke vært noe tull med. Ikke hatt den inne på verksted annet enn til årlig service, og da har det vært svært lite å plukke på. Jeg er aller mest fornøyd med at den bruker lite drivstoff, vi har kuttet ned veldig på dieselutgiftene etter at vi byttet.

For å si det sånn: Kjøper du Passat t.o.m 2000 mod. (3B karosseriet), må du regne med en del verkstedbesøk. Kjøper du Passat 01-05 mod. (3BG karosseriet) med enten de minste bensinmotorne, den største dieselmotoren MED automatgir, eller en generelt dårlig vedlikeholdt bil, må du også regne med litt verkstedbesøk. Passat 06 mod. og nyere er ganske safe. 

(Min 02. mod. var kun på verksted for garantilakkering av rust)

Takk for svar :)

Vi kjøpte en 06 modell for 3 uker siden og er kjempe fornøyd og ville høre andres erfaringer og hva vi kanskje hadde i vente :p

Om man ser rundt seg så er vel Passat den bilen som passerer deg mest på veien. Dette er en veldig populær bil, og det hadde den ikke vært om den stod mer på verksted enn på veien. Men siden det er så mange av den er det jo klart at noen har mer feil enn andre:) Vi har hatt to passater etter den siste så tok vi en pause, men jeg savner den i blandt fordi den var så gjerrig på drivstoff :) Vi har hatt 2002 modell, knallfornøyd, var aldri noe galt med den:) Hadde selvfølgelig bilen påverksted da slite deler og servicer måtte bli utført! Så hadde vi enn 07 modell, masse feil og stadig hentet av falken og mye verkstedkostnader. Nå har vi en crv og fy som den sluker disel. Så det blir Passat igjen på oss om noen år:p

Vi har en 98mod. Og den er skrøpelig altså. Sikkert 20.000kr i verksted-regning hvert år. Det er alltid noe med den. Men det kan jo være at vår er unik... hehe :-) Må legge til at det er automat da.

Ellers er det god plass i den da og det er jo veldig fordel :-)

søteste skrev:
Om man ser rundt seg så er vel Passat den bilen som passerer deg mest på veien. Dette er en veldig populær bil, og det hadde den ikke vært om den stod mer på verksted enn på veien. Men siden det er så mange av den er det jo klart at noen har mer feil enn andre:) Vi har hatt to passater etter den siste så tok vi en pause, men jeg savner den i blandt fordi den var så gjerrig på drivstoff :) Vi har hatt 2002 modell, knallfornøyd, var aldri noe galt med den:) Hadde selvfølgelig bilen påverksted da slite deler og servicer måtte bli utført! Så hadde vi enn 07 modell, masse feil og stadig hentet av falken og mye verkstedkostnader. Nå har vi en crv og fy som den sluker disel. Så det blir Passat igjen på oss om noen år:p

At det er mange passater på veiene har med prisen å gjøre, ikke at det er en bra bil! Det er en ganske rimelig bil, sånn i innkjøp. I lengden kan det fort bli dyrt.

Vi har 2000 modell.. og aldri mer for å si det sånn. Har brukt så sykt mye i verkstedregninger på den bilen, så når vi regna på det fant vi ut at vi fint heller kunne betalt ned på en flunkende ny bil med de beløpene vi har vært ute med.

Problemene har vært det elektriske, oljen og noe andre greier jeg ikke husker. Nå har den ikke vært inne siden januar/februar- så da er det vel straks noe som ryker igjen da:/

Peppa gris skrev:

søteste skrev:

At det er mange passater på veiene har med prisen å gjøre, ikke at det er en bra bil! Det er en ganske rimelig bil, sånn i innkjøp. I lengden kan det fort bli dyrt.

Er de billige??? Jo om du kjøper deg en eldre bil som er over ti år gammel, klart den er billigere og klart du på regne med verkstedkostnader. Når bilene blir gamle blir de mer på verksted. Dette gjelder alle modeller. Men nå synes ikke jeg at bilen er billig når du må ut med over 500.000 for en ny bil. Vi fant mange biler som var mye billigere en dette. Dette er en populær familie bil, som har god plass. Man kan ikke sitte å sammenligne enn 97 modell med enn 07modell. 97 modellen er faktisk 10 år eldre. Klart bilen må på verksted for å bytte deler!

Har 2008-mod og den har kun vært på verksted for service. ELSKER bilen! Den er større enn de fleste stasjonsvogner og den kommer ikke til å bli byttet ut når vi plutselig får behov for 3 barneseter senere i år:) Er enig med at skal du ha Passat, så ikke kjøp en som er eldre enn 4-5 år.

har en 2000 modell.
har hatt probl med den en gang, da plutselig bare stoppet den.
etter rep. har jeg ikke hatt problemer med den.

gikk ikke gjennom eu kontrollen, men tror det bare var slike forbruksdeler.

liker bilen min jeg

Passat er tyskbil = drit

Lizz83 skrev:
Vi har en 98mod. Og den er skrøpelig altså. Sikkert 20.000kr i verksted-regning hvert år. Det er alltid noe med den. Men det kan jo være at vår er unik... hehe :-) Må legge til at det er automat da.

Ellers er det god plass i den da og det er jo veldig fordel :-)

bare jeg har en 97 mod...

Back
Topp