Noen med mekanikermenn her

Pallar

Elsker forumet
Har en audi A6 (2,8 v6 30v) quattro - 97modell med automatgirbox. Ønsker å bytte til manuellbox, men lurer på om det blir noe tull med motorstyring med tanke på at det er hjerne på automatboxen og ikke på manuellboxen. Har lett litt rundt på bilforum, men det står stort sett kun om nyere modeller. Noen som kan noe om dette, eller har mannfolk som vet om det er noe å begi seg utpå? 

dytter

Mannen har dessverre lagt seg, så får ikke spurd han..

Bare dytte-hjelp å hente her med andre ord.. [8D]

gubben tror ikke det var levert en 2,8 med orginalt levert manuell... i såfall blir det DYRT, MYE arbeid...

Samboeren ringte en mekaniker og han trodde ikke man måtte programmere hjernen om du skal gjøre den om til manuell. Men det var helsikes mye jobb!

ORIGINAL: Charl0tte

Samboeren ringte en mekaniker og han trodde ikke man måtte programmere hjernen om du skal gjøre den om til manuell. Men det var helsikes mye jobb!

Var det jeg var redd for ja... vil ikke ha automat [:(][:(][:(]

Takk for svar [:D] snill mann du har [:D]

ORIGINAL: *Lill

gubben tror ikke det var levert en 2,8 med orginalt levert manuell... i såfall blir det DYRT, MYE arbeid...

Har foreløpig ikke funnet 2,8 med manuell jeg eller, så han kan ha rett i det ja [:(]

dytter 

mannen her er bilmekaniker av utdannelse og mener det ikke er verd det fordi det er alt for mye arbeid...men alt går an sier han!

Jeg vil også tro at det blir mye arbeid, og dyrt desverre. Sikkert bedre å selge den å kjøpe en annen bil heller [;)]

ORIGINAL: Sjakkruta

Jeg vil også tro at det blir mye arbeid, og dyrt desverre. Sikkert bedre å selge den å kjøpe en annen bil heller [;)]

men det vil jeg ikke [:(]

ORIGINAL: juliann

mannen her er bilmekaniker av utdannelse og mener det ikke er verd det fordi det er alt for mye arbeid...men alt går an sier han!

Kan du spørre han sånn ca hva som må gjøres?

Han kjenner ikke godt nok til de bilene, men du må inn med clutch pedal og motorstyring osv. Så det er avansert og alt for mye arbeid til å legge tid og penger i en så gammel bil mener han..

Men vil du heller ha manuell gir altså, hvorfor det?? Jeg kunne nesten heller tenke meg automat...synes det virker så greit...[;)]

Back
Topp