Noen med mann i nordsjøen?

Lillefrø2017

Blir kjent med forumet
Er det noen her som har barn eller skal ha barn med mann som jobber i nordsjøen? Kan dere evt svare meg hvordan man gjør det med permisjon?

Sånn i teorien reiser han ut 10 dager etter termin, men jeg syns det hadde vært kjempe dumt å måtte være alene med en 10 dager gammel baby i 14 dager. Pluss man kan jo tross alt gå opptil 14 dager over tiden.

Vi jobber begge to, da jeg vet dette har noe å si ifht permisjon :)

Har også enn mann som jobber offshore. 4 uker på og 4 uker av. Eneste han vet sikkert til nå er att de har krav på 2 uker permisjon FØR fødsel.

Tusen takk for svar :) kanskje d går Ann å flytte di 2 ukene da, i og med at det er i hans friperiode :) jeg skjønner ingenting! Men tusen takk for svar!

Tusen takk for svar :) kanskje d går Ann å flytte di 2 ukene da, i og med at det er i hans friperiode :) jeg skjønner ingenting! Men tusen takk for svar!
Bare hyggelig :) må sette meg mer inn i reglene fremover jeg også, men iallefall får de betalt permisjon 2 uker før:)

Syns å huske at min vennines samboer som jobbet på Nordsjøen når hun gikk gravid første gang så fikk han fri i fire uker til sammen rundt termin tid.
Husker ikke om det var to uker før termin å to uker etter eller om de fire var opp til han selv å velge nåe de skulle brukes.
Ifh til permisjon så valgte hun å ha all permisjonen siden han likevel jobbet 2 på å 4 av.
Vi venninnene var jo veldig ofte på besøk når hun var alene :happy:

Syns å huske at min vennines samboer som jobbet på Nordsjøen når hun gikk gravid første gang så fikk han fri i fire uker til sammen rundt termin tid.
Husker ikke om det var to uker før termin å to uker etter eller om de fire var opp til han selv å velge nåe de skulle brukes.
Ifh til permisjon så valgte hun å ha all permisjonen siden han likevel jobbet 2 på å 4 av.
Vi venninnene var jo veldig ofte på besøk når hun var alene :happy:

Tusen takk for svar :) snilt av deg! Skulle ønske jeg hadde like gode venninner som dere :) tror jeg desverre ikke jeg har

Min hadde krav på permisjon 14 dager i forbindelse med termin. De fikk han ta når han ønsket, enten det er før, etter eller midt i mellom på en måte. Men det er via Statoil, er vel avhengig av arbeidsgiver :) Samboeren min jobbet også inn ei uke så han fikk 3 uker fri. :)

Tariffen sier at man har krav på 14 dager i forbindelse med fødsel, men spesifiserer egentlig ikke hvor kort/langt etter fødsel den må tas.

Snakket litt med mannen nå, han mente han hadde 5 dager han kunne ta fra perioden han skulle ut på. Å 9 dager høres bedre ut enn 14 ihvertfall :) men vi får se når det nærmer seg, jeg er bare ikke så flink til å huske å puste alltid :)

Min jobber 4 uker på og 4 uker av. Vi fikk barn i slutten av 2015, og da hadde han krav på 2 uker i forbindelse med fødsel. Men det var noe med om barnet kom i den søkte friperioden eller ikke om han fikk betalt for det, men jeg husker ikke helt hvordan det var.

Tror det ikke er helt innafor å ta ut de to ukene så sent som fom. barnets 9. Levedøgn.

Sånn generelt har man krav på 2 uker fri, men det er opp til arbeidsgiver om de skal få betalt fri eller ikke..

Min jobber 4 uker på og 4 uker av. Vi fikk barn i slutten av 2015, og da hadde han krav på 2 uker i forbindelse med fødsel. Men det var noe med om barnet kom i den søkte friperioden eller ikke om han fikk betalt for det, men jeg husker ikke helt hvordan det var.

Tror det ikke er helt innafor å ta ut de to ukene så sent som fom. barnets 9. Levedøgn.

Sånn generelt har man krav på 2 uker fri, men det er opp til arbeidsgiver om de skal få betalt fri eller ikke..

Grunnen til at jeg sier 9 levedøgn er fordi han har friperiode fremtil da :)

min har 5 ukers turnus, og tror han tar 4 uker permisjon ifbm fødsel. Pappaperm og fedrekvote/foreldrepenger blir noe annet :)

Back
Topp