Noen med mekanikermenn her

Pallar

Elsker forumet
eller som er mekaniker selv?

Har ett spørsmål om startsperre på bilen min. Help?

ORIGINAL: manes

Ja [;)]. Hva lurer du på?

Går det an å gjøre noen luretriks for å fikse startsperre? Lodding? Eller MÅ man inn på merkeverksted for å omprogrammere systemet?? Kan man ha diagnosesystem som ordner opp i det på vanlige verksted?
Er en 1996 mod audi det er snakk om. Den starter for så å stoppe umiddelbart igjen. Sånn kan den gjøre hundre ganger før den faktisk starter å går. Hvis den ikke rekker å bli strømtørr først da.

Sambo mener at det mest sannsynlig ikke går an siden det går på data og nøkkelen "snakker med" hjernen i motoren...Du MÅ ikke inn på merkeverksted, sambo jobber på verksted som driver med annleggsmaskiner og de har. Min bror jobber på bilverksted som ikke er merkeverksted og de har også.

Lykke til med plagsom bil [;)]

Sambo mener at det mest sannsynlig ikke går an siden det går på data og nøkkelen "snakker med" hjernen i motoren...Du MÅ ikke inn på merkeverksted, sambo jobber på verksted som driver med annleggsmaskiner og de har. Min bror jobber på bilverksted som ikke er merkeverksted og de har også.

Takk for svar [:)]

Jeg er kjær i bilen min, så den ække plagsom. Har bare litt influensa [;)]

ORIGINAL: Bøddi Hålli

Ville fått nøkkelen sjekket [:)]

ORIGINAL: Bøddi Hålli

He he...ja det er jo influensatider nå så...[;)]

Hadde samme problemet på min Audi 96 mod.
Men leverte den på Møller, og de fiksa problemet.
Og kosta meg faktisk bare 300kr![:)]

ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Hadde samme problemet på min Audi 96 mod.
Men leverte den på Møller, og de fiksa problemet.
Og kosta meg faktisk bare 300kr![:)]

hehe, her blir det nok andre boller.
For møller mener de skal først ha en diagnosetime for å stille diagnosen. De mener det tar en time.
Altså 1000 kr. NÅR de finner ut at det faktisk er startsperra som er problemet, begynner de på en ny time (selv om de faktisk har igjen 45 minutter av den forrige timen), altså 1000 kr til. Så mente de at annet småarbeid ble en ekstre 1000lapp.

3 laken skal de ha for jobben [:@]

Dette problemet er ikke ukjent, og dessverre, så liker Møller å flå folk for penger.

Det som sannsynligvis er problemet er dårlig kontakt i ledningene som går fra lesespolen på tenningslås. Litt lodding her, og problemet KAN være løst.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&highlight=startsperre

EDIT; Kan MULIGENS hjelpe å kode nøkkler på nytt også, men jeg holder en knapp på det andre.

Hilsen.

Back
Topp